tanulmány

NMHH Médiatanács

Megbírságolta a Mária Rádiót és a Film4-et a Médiatanács, haladékot adott a Karc FM-nek a későbbi kezdéshez

A Médiatanács e heti ülésén megbírságolta Mária Rádiót és a Film4-et, valamint haladékot adott a Karc FM-nek, hogy eredeti vállalásával szemben csak később kezdje meg működését a Gyöngyösön elnyert frekvencián, elfogadta továbbá egy berettyóújfalui és egy székesfehérvári kisközösségi rádió pályázati tervezetét, valamint illetékesség hiányában a fővárosi ingyenes lapok szabályozásával kapcsolatban a Gazdasági Versenyhivatalhoz továbbított egy beadványt. Indul a médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató következő pályázat, és elfogadott a testület egy tanulmányt a rádióhallgatási szokások megváltozásával kapcsolatban, amelyből kiderül, hogy a fiatalok ma már nagyon jelentős részben az interneten rádióznak.

Klubrádió

Elindította a Médiatanács a Klubrádió frekvenciájára a pályáztatást, és eldőlt, fellép-e a grémium a HírTV-vel szemben

December 14-én lehet beadni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára a pályázati ajánlatokat. A Médiatanács megvizsgálta a HírTV homoszexuálisokról lealacsonyító kifejezéseket használó műsorát és az RTL Klub Álarcos énekesét is. Emellett elfogadott egy reklámokkal kapcsolatos kutatást, ami a koronavírus súlyos gazdasági következményére utal.

Budai László, Hankiss Ágnes, Szadai Károly és Meszleny László, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának újonnan megválasztott tagjai (b-j) leteszik esküjüket az Országgyűlés plenáris ülésén 2019. december 10-én.

A Médiatanács a koronavírus miatti országos veszélyhelyzetben is az RTL Klubot bírságolja

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a koronavírus-világjárvány alatt is folytatja tevékenykedését, de immáron videokonferencián keresztül hozza a döntéseit. Ezen a héten is jutott bírság az RTL Klubnak, rádiós pályázatokkal foglalkoztak és elfogadtak egy tanulmányt arról, hány százalék volt a hangsúlyozottan magyar termékeket népszerűsítő reklámszpotok aránya.

Digitális reklám

Szintet lépett Közép- és Kelet-Európában a digitális reklámpiac, de erős maradt a tévé is

A régióban robbanásszerű növekedést mutatnak a digitális kiadások, miközben a kültéri hirdetések a harmadik helyre léptek elő a televíziós és az online felületek mögött, a nyomtatott média pedig jelentősen visszaesett. A tévé még mindig erős, még ha egyes országokban, például Magyarországon az online már meg is előzi. A nemrég megjelent CANnual Reportból csemegéztünk.

Spirit FM lesz a Broadway Rádió helyén

Eldőlt az ATV-s Spirit FM sorsa, bírság a Rádió 1-nek

A Médiatanács meghosszabbította a Spirit FM médiaszolgáltatási jogosultságát, valamint döntött a Rádió Most Kaposvár médiaszolgáltatási jogosultságáról is. A testület ezenkívül megbírságolta a Rádió 1-et, illetve több más aktuális üggyel is foglalkozott, így például elfogadtak és közzétettek egy friss reklámpiaci tanulmányt is.

Riporterek Határok Nélkül, felmérés az eltűntetett újságokról

Így akadályozzák a kormánykritikus lapok terjesztését

Egy nemzetközi, most publikált felmérés 90 országban vizsgálta a hatalom eszközeit, és számtalan formáját jegyezte le a sötétebbnél sötétebb módszereknek, amelyekkel a szólásszabadságot igyekeznek megsemmisíteni világszerte oly módon, hogy ne jussanak el az olvasókhoz a kormánykritikus sajtótermékek.