v4 agency, v4na, v4 news agency

Habony Árpád és az Orbán-közeli médiaholding új londoni tartalomgyárában bukkant fel a TV2 volt hírigazgató-helyettese

A kormányközeli V4NA impresszumában szereplő Tamás Tóth főszerkesztő sajtóinformációk szerint ugyanaz a személy lehet, aki korábban még Tóth Tamás Antal nevet használva a TV2 hírigazgató-helyettese volt, azt megelőzően pedig kényszertörölt és adótartozást hátrahagyó cége miatt bocsátották el a közmédia leányvállalatától. Közben kiderült más érdekesség is a Habony Árpáddal is összefüggésbe hozható hírügynökség kapcsán.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó részérdekeltségében lévő és az Origót működtető, az Orbán-párti fideszes médiaholding, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) alá tartozó New Wave Media Group többségi tulajdonában lévő V4NA nevű, jellemzően kormányzati propagandainformációkat közlő, nemrég indult hírügynökség környékén bukkant fel a TV2 hírigazgató-helyettesi posztjáról márciusban távozó Tóth Tamás Antal.

A 24.hu értesülése szerint a V4NA impresszumában feltüntetett Tamás Tóth ugyanaz a személy lehet, akiről március 6-án, váratlanul bejelentette a TV2, hogy távozik a hírigazgatóságtól, illetve a cégtől. (A TV2 sajtóosztályának a Media1-nek adott akkori válasz alapján Tóth távozása után átszervezéssel oldották meg a TV2 hírgyárának működtetését.)

A 24.hu, hogy ellenőrizze az információját, fel is hívta Tóth Tamás Antalt / Tamás Tóthot, ő azonban nem volt hajlandó nyilatkozni a portálnak. Aligha lehet azonban kétséges, hogy ugyanaz a személy a kettő, hiszen Tóth Tamás Antalnak nagy jártassága van már a kormánybarát információk találásában, hiszen az ő vezetése alatt több súlyos, végül bukott sajtóperekhez vezető hírmanipuláció is történt a TV2 Tényekben.

 Tóth Tamás Antal, még a közmédia munkatársaként nyilatkozik az M1-nek.
Tóth Tamás Antal, még a közmédia munkatársaként nyilatkozik az M1-nek.

Bár a saját cégével gond volt, korábban mégis rábízták egy közmédiás leányvállalat felügyeletét

Tóth Tamás Antal személye azért is érdekes, mert ő azután került a TV2-höz, hogy 2016-ban elbocsátották az MTVA-tól egy sajtócikk után. Az elbocsátást az MTVA azzal indokolta, hogy egy, a 24.hu-n megjelent cikkem nyomán az MTVA-t akkoriban irányító Vaszily Miklós (ma a TV2 elnöke és átmenetileg vezérigazgatója) számára kiderült, hogy Tóth egyik saját vállalkozása adótartozást is hátrahagyva, kényszertörléssel szűnt meg. Ilyen előélet ellenére pedig furcsa lett volna, ha továbbra is ő felügyeli a közmédia akkor még létező (de azóta éppen a különböző gazdálkodási botrányok miatt végelszámolás alá vont), az Állami Számvevőszék ellenőrzése során tett megállapítások szerint számos szabálytalanságot elkövető Új Média és Teletext Kft. gazdálkodását mint a kft. felügyelőbizottsági tagja.

Csak a kormányközeli médiumok férnek hozzá a V4NA fizetős hírszolgáltatásához

A 24.hu egyébként annak kapcsán említette meg ma Tóth Tamás Antalt, illetve Tamás Tóthot, hogy a V4NA hírgyár működésének bemutatása érdekében megpróbált előfizetni a V4NA hírszolgáltatására, de falakba ütközött, mivel az ígért 24 órán belül nem kapott visszajelzést a cégtől a megrendelésről, hiába próbálkozott több e-mail címről is a regisztrációval a szerkesztőség.

Vagyis úgy tűnik, a V4NA egyelőre csak a kormánybarát médiumokat szolgálja ki, akik máris előszeretettel használják az információit. A napokban például Judith Sargentini pártja által megosztott videó ügyében még a nemzeti hírügynökség, a Magyar Távirati Iroda is többször hivatkozta a V4NA egyik írását.

A V4NA-t tulajdonló Origón kívül jellemzően egyébként olyan kormányközeli sajtótermékek használják a V4 News Agency tartalmait mint a 888, a Lokál és a Bors, melyek mind a fideszes médiaholdinghoz tartoznak.

Kiemelt kép: A V4 News Agency (V4NA) weboldalának egy részlete

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti