Pavel Stanchev, a TV2 leendő vezérigazgatója

A TV2 vezérigazgatója szerint jöhet a nemzetközi terjeszkedés, de ennek még van egy fontos feltétele

Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója emellett a TV2 hírműsorainak politikai elköteleződéséről, a terjesztési bevételek növelésének szándékáról, a TV2 streaming-felületének fejlesztéséről és az államtól érkező hirdetési bevételekről is szólt egy most megjelent interjúban.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A terjesztési bevételek növelése lehet a TV2 Média Csoport növekedésének a motorja – jelentette ki Pavel Stanchev, a TV2 élére májusban kinevezett új vezérigazgató a Kreatív című szaklapnak nyilatkozva. Pavel Stanchev szerint a reklámok árszintje az egész piac számára problémát jelent, mivel ezek ára nem nőtt jelentősen az utóbbi években. Ennek következtében a terjesztés marad a növekedés első számú lehetséges forrása.

A magyar terjesztési piacot nagy szereplők dominálják, a UPC Magyarországot például nemrégiben megszerezte a Vodafone, nagyon dinamikusan változik a helyzet. De nemcsak Magyarországon, hanem világszerte egyre fontosabb ez a terület a tévétársaságoknak, ez a reklámpiaci változások, az internet előretörése miatt is így van – tette hozzá a vezérigazgató.

Stabilizálni kell a magyarországi működést, aztán jöhet a külföldi terjeszkedés

A TV2 Média Csoport vezérigazgatója azt is elmondta, hogy terveik között szerepel a nemzetközi piacra belépés, de csak akkor, ha stabilizálták a magyarországi működést.

Ha minden a tervek szerint alakul, egy év múlva már abban a helyzetben lesznek, hogy nyitottak legyenek az ilyen lehetőségekre – hangoztatta Stanchev.

A TV2 vezérigazgatója szólt arról is, hogy a kábeltévé-penetráció az egyik legmagasabb Európában, hasonlóan, mondjuk, Szlovéniához, amit jól ismer, és eltérő módon a földfelszíni sugárzásban még mindig erős Csehországtól, Franciaországtól vagy akár Görögországtól. Ami a műsorokat illeti, sok trend közös más piacokkal. A Magyarországon nagyon sikeres Ázsia Expressz című műsorhoz hasonló fut például a francia M6 csatornán az RTL-csoport részeként. Sok globális formátum bukkan fel egyszerre különböző országokban, de Stanchev szerint a nap végén a helyi kivitelezés színvonala számít.

A cél: egyetlen közös digitális platform

A TV2 vezérigazgatója úgy véli, a digitális nagyon izgalmas terület, de őrült befektetések helyett organikus fejlesztések kellenek. Szeretnék, ha egyetlen közös platform lenne a végén, ezzel előreláthatólag 12-15 hónap múlva készül el a cég.

Stanchev elismeri, hogy egy kicsit fáziskésésben vannak másokhoz képest, de szerinte ennek köszönhetően kevesebb hibát követnek majd el. Stanchev azt mondta, a piaccal együtt kell nőni, a legjobb terméket fejlesztve, de úgy, hogy az pénzügyileg is értelmes legyen.

A lineáris hirdetések területén Magyarország nemcsak Csehországnál, de Szlovéniánál vagy Szlovákiánál is olcsóbb. Sajnos a digitális hirdetések árára ugyanez igaz.

A Facebook és a YouTube adta veszélyekről

Pavel Stanchev kinevezésekor a nemzetközi streaming-szereplőkről azt nyilatkozta, a magyar piac túl zárt ahhoz, hogy komoly veszélyt jelentsenek, többek között a nyelvi korlát miatt. Azt gondolja, hogy Magyarországot védi ez a nyelvi korlát, ami az iparágnak, a munkahelyeknek is jót tesz, mert megnehezíti a globális szereplők piacra lépését.

A vezérigazgató szerint azonban sokkal nagyobb veszélyt jelentenek azok a globális szereplők, akik anélkül értékesítenek hirdetési felületeket, hogy a tartalomba fektetnének. Ilyen például a Facebook és a YouTube is. Ez még töredezettebbé teszi a digitális piacot és az árazásban sem segít. A szakember úgy véli, hogy a nagy élő showműsorok, a hírek, sportesemények erős alapot jelentenek, így a lineáris tévézésnek még mindig fényes a jövője.

A TV2 Csoport vezérigazgatója azt is elmondta, hogy sok hirdető újra felfedezi a televíziót az átláthatósága miatt. A cégvezetők a tévét tartják a leghatékonyabb felületnek.

Az állami reklámfüggőségről

A beszélgetésben szóba került az is, hogy az állam a legnagyobb hirdető az országban. Az elmúlt években az állami költések meghatározták, hogy a TV2 Csoport nyereséges vagy veszteséges-e, de idén visszaesett az állami aktivitás.

A vezérigazgató arra a kérdésre, hogy ő hogyan látja ezt, azt válaszolta, hogy még korai mérleget vonni, hiszen a negyedik negyedév még hátravan.

Kinyitják a kapukat a gyártócégek előtt

Az interjúban szóba került, hogy az elmúlt években az IKO volt a TV2 Csoport kizárólagos gyártó cége, de időközben kinyitották az ajtót mások előtt is: a Kapd el, ha tudsz! című műsort a Hungister készítette, a Fuss család, fuss! és a Catch – Úgyis utolérlek! játékshow-t a Show and Game, és az Újratervezést a HBL Production.

Az IKO marad a fő produkciós partner, de a TV2 Csoport ajtaja minden produkciós cég előtt nyitva áll, derül ki a beszélgetésből.

Nem probléma a Tények elköteleződése

Az interjúban szóba került, hogy a TV2 Tények című hírműsorának műsorvezetői korábban nyíltan állást foglaltak a Fidesz és Orbán Viktor mellett (még videót is készítettek a miniszterelnököt támogatva). Erre Stanchev azt válaszolta, nem tudja kommentálni, mi történt a céghez történő megérkezését megelőzően, de úgy véli, hogy a TV2 hírműsorai kifejezetten népszerűek, hiszen „a teljes lakosságot tekintve a miénk a legnépszerűbb híradó”. (Az RTL Híradó a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban ugyanakkor masszívan piacvezető.)

Marsi Anikó és Gönczi Gábor a TV2 Tények stúdiójában
Gönczi Gábor a TV2 Tények stúdiójában. Fotó: TV2 sajtószoba

Stanchev azt mondta, hogy egyes emberek személyes véleményét sem szeretné kommentálni, mert számára a végtermék a lényeges.  Arra, hogy akkor rendben van-e neki az, hogy a TV2 hírműsora nyíltan elkötelezett Stanchev először visszakérdezett: Mit értenek ezalatt? Amikor azt a választ kapta, hogy egy párt felé az, azt mondta, ez az interjút készítő Kreatív véleménye. Később azt mondta, nem hallotta az érintett hírműsorvezetők állásfoglalásait, de a piacon több termék elérhető, ha hírműsorokról beszélünk. Nem lehet csak egyféle nézőpont, hiszen a piac gazdagságát a különböző nézőpontok adják, amelyeket mind tiszteletben tart.

„A mi szerkesztőségi politikánkat a nézők validálják vagy nem validálják. Azt látom, hogy igen sok néző élvezi a hírműsorainkat, azaz a mi nézőpontunkat elfogadja a közönség. Ugyanez igaz a versenytársaink nézőire is, akik egy másik nézőpontot követnek, és szerintem ezt mindannyiunknak tiszteletben kell tartanunk.”

Nem akar beleszólni a Tények működésébe

Pavel Stanchev azt is mondta, külföldiként nem gondolja, hogy neki kellene meghatároznia, hogyan készítsék a hírműsorainkat, ez Kökény-Szalai Viviennek, a hírcsapat vezetőjének a feladata.

Számára az a visszajelzés, amit a nézőktől naponta kapnak. Amin fejleszteni szeretnének, az a produkciós színvonal.

Gyakorló fideszes a TV2 igazgatótanácsában

Szóba került az is, hogy a TV2 igazgatótanácsában egy gyakorló fideszes polgármester is ül.  A TV2 vezérigazgatója erre azt mondta, Tima János valóban a TV2 Média Csoport igazgatóságának tagja, de Stanchev szerint neki nincs ráhatása a hírekre, hiszen Kökény-Szalai Vivien hírigazgató a vezérigazgatónak tartozik beszámolási kötelezettséggel, „és ebben az a jó, hogy teljes szabadságot adhatok neki”.

Stanchev kijelentette azt is, hogy számos francia médiavállalatról tud, ahol akár maga az elnök is kis falvak polgármestere. Ez azonban a TV2 vezetője szerint nem jelenti azt, hogy Franciaországban nincsen médiaszabadság.

Váljon a TV2 főadó vezetővé!

„Az iparágban eltöltött hosszú éveimnek köszönhetően azt tudom, hogy ha azt akarom, hogy egy terület sikeres legyen, szabadságot kell adnom a megfelelő vezetőnek, hogy végezhesse a munkáját. Ez a hírterületen is így van, és nem gondolom, hogy ebben eltérnénk a nemzetközi média sztenderdjeitől”.

Végül arra, van-e valamilyen célkitűzése, azt mondta:

„álmodhatnék arról, hogy pontosan hol kell tartanunk egy vagy három év múlva, de egyelőre ott tartunk, hogy jól fejezzük be ezt az évet, és megalapozzunk egy sikeres 2020-at. Csoportszinten már most is vezető pozícióban vagyunk, és az is célunk, hogy a TV2 főadónk is Magyarország vezető csatornája legyen. Minél hamarabb  érjük ezt el, annál jobb.”

További tévés hírek találhatók a Media1 tv rovatában.

Borító: Pavel Stanchev, a TV2 Média csoport vezérigazgatója

Szóljon hozzá!

Az Index és az Indamedia irodájának helyet adó Budasquare irodaház homlokzata

Bodolai László szerint Erdélyi Superman Zsolt magánakciója volt a videó, amivel leváltatná az Index főszerkesztőjét a NER-közeli Indamediának tanácsot adó egykori SZDSZ-es kampányguru

Erdélyi Superman Zsolt nyilvános videója szerint Dull Szabolcs helyett olyan főszerkesztőre lenne szükség az Index élén, aki „nem sz*rja össze magát egy kakukkos órától, és egy külsős tanácsadótól”. Bírálja az Indexet azért is, amiért hozzájárulást kér olvasóitól az Index a működésére. A Media1 felhívta Dull Szabolcsot, valamint Bodolai Lászlót, az Index.hu Zrt. elnökét, mit szólnak a legújabb fejleményekhez.