fbpx
Netflix / fotó: Pixabay

A magyarok megváltozó médiahasználati szokásait kutatta a GKI Digital – tarol a Netflix és a YouTube

Mind ismertségben, mint az előfizetőket tekintve vezet a Netflix, a YouTube pedig az egyik leggyakoribb tartalomfogyasztási formává vált a magyar internetezők körében. Kiderült az is, mennyit költünk átlagosan streamingre. A kutatás szerint a podcast még kevésbé népszerű.

A felnőtt magyar internetezők 20 százaléka, azaz nagyjából 1,3 millióan rendelkeznek legalább egy streaming előfizetéssel, 14 százalék pedig használja a hazai online tévészolgáltatások valamelyikét is – számol be májusi kutatásának eredményéről a GKI Digital.

Magyarországon toronymagasan a Netflix vezet. Mindez azt jelenti, hogy az internetezők 81 százaléka ismeri, 59 százalékuk pedig aktívan használja is, az előfizetésüket nem megújítók aránya pedig csak 9 százalék. A második helyen az HBO GO áll. A WarnerMedia streamingszolgáltatását – amelyet bár a hírek szerint a tervezetthez képest némi csúszással, de hamarosan hazánkban is HBO Maxra változtatnak – hetven százalék ismeri és harminchét százalék használja is. Az HBO GO-t elhagyók aránya viszont a Netflixhez képest magasabb, tizennégy százalék.

A nappali halott?

A magyar internetezők körében még mindig nagyon népszerű a hagyományos tévénézés: 48 százalékuk rendszeresen, 76 százalékuk naponta, 10 százalékuk pedig „folyamatosan” néz lineáris tévét. Tehát hiába a streaming szolgáltatók rugalmassága, hogy bárhol, bármikor, bármilyen eszközön fogyaszthatjuk a tartalmakat, a streaming szolgáltatások használata egyelőre meg sem közelíti a hagyományos tévénézés gyakoriságát. Ennek egyik oka lehet, hogy a mindennapokban csak részben tudunk időt szakítani kedvenc tartalmaink fogyasztására, tehát célzott tartalomfogyasztásra, ezért sok élethelyzetben az úgynevezett háttértévézés még mindig igen népszerű.

A legismertebb online televíziós szolgáltatás egyébként a kutatás alapján az RTL Magyarország ingyenes RTL Most platformja, amelyet az internetfelhasználók 48 százaléka ismer, és 16 százaléka használ.

A GKI Digital kutatása szerint a streamingszolgáltatások ismertsége
A GKI Digital kutatása szerint a streamingszolgáltatások ismertsége

Nem hagyományos médiafelületek

A YouTube videók nézése, az ott megtalálható zenék hallgatása mára a Facebook után az egyik leggyakoribb tartalomfogyasztási formává vált a magyar internetezők körében, hiszen az internetezők ötvenegy százaléka mindennap néz, hallgat a legnépszerűbb videómegosztó oldalon tartalmakat.

A podcastek hazai felfutására viszont még várni kell, ugyanis a kutatásból kiderül, hogy a magyar internetezők mindössze 9 százaléka, tehát nagyjából 600 ezer ember hallgat rendszeresen podcasteket.

A GKI Digital kutatása a médiahasználatról
A GKI Digital kutatása a médiahasználatról

Kassza

A GKI kutatásából kiderül az is, hogy jelenleg a hazai internetezők átlagosan egy-két féle streaming vagy online tévé szolgáltatásra, platformra fizetnek elő, ami körülbelül 3-5 ezer forint közötti havi kiadást jelent. Ez az összeg a tévé, internet és egyéb szolgáltatásokkal együtt már háztartásra vetítve könnyen 15-20 ezer forintot is elvihet a családi kasszából, ami már jelentősebb tétel lehet egy átlagos család vagy háztartás havi költségvetésében.

Még több hír a Media1-en!

Borítókép: Pixabay
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások