fbpx
Ónody-Molnár Dóra, a Jelen munkatársa, a Spirit FM műsorvezetője

Kiállnak az újságíró mellett, akit megpróbált kirúgatni a Klubrádió tulajdonosa

Dévényi István és Homonnay Gergely is kiáll Ónody-Molnár Dóra mellett, akit megpróbált kirúgattatni a Jelen című hetilaptól Arató András, a Klubrádió többségi tulajdonosa. Eközben egyre több ismert politikus száll szembe az ATV ellen meghirdetett bojkottal. Schiffer András a Klubrádió elnökét kezdte el bírálni. Majtényi László, az ORTT volt elnöke közölte, nem hirdet bojkottot. Stumpf András, a Válasz Online munkatársa arról írt, nem ért egyet a bojkottal.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A 168 Óra péntek reggeli írása nyomán a Media1 hírportál is beszámolt arról a több forrás által megerősített információról, hogy Arató András, a Klubrádió Zrt. többségi tulajdonosa megpróbálta elérni, hogy rúgják ki főállásából a Jelen című ellenzéki laptól Ónody-Molnár Dórát, amiért hetente egy alkalommal megszólal műsorvezetőként a néhány napja a 92,9 MHz-en sugárzó Spirit FM Beszóló című műsorában. (Borítóképünkön Ónody-Molnár látható.)

Arató András személyesen Lakner Zoltánt, a Jelen főszerkesztőjét kereste meg annak érdekében, hogy nehéz helyzetbe hozza az egykori 168 órások által létrehozott lapnál az újságírót, vagy ahogy Arató maga fogalmazott a 168.hu-nak: „felvetni Laknernek, hogy nem összeférhetetlen-e a Jelennél dolgozni és emellett beülni az elrabolt vagyonba”.

Lakner elutasította az egy ideje kényszerűen csak internetes rádióként üzemelő Klubrádió többségi tulajdonosának a lap belügyeibe történő beavatkozási kísérletét.

Bár a Jelen című lap szerkesztőségi autonómiájába beavatkozni próbáló médiavállalkozó ügyéről a jelentősebb médiumok közül egyelőre valamiért csak a 168 Óra, a Media1.hu és a kormánysajtóból a Pestisrácok számolt be, a hír így sem maradt észrevétlenül.

Dévényi István és Homonnay Gergely kiállnak az újságírónő mellett

Dévényi István, a kormánykritikus Magyar Hang egyik legismertebb munkatársa, a Flaszter című internetes vitaműsor műsorvezetője a Facebookon állt ki az újságírónő mellett és egyúttal elutasította azt a felhívást, amelyben előzőleg mindenkit arra szólított fel Tamás Gáspár Miklós filozófus a Klubrádió honlapján, bojkottálják az ATV Csoportot és a Spirit FM-et, a munkatársak pedig távozzanak.

Dévényi a Media1 reggeli lapszemléjéből idézett, ezt követően tette hozzá kommentjét:

„»A 168 Óra több forrásának egybehangzó állítása szerint ki akarta rúgatni a Jelen című kormánykritikus hetilapnál betöltött főállásából Ónody-Molnár Dóra újságírót Arató András, a Klubrádió többségi tulajdonosa, aki ennek érdekében fel is hívta Lakner Zoltán főszerkesztőt. A hívás tényét Arató is elismerte, amit azzal magyarázott, hogy véleménye szerint az újságíró összeférhetetlenségi állapotba került amiatt, hogy heti egy alkalommal ő vezeti a Beszóló című interaktív műsort a Spirit FM-en.« És akkor ezek után kellene szolidárisnak maradni a Klub Rádióval. Hát, nem lesz könnyű” – írta ki az újságíró.

Homonnay Gergely, a Puszi, Erzsi!, valamint Az elnökasszony írója, ismert véleményvezér, az Erzsi for President Facebook-oldal alapítója is kiállt a kirúgatni próbált újságíró mellett. Homonnay ezt írta:

„Engem azért akart a TV2 Jóban Rosszban egykori producere, akkor Szabó Zsófi párja kirúgatni, mert csináltam egy vicces anyagot a Story-ba Zsófiról. Nem rúgtak ki. A főnökeim vállalták a konfliktust. Szerintem egy kurva jó anyag volt. De mindez totál lényegtelen. Ónody-Molnár az egyik, hanem a legjobb oktatáspolitikával foglalkozó magyar újságíró. Szerény véleményem szerint.”

Nemigazán támogatják az ATV elleni bojkottot a pártok

A Klubrádió a napokban közölte Tamás Gáspár Miklós baloldali filozófus nyílt levelét, amelyben bojkottot kezdeményezett az ATV és a Spirit FM ellen. Egyelőre meglehetősen kevesen csatlakoztak ehhez, az ellenzéki pártok képviselői többnyire elutasítják.

Kerpel-Fronius Gábor (Momentum) például a Facebookon deklarálta, hogy nem bojkottálja az ATV-t, mivel egyetért Illyés Mártonnal, a Momentum gazdaságpolitikusával, hogy a bojkott félreértelmezése a politikus és a média szerepének.

Kerpel-Fronius Gábor (Momentum) bejegyzése
Kerpel-Fronius Gábor (Momentum) bejegyzése

Schiffer András politikus, jogász, volt LMP-s országgyűlési képviselő is megszólalt ma. Schiffer, aki a minap a Spirit FM-ben vendég is volt, azaz szintén elutasítja a bojkottot, kifejezetten a Klubrádió tulajdonosát bírálja. Azt írta, nem helyénvaló a Klubrádió vesztes frekvenciapályázatát a vészkorszakhoz hasonlítani. Neki Demeter Szilárd gázkamrás nagy botrányt kavaró origós cikke jutott eszébe erről.

Schiffer szerint

„aki – velem együtt–  kiakadt Demeter Szilárd novemberi gázkamrázós párhuzamán, az ugye azt sem tartja helyén valónak, ha egy frekvenciapályázat eredményét a vészkorszak jogfosztásaihoz hasonlítják? Ugye nem arról van szó, hogy amíg egyeseket azonnali – és megérdemelt– erkölcsi megvetés sújt, ha aktuálpolitikai megfontolásokból hadonásznak a Holokauszt emlékével, addig mások ezt szabadon megtehetik saját üzleti és/vagy politikai céljaik érdekében?”

Ezek szerint Schiffer azzal a Németh S. Szilárddal, az ATV vezérigazgatójával ért egyet, aki a 168 Órának arról beszélt, nem tartja ízlésesnek üzleti célból a holocaust felemlegetését és azt, hogy párhuzamot von valaki egy frekvencia ügye és az áldozatok emléke között.

Úgy tudjuk, más pártokban sem fogadják meg TGM felhívását.Azonban csatlakozott a felhíváshoz Iványi Gábor lelkész, és Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő, aki erről épp egy ATV-s stúdióvendégsége után tett közzé. Később frissített, közölte, hogy máris kiderült számára, hogy a Spirit FM azonnal visszaadja a frekvenciát, ha a Klubrádió megnyerné a bírósági perét. Ekkor Hadházy már azt írta, reméli mindkét megmaradt rádiós műhely működhet majd, és minél több emberhez eljuttathatja majd az üzeneteit ezen keresztül.

(A Klubrádió kommunikációja során azt a látszatot igyekszik kelteni a közvéleménnyel, hogy a Spirit FM miatt nem szólhat az adása, holott a Spirit az ideiglenes frekvenciára vonatkozó kérelmet csak azután nyújtotta be a 92,9 MHz-re, hogy a frekvencia hosszú ideje üresen állt, senki más nem kért ilyet.)

Majtényi: nem hirdetek bojkottot

Majtényi László volt adatvédelmi biztos, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) egykori elnöke egy Facebook-csoportban tette helyre, hogy tényleg bojkottot hirdet-e az ATV ellen.

„Javaslom, hogy ne csak szemelvényt, hanem az ÉS cikket is olvassátok el. Tíz perc! Kifejezetten azt írom, hogy nem hirdetek bojkottot, senkire nincs rossz szavam, akik az ATV-ben dolgoznak, ott szerepelnek. Azokat sem ítélem el, akik a Spiritnél. Bizonyos, indokolt megfontolásból sem az ATV-ben, sem a Spirit-ben nem óhajtok vendégeskedni!”

Stumpf András sem bojkottál

Stumpf András, a Válasz Online munkatársa is megszólalt. Azt írta:

„Én mindig egy-egy kulcsszemélyen mérem, hogy az adott médium sajtótermék-e. A Figyelőről tudtam, hogy amíg Brückner Gergő ott van, az, amint elmegy onnan, nem az. Az ATV-vel is így vagyok. Amíg Benyó Rita ott van, sajtótermék, tehát nem bojkottálom. Tudom ugyanis, hogy Benyó távozna, ha nem így lenne. Vagy kirúgnák. Az lesz a pillanat, amikor tudom, hogy nagy baj van. Akkor fogok gondolkodni bojkotton. Remélem, soha.”

Még több hír található a Media1-en!

Szóljon hozzá!