fbpx
Újságos stand

Igazolódni látszik a K-alakú médiapiaci válság teóriája, a nyertesek és a vesztesek közt egyre nyílik az olló

2021 második negyedévében a lapkiadók többsége vesztett, nyert viszont az RTL Magyarország és a TV2 Média Csoport.

Háromból két médiacég bevétele csökkent, ezek többsége mikro-, kis- és középvállalkozás – írja negyedéves jelentésében a Whitereport.

A tényadatok szerint a top100 médiavállalat harmincnégy százaléka tudta növelni árbevételét 2020-ban az előző évhez képest, hatvanhat százalékának viszont csökkentek. A nyertesek és vesztesek között egyre nyílik az olló, beigazolódni látszik a K-alakú válság teóriája.

A lapkiadók szenvedték el a legnagyobb mértékben a volumencsökkenést

Ugyan a Mediaworks még mindig a három legnagyobb médiavállalat között van, ám a jelentés szerint a legnagyobb lapkiadók, mint az előbb Mészáros Lőrinc érdekeltségébe, majd 2019-ben a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz, vagyis a KESMA-hoz került, többek között a Bors napi-, heti- és havilapokat, illetve a Borsonline-t kiadó és a vidéki lappiacot uraló Mediaworks, és az egyebek mellett a 24.hu-t is kiadó Central Médiacsoport, valamint további hatvanhárom médiaszolgáltató lappiaci bevétele is csökkent.

A Whitereport jelentése hozzátette, az Európai Unió 2021-re fellendülést jelez a covid-járványhoz képest, ám a médiapiaci szereplők számára ez a növekedés nem egyértelmű és nem is egységes, ráadásul a járvány hatása tovább növeli a szakadékot a digitális és a digitálisan transzformálódni képes, valamint a világjárvány jellegzetességeiből fakadóan pozitívan érintett cégek előnyére.

Whitereport második negyedéves jelentés 2021
Az éves nettó árbevételadat tartalmazza az adott cég hirdetési, terjesztési és egyéb árbevételeit is. Az ábrán a Viacom és az I.T. Magyar Cinema nem szerepel. // Forrás: Whitereport

A nyertesek közé tartoznak a szabadon fogható kereskedelmi televíziók

A kilencvennyolc elérhető cégadat alapján a létrejövő 280 milliárd forint árbevétel negyvennyolc százalékát az előző évi harminckilenc százalék helyett a TV2 Média Csoport és RTL Magyarország könyvelheti el. Továbbá a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becslése szerint a globális platformok hazai bevétele átlagosan kilenc százalékkal nőtt.

Felgyorsította a médiapiac strukturális átalakulását a COVID-járvány

A Z-generáció, tehát az 1995 és 2009 között születtek globális platform-preferenciája jellemző a hazai médiumok „átugrása” mellett az idősebb generációknál is digitális nyitás következett be a média- és egyéb termékek fogyasztása, vásárlása terén.

Még több hír a Media1-en!

Borítókép: Újságok egy árushelyen. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások