Online média

A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata

Az Index után a 24.hu kiadójánál is elromlott a hangulat

A Media1 információi szerint a 24.hu-t működtető Central Médiacsoportnál komoly elégedetlenséget váltott ki, hogy a tulajdonos jelentős osztalék kivonásáról határozott, miközben a munkavállalók fizetését jelentősen csökkentették a koronavírusra hivatkozva.

IGN

Hazug cikkekre kényszerítették az IGN megalázott újságíróit

Az amerikai IGN nevű gamer témájú médium volt újságírói többek között munkahelyi agresszióra, felettesek részéről hatalmi visszaélésre és arra panaszkodtak nyilvános Twitter-bejegyzéseikben, hogy olyan cikkek megírására is kényszerítették az újságírókat, amelyeknek hazug pletykák voltak az alapjai. Az IGN társalapítója végül kénytelen volt elnézést kérni.

Dull Szabolcs Fotó: Czémán Anna / Media1

Az Index főszerkesztője újabb szolgálati közleményt adott ki

Ezúttal az apropót részben Pusztay András, az Index vezérigazgatójának távozása adta, akit a főszerkesztő a sajtószabadságért kiálló személyként emleget. A főszerkesztő a szolgálati közleményben bizonytalannak tűnik, mi lesz most és garanciákat vár a független működésre.

Az Index nagy összeggel tartozik a Nemzeti Együttműködés Rendszerének

A Media1 információi szerint még most is 180 millió forinttal tartozik az Index tulajdonosa, a Magyar Fejlődésért Alapítvány a fele részben Vaszily Miklós, a NER-közeli médiavállalkozó tulajdonában lévő Indamediának. A tartozás még évekkel ezelőtt, azokban az időkben keletkezett, amikor Simicska Lajos, a miniszterelnök volt barátja a Spéder Zoltán kormányközeli vállalkozótól megvásárolt Indexet az alapítványba helyezte. Miután az egyébként eredetileg jóval magasabb tartozásnak a Media1 megtalálta a nyomait, felhívtuk Bodolai Lászlót, az alapítvány kuratóriumi elnökét.