kutatás

Bayer Zsolt, a HírTV műsorvezetője, a Bádog blog bloggere

Íme a HírTV és a Pesti TV 2020-as nézettségi adatai

A Media1 megszerezte a Nielsen Közönségmérés által mért 2020-as nézettségi adatokat, amiből kiderül, mekkora közönségtábort tud elérni a kormánypárti kötődésű, Mészáros Lőrinccel szorosan összefüggésbe hozható Pesti TV és mekkora a szintén kormánypárti kötődésű, kesmás HírTV nézettsége. Az adatok alapján úgy tűnik, a HírTV-t sem igazán sokan választották idén, de a csatornát a UPC Directnél hamarosan felváltó Pesti TV a Hír Televíziónál is jóval kevesebbeket érdekel egyelőre.

Google, Alphabet

Ezeket keresték a magyarok idén a Google Keresőben

A Google nyilvánosságra hozta a 2020-as keresési trendlistáit, amelyekből kiderül, hogy mi érdekelte idén a magyar és a külföldi internetezőket leginkább. A top 10-es listák több mint 70 ország legnépszerűbb témáit fedik le többek között a popkultúra, sport, zene, politika és hírek terén. Kiderült például az is, mely sorozatok, filmek és könyvek érdekelték leginkább a magyarokat.

Tiktok applikáció egy mobiltelefonon

Sok érdekesség kiderült a TikTok használatáról egy hazai kutatás alapján

A Post For Rent és a Ringier Axel Springer Magyarország Digital Media Campusának közös kutatását kitöltők közel kétharmada naponta többször is használja az alkalmazást. A felület egyértelműen a fiatalok nagy kedvence: a kutatásból az is kiderült, mit kedvelnek benne annyira, hogy sokaknál függőséget is kivált.

NMHH Médiatanács

Megbírságolta a Mária Rádiót és a Film4-et a Médiatanács, haladékot adott a Karc FM-nek a későbbi kezdéshez

A Médiatanács e heti ülésén megbírságolta Mária Rádiót és a Film4-et, valamint haladékot adott a Karc FM-nek, hogy eredeti vállalásával szemben csak később kezdje meg működését a Gyöngyösön elnyert frekvencián, elfogadta továbbá egy berettyóújfalui és egy székesfehérvári kisközösségi rádió pályázati tervezetét, valamint illetékesség hiányában a fővárosi ingyenes lapok szabályozásával kapcsolatban a Gazdasági Versenyhivatalhoz továbbított egy beadványt. Indul a médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató következő pályázat, és elfogadott a testület egy tanulmányt a rádióhallgatási szokások megváltozásával kapcsolatban, amelyből kiderül, hogy a fiatalok ma már nagyon jelentős részben az interneten rádióznak.

karácsonyfa, karácsony

Több mint 50 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra idén

Habár a koronavírus komoly hatással volt az éven belüli kiadásokra és azok ütemezésére, valamint a lakosság jövedelmi helyzetére, azért így is bőven találunk majd ajándékot a fa alatt – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital 6. éve elkészített közös karácsonyi kutatásából, mely az ajándékvásárlási tervekről kérdezi meg az internetező felnőtt lakosságot. A kutatásból az is kiderült, melyek a legnépszerűbb termékkategóriák.

A Manna FM stúdiójának bejárata felett, az élő adást jelző On Air tábla. Fotó: Szalay Dániel, Media1

A rádiók bevételeit is érzékenyen érintette a koronavírus – Interjú Ürge Dezsővel, a HEROE új elnökével

Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete nemrég megválasztott új elnöke a Media1 műsorának a helyi rádiók helyzete mellett a digitális rádiózás lekapcsolásáról és a rádiózás jövőjéről is nyilatkozott, de kérdeztük a médiaszabályozási anomáliák kapcsán is, és szóba került a médiahatóság által finanszírozott hallgatottságmérés is. A beszélgetést a HEROE élén történt tisztújítással kezdtük.