fbpx
podcast

Egy kutatás szerint már 800 ezren hallgatnak hetente podcastokat Magyarországon

Az IAB Hungary kutatásából kiderült, mekkora a hallgatói tábor mérete, valamint kik, miért és hogyan hallgatják ezt az újabb típusú médiumot.

Az online kérdőíves és fókuszcsoportos kutatási módszert is használó felmérésből az derült ki, hogy a hallgatók jellemzően fiatalabbak, az átlagnál magasabb iskolai végzettséggel rendelkeznek, inkább városiak, magasabb jövedelmi kategóriába tartoznak és hatvan százalékos arányban férfiak. A podcastokat hallgatók magukat digitálisan érett, nyitott, fiataloknak tartják – derül ki az IAB Hungary kutatásból.

A kutatás szerint a podcastokra elsősorban a látókör tágításának eszközeként, egyfajta intellektuális szórakozásként tekintenek a hallgatók, ezért ez a médium sokkal inkább a szöveg alapú médiumok (például könyv, magazin), mintsem a digitális média vagy a televízió és a rádió alternatívája.

A kutatás részletesen foglalkozik a podcast hallgatásának körülményeivel is. Erről az derül ki, hogy az emberek jellemzően valamilyen mechanikus tevékenység (például közlekedés, sport, házimunka, monoton munka) közben hallgatnak műsorokat, a lényeg, hogy figyelmük nem szóródik más koncentrációt igénylő feladatok fele.

Mint minden média, a podcast esetében is kulcskérdés, hogy milyen pénzügyi forrásból finanszírozzák a készítők a tartalomgyártást. A kutatásból az derült ki, hogy az előfizetéses modell csak megkötésekkel elfogadható a hallgatók körében és a reklámok megjelenését is csak abban az esetben viselik el, ha az nem zavarja meg a tartalomfogyasztást.

Az első magyarországi podcast médiakutatást az IAB Hungary Audio Munkacsoportjának megbízásából az NRC Piackutató cég elkészítette és Román Balázs, a munkacsoport vezetője mutatta be az eredményeket a Media Digital Hungary konferencián. A kutatás eredményei mellett, a hazai podcast médiapiac trendjeit, legfontosabb alapfogalmait tartalmazó Podcast Insight Hungary kiadvány ingyenesen letölthető az IAB Hungary oldaláról, innen.

A Media1 további tudósításai a Media Digital Hungary 2021 Cabrio című konferenciáról itt érhetők el.

A Media1 is rendelkezik podcasttel, minden héten friss médiás tartalommal jelentkezünk, elérhető Spotify-on, valamint a media1.hu oldalon és a 2009 óta működő Vipcast powered by Media1 platformon is.

Még több hírt találhat a Media1.hu-n! Feliratkozhat hírlevelünkre is! Ott vagyunk Facebookon is!

Borítókép: Unsplash
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */