kutatás

A Manna FM stúdiójának bejárata felett, az élő adást jelző On Air tábla. Fotó: Szalay Dániel, Media1

A rádiók bevételeit is érzékenyen érintette a koronavírus – Interjú Ürge Dezsővel, a HEROE új elnökével

Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete nemrég megválasztott új elnöke a Media1 műsorának a helyi rádiók helyzete mellett a digitális rádiózás lekapcsolásáról és a rádiózás jövőjéről is nyilatkozott, de kérdeztük a médiaszabályozási anomáliák kapcsán is, és szóba került a médiahatóság által finanszírozott hallgatottságmérés is. A beszélgetést a HEROE élén történt tisztújítással kezdtük.

Borító: Az online kiskereskedelmi forgalom alakulása 2020 első félévében a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatásának adatai alapján

Rekord mértékben nőtt a koronavírus hatására a magyar e-kereskedelem

Leginkább az élelmiszerek, a drogériai és háztartási cikkek, az otthon, kert és barkács termékek, valamint a számítástechnikai eszközök iránt ugrott meg az online kereslet. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatása további megállapításokkal is szolgál.

Dull Szabolcs, az Index volt főszerkesztője az RTL Híradóban

Sokan sejtik a kormánypártot az Index.hu szétesése mögött, már a Fidesz hívei szerint sem létezik a baloldali médiafölény

A magyar lakosság háromnegyedének meggyőződése, hogy a Fidesz erőteljesen befolyásolja a hazai média működését – derül ki a Publicus Intézet augusztusi közvélemény-kutatásából, mely kitért az Index körüli helyzetre is. Nagyon sokan nyilatkoztak úgy, hogy a Fidesz állhat a főszerkesztő elbocsátása mögött, bár a Fidesz-szavazók körében jóval kisebb ennek aránya. A kutatás a fizetős tartalom létjogosultságát is vizsgálta, de az is kiderült belőle, hogy a lap eddigi olvasói kitartanak-e az Index mellett.

koronavírus, maszk, covid-19

Kizökkentette a rutinból a karantén a kommunikációs szakmát

Jól vették a járvány kommunikációs kihívásait a magyar vállalatok a kommunikációs szakma megítélése szerint. A szakemberek úgy látják: a járvány „érdekes és újszerű” feladatokat hozott, hatékonyabb, kreatívabb lett a vállalati kommunikáció ebben az időszakban. Nyilvánvalóvá vált emellett, hogy a belső kommunikációt nem lehet elhanyagolni – derül ki az Uniomedia kommunikációs ügynökség és a Media1 hírportál közös kutatásából.

online vásárlás

Óriási növekedésben a hazai e-kereskedelem, és ez még csak a kezdet

A Reacty Digital és az eNET Internetkutató közös e-kereskedelmi kutatása alapján a hazai internetes kiskereskedelmi forgalom 2019-ben tizenhét százalékos növekedéssel elérte a 781 milliárdot. Előrejelzésük szerint az online kereskedelem forgalma 2024-re meghaladhatja akár az 1700 milliárd forintot is. A felmérésből további, az online vásárlással kapcsolatos részletekre is fény derült.

Facebook

Nem bírjuk megunni a Facebookot, még a mosdóban is azt nyomkodjuk

Többek között ezt állítja a Be Social most megjelent Nagy Facebook Körkép 2020 kutatása, amiből az is kiderül, hogyan változott meg az elmúlt években a Facebook-használat célja. A kutatás megnézte azt is, hogy hajlandók lennének-e fizetni a felhasználók a Facebook-használatért.