Fővárosi Törvényszék

Pert vesztett a HírTV és a Magyar Nemzet

Az egyik pert Pikó András, Józsefváros polgármestere, a másikat Niedermüller Péter (DK), Erzsébetváros polgármestere nyerte meg a kormánypárti médiumokkal szemben.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Pikó András, Józsefváros (Budapest VIII. kerületének) polgármestere újabb sajtópert nyert tegnap, ezúttal a Fidesz-közeli médiaholdinghoz, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) / Mediaworks alá tartozó HírTV Zrt. ellen.

A bíróság elsőfokú ítéletében megállapította, hogy a HírTV a „Kifogásolható döntéseket hoznak a baloldali polgármesterek” címmel a honlapján megjelent cikkben valótlanul állította, hogy a járvány időszakában önkényes döntéssel közszolgálati dolgozóktól, például rendőröktől vagy egészségügyi dolgozóktól vett el lakásokat a józsefvárosi önkormányzat.

A hirtv.hu-t helyreigazításra kötelezték

A Hír TV ellen született ítéletről Békési Zsuzsa, Józsefváros sajtófőnöke adott tájékoztatást. Közölte, hogy a HírTV állításával szemben a per során az bizonyosodott be, hogy a valóságban Józsefvárosban senki sem vett el egyetlen lakást sem rendőröktől vagy egészségügyi dolgozóktól, őket továbbra is támogatni kívánja az önkormányzat, ugyanakkor a Józsefvárosi Önkormányzat a korábbi, igazságtalan gyakorlatot felszámolva egy új, igazságos lakáspályázati rendszert fogadott el. A Hír Televízió weboldalán helyreigazítást kell közölni az ítélet szerint. Az ítélet ellen persze még fellebbezni lehet.

A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1
A HírTV székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1 (archív)

A Magyar Nemzet az erzsébetvárosi dolgozókról közöltek miatt vesztett pert

A szintén a fideszes médiaholdinghoz tartozó Magyar Nemzet azért vesztette el (egyelőre szintén elsőfokon) tegnap a Niedermüller Péter, Erzsébetváros (Budapest VII. kerületének) DK-s polgármestere által indított pert a Fővárosi Törvényszéken, mivel valótlanul állította a kormánypárti újság, hogy Erzsébetváros Önkormányzata csökkentette az önkormányzati dolgozók – köztük az óvodapedagógusok – fizetését, továbbá azt is valótlanul híresztelte, hogy Erzsébetváros Önkormányzata éves szinten 100 ezer forintos ruhapénzt és az Erzsébetváros-pótlékot is megszüntette már a veszélyhelyzet elrendelése előtt.

A Magyar Nemzetnek, vagy ahogy a DK közleménye fogalmaz, „a kormánypárti propagandalapnak”  helyreigazítást kell közzétennie, amelyben beismeri, hogy hazudott ezzel kapcsolatban.

A KESMA alá került egyik sajtótermék, a Magyar Nemzet óriásplakátja
A KESMA alá került egyik sajtótermék, a Magyar Nemzet óriásplakátja.
Fotó: Ladányi András / Media1 (archív)

A DK közölte, üdvözli a bíróság döntését. Hozzátették:

„talán nem véletlen, hogy a kormánypropagandisták önkormányzati dolgozók fizetésének és juttatásainak csökkentését vizionálták az önkormányzatokat érő megszorítások közepette. Nem lepődnénk meg, ha az Orbán-kormány azzal a megfontolt céllal sújtotta volna megszorításokkal az önkormányzatokat, hogy kárt okozzon az önkormányzatok dolgozóinak és a kerületekben élőknek. Két rossz hírünk is van Orbán Viktornak és pártjának: európai magyarként nem csak magunkért állunk ki a bíróságon, ha hazudnak rólunk, hanem megvédjük a kerületeket, Budapestet és a budapestieket is a kormánytól.”

Első fokon bűnös az Origo munkatársa

Tegnap derült ki az is, hogy a szintén a fideszes médiaholdinghoz tartozó Origo munkatársát, Kovács Andrást elsőfokon nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazás miatt bűnösnek mondta ki a bíróság az ellene folyó, Czeglédy Csaba (DK) által indított magánvádas büntetőügyben.

Kovács András, az origo munkatársa az Echo TV-ben
Kovács András, az Origo munkatársa az Echo TV-ben korábban

Az ügy további érdekessége az volt, hogy Kovács András a bírósági tárgyalás során konkrétan megnevezte, ki szolgáltatta számára a lapjában közölt valótlan információkat.

További hírek találhatók a Media1-en!

Borító: A Fővárosi Törvényszék bejárata. Fotó: Media1
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!