fbpx

Online média

Balogh Ákos Gergely (Index) és Urbán Ágnes (Mérték Médiaelemző Műhely)

Az Index új főszerkesztő-helyettese szerint nem korrekt az érkező indexeseket hullarablózni, védelmébe vette Vaszilyt is

Balogh Ákos Gergelyt, az Index új főszerkesztő-helyettesét – aki korábban a Mandiner.hu-nak volt a főszerkesztője és akinek a cége korábban az orbanviktor.hu-nak volt az üzemeltetője – az elhíresült Gerényi-tervet kitaláló Gerényi Gábor résztulajdonában lévő Azonnali.hu podcastjában Urbán Ágnessel, a Mérték Médiaelemző Műhely munkatársával ültették össze egy vitára. BAG az interjúban megkérdőjelezte a távozó indexesek hősiességét, Urbán viszont azt mondta, sokan egzisztenciájukat tették kockára a felmondásukkal. Szó esett a Gerényi-tervről, ami lehet, hogy most mégis meg fog valósulni, és Vaszily Miklósról, az Indamedia társtulajdonosáról is elmondták a felek az eltérő véleményüket.

telex

Volt indexesek Telex néven terveznek oldalt, a domént hamarosan átveszi a Van Másik Kft.

Munk Veronika, az Index volt főszerkesztő-helyettese jelentette be egy olvasói támogatást kérő videóban pénteken, hogy Telex néven készülnek új hírportált indítani egykori munkatársaival. Bár a telex.hu internetes végződés hátteréből akár arra is lehetne következtetni, hogy a távozó indexesek előre megsejthették Dull Szabolcs főszerkesztő július 22-i kirúgását, Kárpáti Márton alapító a Media1-nek azt mondta, nem erről van szó.

Index.hu, index

Újabb érkező indexesek neve szivárgott ki

Az Index.hu új stábjához igazol például Isza Ferenc, a Blikk fotósa és Szőcs László, aki egykoron az év újságírója volt a Népszabadságnál, mostanában pedig a kormánypárti Magyar Nemzet munkatársa volt. Úgy tudjuk, felmerült Veliczky Judit neve is, aki nemrég cigányozva írt Orbán Viktor miniszterelnökről, de egyelőre bizonytalanná vált, hogy végül a céghez igazol-e.

Fábián Tamás (zöldben) megérkezik Bodolai László szobájába a felmondólevelével

Fábián Tamás, az Index.hu volt munkatársa szerint Bodolai László maga is terjesztette az információt, amelynek kiszivárogtatásával vádolta az elbocsátott főszerkesztőt

Az Index volt politikai újságírója szerint emiatt alaptalan Dull Szabolcsra, az elbocsátott főszerkesztőre tolni a felelősséget amiatt, amiért a 24.hu-hoz került az Index kiszervezésével kapcsolatos, az igazgatósági ülésen megvitatott elképzelés. Fábián Tamás a Media1 műsorának adott interjúban azt is mondta, éveken át úgy járt be dolgozni, hogy a Fidesz bármikor megnyomhatja a piros gombot és akkor vége a munkahelyének. Szerinte ilyesmi történhetett.

D. Bányász Gergő, a hvg.hu Itthon rovatának távozó vezetője

D. Bányász Gergő: Megkerestek, hogy legyek az Index főszerkesztő-helyettese, de végül nemet mondtam

Szombathy Pál, az Index leendő főszerkesztője felkérte egyik helyettesének az annak idején még nem kormánypárti befolyásolás alatt lévő HírTV volt belpolitikai főszerkesztőjét, akit 2018-ban, a választások utáni első leépítési hullámban bocsátottak el a tévétől, majd egy ideig a hvg.hu belpolitikai rovatának vezetője volt, tavaly október óta pedig az InfoRádiónál felelős szerkesztő. A Media1 utolérte D. Bányász Gergőt, aki végül nemet mondott.