
Igazolódni látszik a K-alakú médiapiaci válság teóriája, a nyertesek és a vesztesek közt egyre nyílik az olló
2021 második negyedévében a lapkiadók többsége vesztett, nyert viszont az RTL Magyarország és a TV2 Média Csoport.
2021 második negyedévében a lapkiadók többsége vesztett, nyert viszont az RTL Magyarország és a TV2 Média Csoport.
Mind ismertségben, mint az előfizetőket tekintve vezet a Netflix, a YouTube pedig az egyik leggyakoribb tartalomfogyasztási formává vált a magyar internetezők körében. Kiderült az is, mennyit költünk átlagosan streamingre. A kutatás szerint a podcast még kevésbé népszerű.
Bognár Éva, a CEU Demokrácia Intézetének Média-, Adat- és Társadalomkutató Központjának kutatója volt a Media1 podcast- és rádióműsorának legutóbbi vendége, hogy átbeszéljük a Reuters Institute nemrég elkészült Digital News Report kutatásának eredményeit, amelyből sok érdekesség kiderült a hazai és a külföldi médiatrendekről, médiahasználati szokásokról és az egyes médiamárkák megítéléséről.
A Republikon Intézet és a Závecz Research arra jutott, hogy bár a politikai hovatartozás jelentős hatással van arra, hogy milyen információ és hogyan jut el hozzánk, ez a politikai ellentét mégsem tudja felülírni a társadalmi helyzetünkből fakadó sajátosságokat a magyar társadalom médiafogyasztásával kapcsolatban.
Elkészült a Digital News Report, melyből kiderül, mely médiumokat tartják a leghitelesebbnek a magyarok. A kutatás szerint a járvány miatt megnőtt az igény a megbízható hírekre, és nőtt az online médiatermékek olvasottsága, de a bevételeken ez nemigen látszott. A Telex rögtön előkelő helyen indított, miközben az Index megítélése jelentősen csökkent a tulajdonos- és szerkesztőségváltás után.
Az IAB Hungary kutatásából kiderült, mekkora a hallgatói tábor mérete, valamint kik, miért és hogyan hallgatják ezt az újabb típusú médiumot.
A hazai online kiskereskedelmi forgalom először lépte át az ezermilliárdos határt.
A Media1 beszélgetése itt hallgatható vissza.
A beszélgetés itt visszahallgatható.
A Magyar Tinik a neten 2021 kutatás most publikált adatai alapján a magyar tinédzserek felétől kértek már erotikus fotót a neten, ahol nagy részük napi négy óránál is többet tölt. Megnőttek azok aránya, akik olvasnak online híreket mint két évvel ezelőtt, és a TikTok népszerűsége is megugrott: már a harmadik leggyakrabban használt csatorna a fiatalok körében.