fbpx
A szlovén Planet TV logója

Az Orbán Viktorhoz köthető médiabefektető, a TV2 tulajdonosa szerezhette meg a szlovén Planet TV-t

A szlovén Planet TV megvásárlására irányuló ajánlattevők közül az Orbán Viktor magyar miniszterelnökkel összeköthető TV2 Média Csoport, illetve annak tulajdonosa lett a győztes befutó a csatornáért - értesült a Media1 egyelőre hivatalosan nem megerősített, szlovén sajtóhírek alapján.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Az állami tulajdonú telekommunikációs társaság, a Telekom Slovenije eladta problémás leányvállalatát, a Planet TVt a tavaly óta Vida József tulajdonában lévő, kormányközeli magyar TV2 Média Csoport számára – tudta meg a Media1 a ceetv.net és a szlovén total-slovenia-news.com beszámolói alapján.

Vida József a Takarékbank elnökeként és más szálak miatt is egyértelműen köthető Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdoshoz, az Orbán Viktor miniszterelnök közeli oligarchához, de ő tagadja, hogy Mészáros embere lenne.

Vida József, a Takarékbank vezetője, a TV2 tulajdonosa, korábban az Inforádió Aréna című műsorában
Vida József, a Takarékbank vezetője, a TV2 tulajdonosa, korábban az Inforádió Aréna című műsorában

A Planet TV felvásárlására vonatkozó nem hivatalos hírekről először a Požareport hírportál számolt be, mely azt írta, hogy az azonos nevű televíziós csatornát gyártó Planet TV-t 5 millió euróért adták el.

A tranzakció még nem zárult le, azt az illetékes hatóságoknak még jóvá kell hagyniuk.

Legyen ön is milliomos! a Planet TV csatornán
Legyen ön is milliomos! a Planet TV csatornán

A Telekom Slovenije, mely Janez Janša kormánya idején, 2012-ben indította el a Planet TV-t, egyelőre nem erősítette meg, de nem is cáfolta a sajtóhíreket. Egyelőre a TV2 Média Csoport sem szólalt meg az ügyben.

Idén június elején a Necenzurirano nevű helyi oknyomozó portál, illetve a 24.hu nyomán a Media1 is beszámolt arról, hogy a TV2 szemet vetett a szlovén Planet TV-re és ajánlatot tett a cégre. A másik vevőjelölt sajtóhírek szerint Ivan Ćaleta horvát vállalkozó volt.

A korábbi sajtóhírek szerint a Planet TV üzletileg komoly bajban van, évek óta súlyos veszteségeket termelt, ezért is volt sürgős az eladása. Korábban a TV2 vezérigazgatója, Pavel Stanchev a Media1 főszerkesztőjének a tavalyi Brandfestival konferencián nyilvánosan is beszélt arról, hogy a TV2 Média Csoport külföldi terjeszkedésre készül. Azt, hogy pontosan mit vennének meg, nem mondta el.

Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója (balra) és Szalay Dániel (Media1) beszélget
Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója (balra) és Szalay Dániel (Media1) beszélget a külföldi terjeszkedésről a Brandfestivalon. Fotó: Kummer János

A Planet TV felvásárlása egy jelentősebb fordulatot jelent a magyarok szlovéniai felvásárlásában, hiszen ez nem egy párttévé, hanem egy országos elérésű médium.

Érdekesség, hogy Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport tavaly kinevezett vezérigazgatója Janez Jansa első kormánya idején még a Planet TV igazgatója volt, egészen 2013-ig. Stanchev számára tehát nem ismeretlen a terep, ahová a TV2 betör.

A Media1 keresi az ügyben a TV2 Média Csoportot. Ha válaszolnak, arról beszámolunk.

Frissítés 2020.06.02. 13:18

Megérkezett a TV2 Média Csoport válasza, mely különálló írásunkban, ITT érhető el.

További hírek a Media1-en!

Borító: A szlovén Planet TV logója
Szóljon hozzá!