korhatári besorolás

A Showder Klub egy korábbi része

Milliós bírságot kapott az RTLII a Showder Klub miatt – haladék a Karc FM-nek

A magyarországi Médiatanács kezdeményezésére ötezer eurós bírságot szabott ki az RTL II szolgáltatójára a Showder Klub egyik adásának szóhasználata és korhatár-besorolása miatt a luxemburgi társhatóság. Ez is téma volt a Médiatanács e heti ülésén, ahol ezenkívül megengedték a Karc FM-nek, hogy hatósági szerződéséhez képest késve kezdje meg műsorszolgáltatását Kecskeméten, és megbírságoltak egy rádiót.

Rákóczi Feri, Sebestyén Balázs, és Vadon Jani, a Rádió 1 műsorvezetői

Részletfizetést kért a Médiatanácstól a Rádió 1, a Best FM, a Sláger FM és több más rádió, mert a koronavírus miatt pénzügyi nehézségeik vannak

A Médiatanács engedélyezte a nehézségekkel küzdő, ezt kérő rádióknak, hogy az esedékes műsorszolgáltatási díjaikat később, részletfizetéssel egyenlítsék ki a hatóságnak. E heti ülésén megújította továbbá a testület a Mária Rádió egyik vidéki frekvenciajogosultságát, és megbírságolta a TV2-t valamint a Rádió 1-et. Utóbbin a Balázsék című műsor kiskorúak fejlődését veszélyeztette az NMHH Médiatanács szerint.

Az RTL Klub Való Világ 4. c. reality logója

A Médiatanács negyedszerre próbálja megbüntetni az RTL Klubot a Való Világ 4 miatt

A Médiatanács most épp 12 millió forintra büntetné az RTL Klub médiaszolgáltatóját a VV 2011-ben sugárzott szériája miatt, holott eredetileg még 144 millió forint volt a kiszabott bírság összege. Az ügy már többször megjárta a bíróságokat, mert a grémium mindig jogsértő határozatokat adott ki. A Médiatanács e heti ülésén egyébként újra zöld lámpát kapcsolt a fideszes vezetésű Székesfehérvár helyi rádiójának, de csak ideiglenesen.

Az NMHH egyik irodájának bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1

Megbírságolta az RTL Klubot és a HírTV-t a Médiatanács, a TV2 Tények megússza a Sargentini-ügyet bírság nélkül

Utolsó rendes nyári ülését tartotta a múlt héten a Médiatanács, mely amellett, hogy hozzájárult a Rádió 1 győri frekvenciaváltásához, megbírságolta az RTL Klubot és a HírTV-t. A TV2 Tények tavaly őszi Sargentini-riportjával is foglalkozott a testület, de a bíróság szankciót igénylő ítélete ellenére ezúttal sem kapott bírságot a kormányközeli tévé, a testület megelégszik egy közlemény beolvasásával, vagy ha teret ad a TV2 Ujhelyi István álláspontjának.

A Rádió 1 reggeli műsorában Sebestyén Balázs és Rákóczi Feri műsorvezetők. Forrás: Facebook Live

Serdülőkorúak fejlődését veszélyeztette a Balázsék

Szexuális utalások miatt megbírságolták a Rádió 1 műsorát. Az Echo TV körül is vizsgálódott a Médiatanács, de a médiaszolgáltató ellen nem indul eljárás a Nagy Blanka elleni gyűlöletkeltő adás miatt.