fbpx
Arató András, a Klubrádió elnöke az Újpest TV Korrekt című műsorában

168 Óra: Megpróbálta kirúgatni főállásából Arató András, a Klubrádió tulajdonosa a Jelen egyik újságíróját

A 168 Óra több forrásának egybehangzó állítása szerint ki akarta rúgatni a Jelen című kormánykritikus hetilapnál betöltött főállásából Ónody-Molnár Dóra újságírót Arató András, a Klubrádió többségi tulajdonosa, aki ennek érdekében fel is hívta Lakner Zoltán főszerkesztőt. A hívás tényét Arató is elismerte, amit azzal magyarázott, hogy véleménye szerint az újságíró összeférhetetlenségi állapotba került amiatt, hogy heti egy alkalommal ő vezeti a Beszóló című interaktív műsort a Spirit FM-en. A Jelen főszerkesztője nem engedett Arató beavatkozási kísérletének.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A 168 óra az Újságírókra vadászik a Klubrádió tulajdonosa című írása elején felidézte, hogy a Klubrádió honlapján korábban már bojkottfelhívással és különféle meglehetősen markáns jelzőkkel támadták a Spirit FM és az ATV Csoport munkatársait, valamint felmondásra próbálták rábírni őket. A 168.hu forrásai egybehangzóan azt állítják, Arató András, a Klubrádió többségi tulajdonosa ennél is tovább ment a napokban, amikor egzisztenciális nyomást igyekezett gyakorolni legalább egy esetben olyan újságíróra, aki a Jelen című hetilapnál betöltött főállása mellett heti egy alkalommal a Spirit FM Beszóló című interaktív közéleti kibeszélőshow-ját vezeti.

Arató felhívta Lakner Zoltánt, a Jelen főszerkesztőjét, akinél megpróbálta kirúgatni Ónody Molnár-Dóra újságírót.

A Beszóló stábja - a képen balra Ónody-Molnár Dóra, mellette Hont András és jobbra Lampé Ágnes
A Beszóló stábja – a képen balra Ónody-Molnár Dóra, mellette Hont András és jobbra Lampé Ágnes

A 168 kereste az ügyben az érintetteket.

Lakner nem kívánta kommentálni az információt, de nem tagadta azt. Az értesülés szerint kirúgatni próbált Ónody-Molnár sem kívánt mit hozzátenni a több forrás által is megerősített értesüléshez.

Arató nem tagadja, felhívta Laknert

Arató András, a Klubrádió többségi tulajdonosa ugyanakkor elismerte a 168 Órának, hogy felvette a kapcsolatot Laknerrel. Azonban – állítja – senkit nem akart kirúgatni, nem is nevesített egyetlen újságírót sem, mivel – mint mondja – nem ismeri a hetilap teljes stábját. (Arató azt követően kereste meg a főszerkesztőt, hogy már nyilvánosságra került Ónody-Molnár szerepvállalása.)

Arató így magyarázta a hívást:

„Annyit vetettem fel Laknernek, hogy nem összeférhetetlen-e a Jelennél dolgozni és emellett beülni az elrabolt vagyonba”.

A médiavállalkozó a 168 Óra azon kérdésére, hogy ha senkit nem akart kirúgatni, miért a főszerkesztőt, mint a munkavállalók főnökét kereste meg, miért nem az érintett újságírót, megismételte: nem ismeri a Jelen teljes stáblistáját.

A Klubrádió többségi tulajdonosa egyébként már korábban is a vészkorszak jogfosztásaihoz hasonlította a 92,9 MHz-es frekvenciával történteket. Ezzel kapcsolatban a 168 Óra hetilapnak adott csütörtöki interjújában Németh S. Szilárd, az ATV vezérigazgatója kijelentette:

„A holocaust áldozatainak emlékét sohasem használnám fel üzleti célokra, a zsidóság irtása és egy frekvencia pályázat között párhuzamot vonni szerintem ízléstelen.”

A bíróság szerint a Klubrádió Zrt. hibás pályázatot adott be, gazdálkodása sem volt megfelelő

Mint arról a Media1 beszámolt, a Fővárosi Törvényszék elsőfokú ítélete szerint a Klubrádió hibás pályázatot adott be a Budapest FM 92,9 MHz-re, abban ellentmondások szerepeltek egyes műsorok és azok ismétléseinek időtartama között, emellett az ítélet ismertetésekor a bírói tanács azt is kimondta, a Klubrádió gazdálkodása a pályázati ajánlatának benyújtásának időpontjában nem volt összhangban a hatályos, a gazdasági társaságok működését szabályozó törvényekkel, ugyanis több mint 400 millió forintos mínuszban volt a Klubrádió Zrt. saját tőkéje, a problémára a vállalat könyvvizsgálója is figyelmeztette a rádiós cég vezetőjét, kérve a törvényesség helyreállítására. Arató András a bíróságot „pártszolgálatisággal” vádolta meg a klubradio.hu-nak adott interjúban, miután az ítélet kihirdetésekor az indoklás ismertetésének befejezése előtt elhagyta a tárgyalótermet.

A Klubrádió korábban amiatt is bírósághoz fordult, mert a Médiatanács nem hosszabbította meg a médiaszolgáltatási jogosultságát. A Fővárosi Törvényszék ez ügyben még februárban első fokon szintén az NMHH Médiatanácsának adott igazat, ugyanis a hosszabbításra azért nem került sor, mert a rádiós társaság a hosszabbításhoz szükséges feltételeknek nem tett eleget, ugyanis működése során kétszer is azonos jogsértést követett el, mely jogsértések tényét meg sem próbálta vitatni, amikor nem fellebbezte meg az emiatt kiszabott bírságokat, melyek így jogerőre emelkedtek. A Törvényszék szerint a Médiatanács a médiatörvény betűje szerint járt el, mely kimondja, hogy két azonos típusú büntetés esetén a médiaszolgáltatási jogosultság nem hosszabbítható meg. A Klubrádió azzal magyarázza, hogy nem fellebbezte meg a korábbi bírságokat, hogy az nem érte volna meg, mert olyan csekély mértékűek voltak. A Törvényszék februári, a hosszabbítást elutasító ítélete ellen egyébként fellebbezést nyújtottak be, de még nem tudni, hogyan dönt róla a Kúria.

Az Arató András által támadott Ónody-Molnár Dóra főállását továbbra is biztosító Jelen című hetilap tavaly nyáron indult, azt a 168 Óra egykori vezetősége indította el, kormánykritikus hetilapról van szó.

Még több hír található a Media1-en

Borító: Arató András, a Klubrádió elnöke az Újpest TV Korrekt című műsorában. Fotó: adáskép

Szóljon hozzá!