Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezérigazgatója

Trükkös Zotyózva, az Index volt tulajdonosa elleni módszerrel folytatódnak a 24.hu tulajdonosát támadó cikkek a Fidesz-közeli médiában

Míg a nem kormánypárti sajtó hetek óta az Index körüli fejleményekkel és a lap jövőjével foglalkozik, a héten a kormánysajtóban tovább folytatódott a Varga Zoltán, a 24.hu és több más internetes és nyomtatott médiumot működtető Central Médiacsoport tulajdonosa ellen hetek óta tartó támadássorozat, mely kísérteties hasonlóságot mutat az Index egykori tulajdonosa, Spéder Zoltán elleni korábbi háborúhoz, és időzítése sem tűnik véletlennek.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Az elmúlt hetekben egyre intenzívebben támadja Varga Zoltán milliárdos üzletembert, a 24.hu-t és több más online és nyomtatott médiumot működtető Central Médiacsoport tulajdonosát a Fidesz-közeli sajtó.

Az osztalék-üggyel kezdtek hetekkel ezelőtt

Az első cikkek a Magyar Nemzetben jelentek meg, és azt állították, hogy Varga Zoltán jelentős összegű osztalékot vett ki a cége által 2019-ben elért profitból, miközben az üzletember a járvány kitörését követően átmenetileg bércsökkentést rendelt el a Central Médiacsoportnál a koronavírus gazdasági következményeként. Varga azonban nem sokkal később a Media1-nek nyilatkozva azt mondta, bár a pénzügyi eredményről szóló határozat tényleg megszületett, de az összeg végül a Central Médiacsoport számláján maradt, tehát nem került sor a Magyar Nemzet által említett pénzmozgásra.

Varga azt mondta akkor a Media1-nek, hogy az osztalékkifizetésre vonatkozó határozatot a kialakult járványhelyzetre és bizonytalan gazdasági körülmények miatt nem hajtották végre, a társaság likviditásának megőrzése érdekében.

Varga nyilatkozata már nem érdekelte a kormánysajtót, eközben elindult a ‚vörösbárózás”

Varga a Media1-nek adott nyilatkozatát a kormánysajtó nem idézte, elhallgatta olvasói elől, miközben az üzletember személyét a kormánysajtó „vörösbáróként” kezdte el emlegetni, majd ezt egy újabb több napon át tartó támadás követte. A fideszes médiaholdinghoz tartozó HírTV majd az Origo ekkor a Varga érdekeltségébe tartozó 24.hu egyik újságíróját kezdte el támadni, még a lakcímét is folyamatosan ismertették a HírTV műsoraiban, illetve kétszer ki is szálltak az otthonához, illetve egyszer be is csöngettek a kisgyermekes újságírónőhöz. A 24.hu függetlenségét kérdőjelezték meg, a műsorban jelentős időt szentelve Varga Zoltánra. A riportsorozat azt a látszatot keltette, hogy a 24.hu újságírója részt vesz az amúgy kitöltetlen nemzeti konzultációs ívek fogadásában, holott ez nem igaz.

A Media1 információi szerint az újságíró jogi útra terelte az ügyet, mivel úgy érezte, valótlanságokkal igyekeztek őt lejáratni, de mivel a bíróságokon jelenleg nyári ítélkezési szünet van, így az ügy most áll. Nem kellett viszont sokat, mindössze pár napot várni a következő, Vargát is érintő támadásra.

Jött a Trükkös Zotyózás

Vargát most a héten egy nagy értékű ingatlan kapcsán támadja a kormánysajtó. A Ripost az üzletembert „Trükkös Zotyózva” emlegetve közölt újabb cikket.

A lap fotókat is közölt egy, a lap állítása szerint Varga Zoltánhoz köthető házról, és azt közölték, hogy az ingatlant korábban tulajdonló vállalkozásnak offshore a háttere, ugyanis az egyik cég székhelye Belize-ben található, melyet sokan adóparadicsomként ismernek. A Ripost ténylegesen is adóelkerüléssel vádolja az üzletembert, és azzal, hogy trükközésből jött össze a pénz a Ripost által „baloldalinak” megbélyegzett Central Médiacsoport megszerzésére. A Ripost Belize kapcsán azt találta még fontosnak kiemelni, hogy ott bujkált annak idején Bróker Marcsi. A cikk egy másik pontján Panamával is összefüggésbe hozzák a vállalkozót, de ezt négy éve a TV2 Tények című műsora is megtette már, igaz, akkoriban még a „pletykalapos” kifejezést aggatták Vargára.

Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezérigazgatója és tulajdonosa
Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezérigazgatója és tulajdonosa. Fotó: archív

A Fidesz-közeli médiaholding lapja egyébként felrója Vargának azt is, hogy a Libegő közelében található ingatlannak korábban tulajdonosa volt egy bizonyos Bayern Ingatlan Hungaria Kft., melyet később megszerzett a HVB Bank, ami azután épp abba a Unicredit Bankba olvadt be, mely hitelt nyújtott a Central Médiacsoport számára évekkel ezelőtt, bár az nem derül ki a Ripost írásából, ténylegesen mi aggályt látnak abban, ha valakinek a házába egy olyan cég volt bejegyezve, ami beolvadt a másik cégcsoportba, amit azután megvett egy nemzetközi bankcsoport, amely azután hitelt nyújtott a háztulajdonos médiavállalatának.

A kormányközeli médium szerint az üzletember a Libegő üzemidejéhez igazítja, mikorra hívja a vendégeit

Ehelyett a kormányközeli bulvárlap Varga Zoltán a magánszféra határait súrolva azt állítja, hogy olyan „baloldali politikusokat, magukat függetlennek hazudó médiamunkásokat” szokott vendégül látni a kertjében, akik a lap által Trükkös Zotyóként emlegetett vállalkozó „kegyeit keresik”. Fotót, bizonyítékot a lap nem közöl erről és nem nevesíti az állítólagos kegykeresőket.

A lap ehelyett azzal a szürreális gondolattal terel a fotók hiányát és a konkrétumot hiányát illetően, hogy bizonyára azért szervezik a party-kat estére, a Libegő üzemi idején kívüli időpontra, mert így felülről hiába próbálnak meg a Libegőről befotózni az udvarba a kíváncsiskodók.

A Ripost egyébként a lefotózott ház udvarán található értékes autókkal és azzal is  támadja Varga Zoltánt, hogy az ingatlan bejáratánál biztonsági őrök védik az ingatlant. A lap szerint ez olyan, mintha határvédelem lenne.

Ahogyan az a korábbi cikkek esetében is történt, a Ripost zotyozós írását, számos kormányközeli médium, sőt az állami média, a hirado.hu is átvette, beleértve még a zotyózós fordulatot is.

A Media1 kereste a vállalkozót, hogy megtudjuk, mit szól a személyét támadó írásokhoz, de nem értük utol. A Central Médiacsoportnál azonban többen abszurdnak nevezték a Ripostban a héten megjelent cikket.

Ismerős stratégia

Évekkel ezelőtt Spéder Zoltánról (az FHB Bank mellett az Index, a Portfolio, az Inforádió és több más médium egykori tulajdonosa) is hasonló jellegű cikkek jelentek meg, a TV2 és a Ripost még Spéder magánéletéről is fotókat közölt.

Spéder ugyan megnyerte a sajtópereket a lejáratókampány után, és sérelemdíj megfizetésére kötelezte az érintett médiumokat a bíróság, illetve a jogsértően közölt fotókat el kellett távolítani, de sokan úgy vélték, hogy ezekkel az írásokkal, riportokkal próbálták meg nyomás alatt tartani a vállalkozót, aki nem sokkal később kénytelen volt kapitulálni, azaz szinte minden vállalkozását eladta.

Spéder Zoltán
Spéder Zoltán, az Index egykori tulajdonosa korábban

Pont akkor ugranak rá Vargára, amikor az Index körül is áll a bál

A most megjelent cikkeknek az időzítése különösen érdekes. Hiszen épp igencsak kérdésessé vált az Index jövője. Az Index esetleges széthullása után (aminek esélye most jelentősen megnőtt, hiszen sorra távoznak a lap munkatársai) a 24.hu válhat a piacvezető online híroldallá (bizonyos mutatók alapján, bizonyos hónapokban a piacvezető pozíció már eddig is teljesült). Ez akár magyarázatul szolgálhat arra, miért is vált hirtelen olyan érdekessé a kormánysajtó számára a médiavállalkozó háza, osztaléka, céghálója.

Vargát ugyan az elmúlt években is időnként támadta a kormánysajtó (például ilyen volt a TV2 2016-os riportja), de ezen támadások egyike sem volt olyan folyamatos, mint ami a mostani cikkek alapján látszódik.

Update 2020. 07.27. 08:30

Mostanra megszólalt Varga is

A Politicónak adott Skype-interjút Varga Zoltán. Elmondta, hogy szerinte nem véletlenül került a kormánysajtó célkeresztjébe: most a 24.hu került célkeresztbe.

Borító: Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezérigazgatója (archív)

Szóljon hozzá!