fbpx
Mediaworks

Tömegesen távoznak a kormánypárti médiagólem, a Mediaworks vezetői

Miután a napokban váratlanul távozott Szabó László vezérigazgató a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó, a Magyar Nemzetet, az Origót, a HírTV-t, a Figyelőt, a Világgazdaságot és az összes megyei napilapot is tulajdonló, közel félezer médiamárkával rendelkező Mediaworks éléről és a napokban Kálmán Erika lett az elnök-vezérigazgató, most további 5 mediaworkös igazgató, köztük egy vezérigazgató-helyettes távozásáról értesült a Media1.

A Media1 birtokába került péntek délután az a levél, amelyben a Mediaworks Hungary újdonsült, hétfőn kinevezett elnök-vezérigazgatója, Kálmán Erika tudatja a kormánypárti médiagólem, a Mediaworks munkatársaival, hogy közös megegyezéssel távozik:

  • Páldi Tamás szervezetfejlesztési vezérigazgató-helyettes
  • Arany János, az idén januárban kinevezett értékesítési és marketing igazgató
  • Paplanos Péter innovációs igazgató
  • Bodnár Gyula oktatási és továbbképzési igazgató
  • valamint Nagy Tamás digitális igazgató

A levél arra már nem tér ki, de rajtuk kívül a napokban távozott Szabó László egykori washingtoni nagykövet is, aki tavaly került a Mediaworks élére vezérigazgatóként, Liszkay Gábor lemondása után.

Egy hét alatt tehát összesen 6 igazgató távozik a médiavállalat éléről.

A levélben a munkatársaknak Kálmán nem indokolja a személyi változásokat.

A feladatok jelentős része egyelőre az elnök-vezérigazgatóhoz kerül

A Media1 birtokába került levél szerint a távozó Páldi Tamás, Arany János, Paplanos Péter, valamint Bodnár Gyula feladatait további döntésig Kálmán Erika elnök-vezérigazgató látja el, míg a digitális igazgatói feladatokat megbízottként Mechura Balázsra bízták Nagy Tamás távozása után.

A cég irányítását a napokban átvevő Kálmán Erika elnök-vezérigazgató eddig is a vállalat fontos vezetője volt, hiszen vezérigazgató-helyettesként dolgozott Szabó László vezérigazgató alatt. Kálmán Erika nevére jól emlékeznek a bezárt Népszabadság dolgozói is, ugyanis már 2015-től tagja a menedzsmentnek, jelentős szerepe volt a Népszabadság öt évvel ezelőtti bezárásakor. Kálmán Erika volt Henrich Pecina csalásért elítélt osztrák szélhámos, a Népszabadság osztrák hóhérjának, a Mediaworks akkori hivatalos tulajdonosának magyarországi bizalmi embere, mielőtt a vállalat a lap bezárása után néhány nappal hivatalosan először Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdoshoz, Orbán Viktor barátjához, majd később a Mészáros Lőrinc közeli KESMA nevű alapítványhoz került.

Kálmán Erika portréja. Fotó: Mediaworks
Kálmán Erika portréja. Fotó: Mediaworks

Mi ez a nagy mozgás a kormánypárti médiagólemnél?

A Media1 megpróbálta megtudakolni a cégtől hivatalos úton, mi is történik most voltaképpen, de sajtóirodájukat nem lehet elérni, így egyelőre nincs erre válasz. Beszéltünk néhány Mediaworks dolgozóval nem hivatalos úton, de akikkel sikerült beszélni, ők maguk sem értették, mi is folyik most a cégüknél, miért távozik ennyi vezető ilyen rövid idő alatt. Különösen érthetetlen Szabó László hétfőn történt távozása, akivel épp nemrég jelent meg egy címlapos interjú egy médiával foglalkozó kormányközeli újságban. Már csak emiatt is sokan nem feltételezték, hogy távozni készülne Szabó a cég éléről.

Szabó László távozását a KESMA úgy jelentette be, hogy azért távozik, mivel „más fontos kormányzati megbízást kap”. Ez a „más kormányzati megbízás” egyébként egy kormánybiztosi állás.

A Mediaworkshöz olyan termékek tartoznak mint a Magyar Nemzet, a Világgazdaság, a 888.hu, Magyarország valamennyi megyei napilapja, a Bors című bulvárlap, a HírTV, az Origo, a Metropol, a Mandiner, a Nemzeti Sport, a Karc FM, a Figyelő vagy épp olyan magazinok mint a Fanny, a FourFourTwo, a Hot, a Lakáskultúra. Mintegy félezer médiamárka tartozik hozzájuk, beleértve az idén indult City7 című propagandalapot is, mely a Fidesz 2022-es újraválasztását támogatja.

A KESMA alá került egyik sajtótermék, a Magyar Nemzet óriásplakátja
A KESMA alá került egyik sajtótermék, a Magyar Nemzet óriásplakátja
Fotó: Ladányi András / Media1

Van nyomdájuk is, és idén nyár óta egy hozzájuk tartozó logisztikai, terjesztési cég szállítja ki az összes napilapot Magyarországon, beleértve az ellenzékiként emlegetett Népszavát és a Bors legnagyobb konkurenciáját, a Blikket is, miután az állami Magyar Posta megszüntette ebbéli tevékenységét.

Mint arról a Media1 korábban beszámolt, a  Mediaworks a nagy termékportfóliója és ezek jelentős állami hirdetési bevételei ellenére 2020-ban nem tudott osztalékot fizetni a tulajdonos KESMA számára. A Mediaworks egyébként 46 milliárd forint árbevételt és 1,9 milliárd forint profitot mutatott ki 2020-ra. Utóbbi 64 százalékos csökkenésnek számít 2019-hez képest.

Az Opten céginformációs szolgáltatás adatai szerint a Mediaworks átlagos munkavállalói létszáma meghaladja a 2300 főt. A vállalat egyik zászlóshajója, az Origo a Fővárosi Törvényszék adatai szerint a legtöbb sajtópert elvesztő médiumnak számít több éve.

Még több médiahír található a Media1-en, Csatlakozzon hozzánk Facebookon és iratkozzon fel hírlevelünkre is!

Borító: Mediaworks. Ladányi András, Media1
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */