fbpx
Klubrádió

Bréking: ítélet hirdetett a Klubrádió frekvenciapályázata kapcsán a Fővárosi Törvényszék

A bírósági ítélet szerint súlyos önellentmondásokat tartalmazott a Klubrádió Zrt. által benyújtott rádiós pályázati ajánlat, ráadásul a cég pénzügyi helyzetével kapcsolatos jogsértő állapotra a médiavállalat könyvvizsgálója is figyelmeztette előzőleg a rádió vezetését, mégsem gondoskodott a törvényes állapot helyreállításáról, ezért a médiahatóság teljesen jogszerűen zárta ki a rádiót a Budapest FM 92,9 MHz rádiós pályázatból.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A Fővárosi Törvényszék szerint az NMHH Médiatanácsa minden tekintetben teljesen jogszerűen, a médiatörvény és a pályázati felhívás szövege alapján járva döntött úgy, hogy kizárja a Klubrádió Zrt.-t a Budapest FM 92,9 MHz rádiós pályázatból.

A Klubrádiót a perköltség viselésére kötelezték. A felperes a Kúriához fordulhat jogorvoslatért, amit várható, hogy meg is fog tenni, de ezt egyelőre nem tudjuk hivatalosan, mivel Arató András, a Klubrádió Zrt. többségi tulajdonosa a bírósági ítélet kihirdetése során, annak befejezése előtt váratlanul elhagyta a tárgyalótermet, majd később a folyosón a Media1 érdeklődésére közölte, csak saját munkatársainak hajlandó nyilatkozni az ítéletről. (Update: cikkünk élesítése óta ez meg is történt, lásd hírünk végén.)

Dr. Rácz Krisztina, a három fős bírói tanács elnöke kiemelte: korábban ő maga is cégbíró volt, ezért tudja, hogy ha egy cég saját tőkéje negatív, az nem felel meg a törvényes működésnek, de ezt már a Klubrádió könyvvizsgálója is megállapította korábban. Az NMHH Médiatanácsának a pályázat benyújtásakor érvényes állapot alapján kellett meghoznia határozatát, és a rendelkezésére álló közhiteles nyilvántartásokból, tényekből hozta meg határozatát a kizáráskor. A dokumentumok alapján a Klubrádió saját tőkéje több mint 400 milliós mínuszban volt.

Azt is mondta a bírónő, hogy a Klubrádió a Reggeli Gyors című műsor kapcsán a műsortervet tartalmazó formanyomtatványban ellentmondó adatokat adott meg: egyszer 187 percet, egyszer 55 percet jelölt meg ugyanazon műsor ismétléseként. Ez olyan súlyos ellentmondás, ami értelmezhetetlenné teszi a műsorrenddel kapcsolatos vállalásait. Ilyen esetben nincs mód felvilágosításkérésre a törvény szövege szerint.

Egy másik műsor, a Kovátsműhely esetében is ellentmondás van a pályázatban: ott az eltérés 5 perc a pályázati ajánlaton belül. A bíróság szerint már 1 perc eltérés is kizáráshoz vezet, hiszen nem állapítható meg a pályázó tényleges szándéka, és a pályázati ajánlat utólagos megváltoztatása nem lehetséges, hiszen akkor a pályázatok során más pályázók is utólag megváltoztathatnák pályázatban tett vállalásaikat.

A Klubrádió arra hivatkozva fordult bírósághoz a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának határozatát támadva, hogy szerinte jogsértően zárta ki a grémium a médiaszolgáltatót a Budapest FM 92,9 MHz rádiós pályázatból arra hivatkozva, hogy ellentmondások vannak a pályázatának műsortervi részében, továbbá a cég gazdálkodása alapján saját tőkéje nem felel meg a törvényes feltételeknek. A Klubrádió szerint működése törvényes, és ezek az ellentmondások nem indokolnák frekvenciapályázatának elutasítását, a hatóságnak felvilágosításkéréssel kellett volna megtudakolnia, hogyan kell értelmezni a pályázatát.

Frissítés 14:08

Arató András bírálja a bíróságot

Arató András, a Klubrádió többségi tulajdonosa végül a klubradio.hu-n keresztül reagált az ítéletre. Azt közölte, nem tartja meglepőnek a Törvényszék ítéletét, mert szerinte pártszolgálatos bíróságok vannak. „Ha volt is kételyünk reggel ezzel kapcsolatban, hogy létezik maradéka a tisztességes bíráskodásnak, most bebizonyították, ez tévedés. Ma jogszolgáltatásra akkor van valakinek lehetősége, ha megfelel a párt irányvonalának.”

Arató András, a Klubrádió elnöke az Újpest TV Korrekt című műsorában
Arató András, a Klubrádió elnöke az Újpest TV Korrekt című műsorában korábban

A Klubrádió sérelmezi továbbá, hogy az alperes képviselője a bíróságon megkérdőjelezte, hogy a Klubrádió számít az üzleti tervében a hallgatóktól érkező támogatásokra. A Klubrádió szerint az NMHH jogi képviselője hallgatók tízezreit köpte ezzel arcul, akik támogatják a rádió működését.

Arató András a vele készült interjúban többször felrótta azt is, amiért egyszer a tárgyalás során tévedésből Arató Györgyként említette a nevét az alperes NMHH jogi képviselője, aki egyébként emiatt elnézést kért.

Még több hír található a Media1-en

Borító: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!