fbpx

Online média

Csikász Brigitta újságíró az ATV Egyenes beszéd c. műsorában korábban

Hónapokon át megfigyelték az Átlátszó munkatársát, Csikász Brigitta oknyomozó újságírót

2019 áprilisától az év novemberéig figyelték meg a Pegasus kémszoftverrel Magyarország egyik legtapasztaltabb bűnügyi újságíróját, a korrupciógyanús ügyeket is feltáró Csikász Brigittát, derült ki az újságíró telefonjának részletes elemzésekor. A megfigyelése idején az oknyomozó újságíró többek között Rogán Antallal kapcsolatban álló személyekkel, valamint Orbán Viktor miniszterelnök fogorvosával foglalkozott, olvasható a Direkt36 cikksorozatának legújabb részéből.

Az Origo elleni végrehajtási lap

Végrehajtást rendelt el a Fővárosi Törvényszék az Origo szerkesztőségében

Az ügy előzménye, hogy a Fidesz-közeli weblap súlyos hazugságokat közölt a Media1 tulajdonosáról, majd miután az Origo jogerősen elvesztette a Fővárosi Ítélőtáblán az emiatt indított pert, a lap nem tett eleget a bírósági ítéletnek. A végrehajtó akár karhatalmi erővel, rendőrség közreműködésével is rákényszerítheti az Origót a végre nem hajtott bírósági ítélet végrehajtására. A lap egyébként nem tanult vesztes peréből: pénteken Návai Anikó plágiumbotránya kapcsán a korábbi rágalmait megismételte, sőt még rá is tett egy lapáttal.

Zách Dániel, a Totalcar volt tartalomfejlesztési vezetője az ATV Startban

Távozott Zách Dániel, a Totalcar tartalomfejlesztési vezetője

A tíz év után távozó Zách Dániellel, az autós lap egyik fontos munkatársával folytatódnak a személyi változások a Totalcarnál és az Indamedia csoportnál. A Media1 érdeklődésére nyilatkozott Zách Dániel elsőként arról, merre folytatja karrierjét ezután.

Shabi Michaeli, a Brit Media 50 százalékos tulajdonosa

„Rogán Antal tíz éve a barátom, de soha nem volt közös üzleti ügyünk” – Interjú a 168 Óra kiadójának új társtulajdonosával, Shabi Michaeli izraeli-grúz üzletemberrel

Exkluzív interjút adott a Media1.hu-nak Shabi Michaeli izraeli-grúz állampolgár, aki a napokban 50 százalékos tulajdonossá vált a 168 Órát és az ELLE Magazint kiadó Brit Mediában. Az üzletember, akinek ez az első médiabefektetése, megerősítette lapunknak, hogy barátja Rogán Antalnak, a kormányzati hirdetésekért is felelős fideszes politikusnak, de elmondása szerint a médiavállalatba történő befektetésnek ehhez nincs köze. Az interjúban Michaeli azt is állította, hogy a sajtó valótlanul hozta összefüggésbe korábban a letelepedésikötvény-üzlettel. Elmondta azt is, hogy milyen fejlesztésekkel készül a vállalat: rádióban és televízióban is gondolkodnak, de a Klubrádió semmilyen szerepet sem tölt be a terveik között, függetlenül az abban lévő részesedésüktől. Egyebek mellett megkérdeztük az üzletembert arról is, baloldali lap marad-e a 168 Óra, és számítanak-e állami hirdetésekre, de szó esett arról is, milyen időtávon tervezi tartani a vállalatot.

Google

Felszólítást kapott a Google az Európai Bizottságtól

Az Európai Bizottság felszólította hétfőn a Google-t, hogy az uniós jogszabályoknak megfelelően tegye átláthatóvá keresőprogramja működési elvét a keresési találatok sorrendjének meghatározása terén. Ha ennek a Google nem tesz eleget, az amerikai internetes szolgáltató szankciók bevezetésével nézhet szembe.

kémszoftver, megfigyelés, hacker

A hirado.hu 2019-ben a Pegasus kémszoftverről: „latorállamokban számos alkalommal ellenzékiek megfigyelésére használják”

Bár az állami hírszolgáltatók, köztük a hirado.hu napok óta igyekeznek agyonhallgatni az NSO Group Pegasus nevű kémszoftvere körül kirobbant nemzetközi, Magyarországot is súlyosan érintő megfigyelési botrányt, és kínosan próbálják kerülni a Pegasus nevének az említését is, két éve az állami média részletesen is bemutatta a kémszoftver képességeit, és leírta, hogy „latorállamokban számos alkalommal ellenzékiek megfigyelésére használják”. Leírták azt is, hogy az NSO kormányokat szolgál ki fejlett megoldásaival.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */