fbpx

tanulmány

Nők a PR szakmában

Csekély a női vezetők aránya a PR-szakmában

Bár a PR-területen dolgozók kétharmada nő, vezetői posztra jóval kisebb arányban lépnek előre – erre hívja fel a figyelmet a nőnap alkalmából a Magyar Public Relations Szövetség egy 2020-as kutatás adatai alapján.

e-kereskedelem, online vásárlás

Itthon is egyre többen vásárolnak divatcikkeket online

Az online kereskedők helyzeti előnye egyértelművé vált a fizikai üzlettel rendelkezőkkel szemben. A közösségi média a kereskedelemben is térhódító útra indult, és egyre többen fektetnek a mesterséges intelligencia eszközeibe. A közép- és kelet-európai régió lett az egyik leggyorsabban növekvő divatkereskedelmi piac Európában.

NMHH Médiatanács

Megbírságolta a Mária Rádiót és a Film4-et a Médiatanács, haladékot adott a Karc FM-nek a későbbi kezdéshez

A Médiatanács e heti ülésén megbírságolta Mária Rádiót és a Film4-et, valamint haladékot adott a Karc FM-nek, hogy eredeti vállalásával szemben csak később kezdje meg működését a Gyöngyösön elnyert frekvencián, elfogadta továbbá egy berettyóújfalui és egy székesfehérvári kisközösségi rádió pályázati tervezetét, valamint illetékesség hiányában a fővárosi ingyenes lapok szabályozásával kapcsolatban a Gazdasági Versenyhivatalhoz továbbított egy beadványt. Indul a médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató következő pályázat, és elfogadott a testület egy tanulmányt a rádióhallgatási szokások megváltozásával kapcsolatban, amelyből kiderül, hogy a fiatalok ma már nagyon jelentős részben az interneten rádióznak.

Klubrádió

Elindította a Médiatanács a Klubrádió frekvenciájára a pályáztatást, és eldőlt, fellép-e a grémium a HírTV-vel szemben

December 14-én lehet beadni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára a pályázati ajánlatokat. A Médiatanács megvizsgálta a HírTV homoszexuálisokról lealacsonyító kifejezéseket használó műsorát és az RTL Klub Álarcos énekesét is. Emellett elfogadott egy reklámokkal kapcsolatos kutatást, ami a koronavírus súlyos gazdasági következményére utal.

Budai László, Hankiss Ágnes, Szadai Károly és Meszleny László, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának újonnan megválasztott tagjai (b-j) leteszik esküjüket az Országgyűlés plenáris ülésén 2019. december 10-én.

A Médiatanács a koronavírus miatti országos veszélyhelyzetben is az RTL Klubot bírságolja

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a koronavírus-világjárvány alatt is folytatja tevékenykedését, de immáron videokonferencián keresztül hozza a döntéseit. Ezen a héten is jutott bírság az RTL Klubnak, rádiós pályázatokkal foglalkoztak és elfogadtak egy tanulmányt arról, hány százalék volt a hangsúlyozottan magyar termékeket népszerűsítő reklámszpotok aránya.

Digitális reklám

Szintet lépett Közép- és Kelet-Európában a digitális reklámpiac, de erős maradt a tévé is

A régióban robbanásszerű növekedést mutatnak a digitális kiadások, miközben a kültéri hirdetések a harmadik helyre léptek elő a televíziós és az online felületek mögött, a nyomtatott média pedig jelentősen visszaesett. A tévé még mindig erős, még ha egyes országokban, például Magyarországon az online már meg is előzi. A nemrég megjelent CANnual Reportból csemegéztünk.

Spirit FM lesz a Broadway Rádió helyén

Eldőlt az ATV-s Spirit FM sorsa, bírság a Rádió 1-nek

A Médiatanács meghosszabbította a Spirit FM médiaszolgáltatási jogosultságát, valamint döntött a Rádió Most Kaposvár médiaszolgáltatási jogosultságáról is. A testület ezenkívül megbírságolta a Rádió 1-et, illetve több más aktuális üggyel is foglalkozott, így például elfogadtak és közzétettek egy friss reklámpiaci tanulmányt is.