fbpx

propaganda

Orbán Viktor

A magyarországi adófizetők milliárdjaiból szerzett Szerbiában az Orbán-kormány médiabefolyást

A magyarországi adófizetők 2011 és 2019 között mintegy tizenkétmillió euróval, hozzávetőlegesen 4,3 milliárd forinttal járultak hozzá a Szerbiában megjelenő magyar nyelvű médiumok működéséhez. A Szerbiai Oknyomozó Újságírói Központ, a CINS kutatómunkája alapján a pénzek főleg olyan, a Fideszhez közelálló médiumokhoz kerültek, amelyek Orbán Viktor pártjának és szövetségeseinek az üzeneteit közvetítik.

Daniel Obajtek

Állami tulajdonba kerül mintegy 120 médiatermék Lengyelországban

A lengyel állami olajcég megszerezte a Polska Press nevű regionális médiavállalatot, melynek felvásárlásával összesen 20 regionális napilap, körülbelül 100 helyi hetilap és magazin tulajdonosává vált, tovább növelve ezzel a lengyel állami befolyást a regionális médiapiacon.

A közmédia gyártóbázisa Budapesten a Kunigunda útján. Fotó: Ladányi András / Media1

Az MTVA vezetői közölték, nem engednek a nyomásgyakorlásnak és nem történt szabálytalanság

Megpróbált kérdéseket feltenni néhány ellenzéki képviselő Papp Dánielnek, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap vezérigazgatójának és Dobos Menyhértnek, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatójának a közmédiában történt hírmanipulációk és a vélt visszaélések kapcsán. A közmédiumok vezetői válaszoltak a levélre.

Belénessy Csaba

Katonai cenzúrát szorgalmazott, a kormánypárti sajtóholding tartalomfejlesztési tanácsadója lett Belénessy Csaba

Belénessy Csaba segíti július elejétől a fideszes médiaholding, a HírTV-t, az Origót, a Magyar Nemzetet, a Ripostot, a Metropolt, a Retro Rádiót és több más médiumot tulajdonló Mediaworks Hungary Zrt. tartalomfejlesztését. A fejlemény azért is érdekes, hiszen a Mediaworks egyik lapja nemrég még tartalomlopással vádolt egy Belénessy-cég üzemeltette dunaújvárosi lapot.

Fővárosi Törvényszék

Pert vesztett a HírTV és a Magyar Nemzet

Az egyik pert Pikó András, Józsefváros polgármestere, a másikat Niedermüller Péter (DK), Erzsébetváros polgármestere nyerte meg a kormánypárti médiumokkal szemben.

Istenes Zsolt

Kényszerpálya: Új dokumentumfilm egy volt HírTV-sről, aki 10 év után inkább pályaelhagyó lett, miután kirúgták a csatorna újrafideszesítésekor

Tóth Olivér Márk új dokumentumfilmjében nyomon követhetjük, hogyan vált Istenes Zsoltból, a HírTV-nél még a nem kormánypárti időszakban munkába álló egykori riporterből és hírszerkesztőből programozó, miként próbál pályaelhagyóként új szakmát tanulni, miközben betekintést enged a magyar média világába is.