fbpx
Pesti TV

Megbírságolta a Médiatanács a Pesti TV-t, tovább szólhat a Rádió 1 és a Best FM két vidéki városban

Médiafelügyeleti ügyekkel, frekvenciapályázatokkal és egy új, az online médiumok piacáról és felhasználóiról szóló tanulmánnyal foglalkozott a Médiatanács e heti ülésén.

Ezen a héten is ülésezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Az NMHH Kommunikációs Igazgatóságnak csütörtöki, a Media1-hez eljuttatott tájékoztatójából kiderült: a testület eredményt hirdetett a Nyíregyháza 91,1 MHz és a Debrecen 104,6 MHz pályázati eljárásokban, melynek nyertesei a jelenleg is üzemelő és egyedül pályázó Radio Plus Kft., illetve Best Radio Kft. lettek. Bár az NMHH nem tér ki rá, de előbbin a Rádió 1, míg utóbbin a Best FM folytathatja az adását.

A grémium a kormánypárti Pesti TV szolgáltatójára 100 ezer forint bírságot, a székesfehérvári Vörösmarty Rádió szolgáltatójára pedig 50 ezer forintos bírságot rótt ki, amiért nem megfelelő korhatár-besorolással sugároztak szexuális tartalmak miatt magasabb kategóriába tartozó műsorokat.

A Pesti TV szolgáltatóját a Médiatanács további 20 ezer forint megfizetésére kötelezte, mert a műsorát közlő internetes honlapján nem tüntette fel a korhatári minősítést jelző piktogramokat.

Az Y-generáció közel 100 százaléka internetezik

A hatóság elfogadott egy 2021 negyedik negyedévére vonatkozó tanulmányt az online médiumok piacáról és felhasználóiról is, amelyet a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) megbízásából készített a Gemius Hungary.

A kutatásból kiderült, hogy a 15 év feletti magyar lakosok több mint háromnegyede – 77,52 százaléka – internetezik, ami több mint 6,4 millió embert jelent.

gyerek egy táblagép előtt, internetezés közben
gyerek egy táblagép előtt, internetezés közben. Fotó: Depositphotos (stock)

A korcsoportok szerinti bontásból kiderül, hogy a körülbelül 1 milliós Z-generáció (15 és 24 év közöttiek) és a körülbelül 2 milliós Y-generáció (25 és 40 év közöttiek) közel 100 százaléka netezik. A 2,36 milliós X-generációnál (41 és 56 év közöttiek) ez az arány közel 86 százalékos, míg a 2,2 milliós „baby boomereknél” (57 és 75 év közöttiek) közel 62 százalékos. A 76 évnél idősebbeknél, akik kb. 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék.

Mobil a hírfogyasztás elsődleges helye

A legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós elérést generált, bár a híreket átlagban közel kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit kb. négy, utóbbit két percig.

Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobilról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépeknél azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén.

A negyedév összesített adatai alapján az NMHH tanulmánya szerint s legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, amely több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el. A második és harmadik helyen az Index.hu és az Origo.hu következett, 4 milliónál több látogatóval. A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk.hu-nak volt közel 900 ezer felhasználóval, míg a 24.hu és az Index.hu is épp hogy átlépte a 800 ezret. A legtöbb időt, átlagban 42 másodpercet az Index.hu-n töltötték az emberek, a 24.hu-n és az Origo.hu-n pedig 20 és 19 másodpercet.

Közösségi média

2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon – ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka. A Facebookon a legtöbben, közel 1,2 millióan a Nosalty.hu-t követték, kb. 900 ezren a 24.hu-t és 800 ezren az NLC.hu-t.

A televíziók közül a legnagyobb követőbázisa az ATV-nek van – körülbelül 550 ezer –, amit a TV2 követ nagyjából 350 ezer fővel. A rádióknál a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb pedig a Retro Rádió kevesebb mint a felével, 310 ezerrel.

A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el.

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon, valamint iratkozzon fel a Media1 hírlevelére is!

Borító: A Pesti TV adása
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások