fbpx
Donáth Anna, a Momentum EP-képviselője

Hiába hallgatták ki az Origo főszerkesztőjét, mert állította, fogalma sincs, ki írta lapjába az ominózus cikket és ki szerkesztette

A kormánypárti honlap főszerkesztője a folyamatban lévő magánvádas büntetőeljárásban úgy tanúzott, hogy nem tudta kideríteni, ki írta a Donáth Annáról szóló írást, és ki szerkesztette azt.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság megszüntette abban a magánvádas büntetőügyben az eljárást, amit Donáth Anna, a Momentum elnökségi tagja és európai parlamenti képviselője indított azután, hogy a kesmás Origo még tavaly nyáron leközölt egy szerző nélküli cikket a szintén kesmás Ripost bulvárlap értesüléseire hivatkozva, amelyben Donáth Annát, a Momentum elnökségi tagját szexuális zaklatással vádolta meg – tudta meg a 24.hu.

A politikus magánvádas eljárást indított, mivel úgy vélte, hogy a cikkek közlésével becsületsértés is megvalósulhatott.  A nyomozás során behívták tanúnak Gábor Lászlót, az Origo és Ómolnár Miklóst, a Ripost főszerkesztőjét is, azonban

Gábor László tanúként azt vallotta a rendőrségen, nem tudja, ki írta a lapjába a cikket, ki szerkesztette azt, és azt sem tudta megmondani, hogy ki döntött a közléséről, ahogy egyébként az olvasói levél szerzőjét sem tudta megnevezni, ami alapján megvádolták Donáth Annát.

A bíróság ez alapján megállapította, hogy a nyomozás során végzett adatgyűjtés nem vezetett eredményre, az elkövető kilétét ugyanis nem sikerült megállapítani.

Az esetet Donáth Anna így kommentálta:

„Ennél egyértelműbb bizonyíték nem is kell: az Origo nemcsak hogy nem valódi sajtótermék, de nem is tartja magát annak. Egy olyan lappá züllött, ahol a főszerkesztő állítása szerint semmit nem tud az általa vezetett portál ügyeiről, és fél év is kevés volt ahhoz, hogy utánajárjon olyan alapvető információknak, minthogy ki a lejáratócikk szerzője.”

Donáth Anna egyébként a feljelentés mellett sajtópert is indított a cikk miatt még tavaly, a sajtóperben pedig a bíróság, ahogyan arról beszámoltunk, az Origót elmarasztalta első, majd másodfokon is, így a lapnak helyreigazítást kell közölnie címlapján, arról, hogy hazudtak.

További médiahírek találhatók a Media1 hírportálon.

Borító: Donáth Anna, a Momentum EP-képviselője
Szóljon hozzá!