médiahasználati kutatás

A Reuters Institute magyarországi fejezetének egy részlete

Reuters Institute: A magyarok jelentős részéhez nem jutnak el kritikus információk

Az oxfordi egyetem médiaelemző intézetének legújabb, Magyarországra külön fejezetet szentelő, most megjelent éves jelentése szerint folytatódtak Magyarországon a támadások a demokratikus intézmények ellen, tovább nőtt a kormányzati kontroll a médiapiacon, és nem jutnak el a lakossághoz kritikus információk. A tanulmányból kiderül az is, milyen arányban hajlandók fizetni a tartalomért a magyarok és mit gondolnak az emberek a TV2-ről.

tv, tévé, sorozat, film

Ezt nézik a magyarok a tévében

Napi 5 órát tévézik egy átlagos magyar, de van olyan korcsoport, ahol ez a 7 órát is meghaladja. A Nielsen Közönségmérés legfrissebb adataiból az is kiderült, melyek a legkedveltebb műsortípusok, mire mennyi idő jut. Továbbra is óriási például a magyarok sorozatfüggősége.

tv, tévé, televízió

A magyarok 50 felett végképp tévéfüggővé válnak

A legtöbb időt sorozatokkal töltik a magyar tévénézők a Nielsen Közönségmérés legutóbbi összesített adatai alapján. A tévéfüggőség egyébként az 50 év alattiakra is jellemző, de jóval kevésbé. Sok fiatalt viszont elszipkáz az internet.