A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten

Ezt válaszolta a TV2 a Planet TV felvásárlása kapcsán

A sajtóosztályt arról az egyelőre nem hivatalos információról kérdeztük, hogy a kormányközeli TV2 Média Csoport tulajdonosa lett a győztes befutó a szlovén Planet TV nevű csatornáért folyó versenytárgyaláson. Mostanra megérkezett a Media1-hez a TV2 sajtóosztályának ezzel kapcsolatos válasza.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Mint arról a magyar sajtóban elsőként a Media1 szerdán szlovén nem hivatalos források alapján beszámolt, eldőlt, hogy a szlovén sajtóban Orbán Viktor magyar miniszterelnökhöz közeliként emlegetett TV2 Média Csoport tulajdonosa, Vida József vásárolhatja meg a Planet TV médiavállalatot az állami Telekom Slovenije-től, mely ezért 5 millió euró körüli összeget kap, ha a felvásárlás elé nem támaszt akadályt a hatóság.

Vida József, a Takarékbank vezetője, a TV2 tulajdonosa korábban az Inforádió Aréna című műsorában
Vida József, a Takarékbank vezetője, a TV2 tulajdonosa korábban az Inforádió Aréna című műsorában

A Telekom Slovenije, mely Janez Janša kormánya idején, 2012-ben indította el a Planet TV-t, egyelőre nem erősítette meg, de nem is cáfolta a sajtóhíreket. A Media1 épp ezért még tegnap este megkereste a TV2 Média Csoport sajtóosztályát, ahonnan ma a következő válasz érkezett:

„A sajtóértesüléseket nem kívánjuk kommentálni.”

A vállalatcsoport tehát sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta az ezzel kapcsolatban megjelent információt, ahogyan korábban az eladói oldal sem.

Sürgős volt, hogy új tulajdonost találjanak a Planet TV-nek

A korábbi sajtóhírek szerint egyébként június végéig kellett eldönteni, hogy ki veheti meg a Planet TV-t. A másik vevőjelölt sajtóhírek szerint Ivan Ćaleta horvát vállalkozó volt.

A felvásárolni kívánt Planet TV pénzügyileg elég rossz helyzetben van, folyamatosan veszteséget termelt, azért is keresett neki új tulajdonost a szlovén állami telekommunikációs cég, és ezért is volt sürgős az ügyben gyors döntést hozni a vevőről.

A szlovén Planet TV logója
A szlovén Planet TV logója

A TV2 egy ideje már készült a külföldi terjeszkedésre

Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója tavaly egyébként a Brandfestival nevű konferencián a Media1 kérdésére már beszélt arról, hogy vállalata külföldi terjeszkedésre készül a térségben, de akkor még nem mondta el, melyik csatornáról lenne szó. Így nyilatkozott akkor:

„A tévé-előfizetésnek van jövője itthon, sőt regionálisan is, ezért készül nemzetközi terjeszkedésre a TV2 Csoport. Földrajzilag nagyon jó helyen vagyunk, így ez kedvez a terjeszkedésnek is.”

A tavalyi konferencián arra a kérdésére, hogy mikorra valósulhat meg az ígért nemzetközi terjeszkedés, a  TV2 vezérigazgatója annyit mondott, ha sikerült teljesen stabilizálni a működésüket.

Pavel Stanchev, a TV2 vezérigazgatója és a Planet TV egykori vezetője
Pavel Stanchev, a TV2 vezérigazgatója és a Planet TV egykori egyik igazgatója.

Az azóta megjelent pénzügyi beszámolójuk szerint ez egyébként összejött, hiszen jelentősen nőtt a profit és az árbevétel az elmúlt időszakban. Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport tavaly kinevezett vezérigazgatója Janez Jansa első kormánya idején egyébként a Planet TV igazgatója volt, egészen 2013-ig. Stanchev számára tehát nem ismeretlen a terep, ahová a TV2 tulajdonosa betör.

Orbán Viktor miniszterelnök tavaly október végén egyébként Marjan Šarec szlovén miniszterelnökkel közös nemzetközi sajtóértekezletén újságírói kérdésre azt mondta, hogy a magyar kormány nem készül Szlovéniába.

Ugyanakkor a magyar kormányhoz köthető több médiabefektető is megjelent már az országban. Ebből egyébként több botrány is lett már, az egyik, a Nova24 tévé ügyében még rendőrségi nyomozás is lett gyanús pénzmozgások miatt.

További hírek olvashatók a Media1-en.

Borító: A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten. Fotó: Szalay Dániel / Media1
Szóljon hozzá!