24.hu logó

Nem eladó a 24.hu és a Central Médiacsoport

A Varga Zoltán üzletember tulajdonában lévő Central Médiacsoport ezt annak apropóján közölte a Media1 érdeklődésére, hogy a Népszavában a lapterjesztési piac lehetséges átalakításáról jelent meg cikk.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Media1 is beszámolt a hétvégén (még a Fidesz szempontjából a vártnál kedvezőtlenebb választási eredményeket megelőzően) arról a Népszavában megjelent cikkről, mely a médiapiaci berkekben egyre terjedő pletykák alapján azt állította, hogy az önkormányzati választásokat követően – főleg ha azon a Fidesz erősen szerepelne – a Fidesz médiahátországát biztosító, mintegy félezer médiatermék jogaival rendelkező Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) alá tartozó Mediaworks megszerezné a magyarországi sajtótermékek terjesztését, vagyis a sajtótermékek terjesztése, az olvasókhoz történő kézbesítése a Fidesz közelébe kerülne a Magyar Postától, illetve a Lapkertől. (A Népszava kereste a Postát és a Lapkert, de a napilap azt írta, nem kapott választ, hogy maradnak-e a piacon.)

A Népszava forrásai úgy tudják, hogy a lapterjesztési piac úgy alakulna át, hogy a Mediaworks létrehozna egy terjesztőcéget, amely kénye-kedve szerint játszhatna a terjesztési díjakkal. Ez azért is fontos fejlemény lenne, mivel a lapterjesztési piacon tervezett átalakításokat a HVG Zrt. és a Central Médiacsoport (a 24.hu, a Nők Lapja, a Story magazin, a Best és még számos más médium) kiadójának nyomás alá helyezésére is fel lehetne használni, hiszen a Central profitot termelő lapjainak profitjának komolyan árthatna a lépés, például ha emelkednének a magazinjai terjesztési költségei.

A Népszava szerint ezzel a 24.hu megszerzése és/vagy elhallgattatása is cél lehet. A lap azt írta, arra számít, hogy a Central Médiacsoport, illetve annak tulajdonosa „visszautasíthatatlan ajánlatot” kap majd, hogy amennyiben bezárja a hatalom számára nem kedves közéleti portált, a Mediaworks jutányos áron fogja terjeszteni a csoport nyomtatott lapjait.

A Media1 ilyen előzmények után kereste meg a Népszavában megjelentek kapcsán a Central Médiacsoportot, ahonnan Buzder Lantos Gábor kommunikációs igazgatótól hétfőn a következő válasz érkezett:

„A Central Médiacsoport nem tud a Népszava értesüléseivel kapcsolatos információkról, ezért a cikk feltételezéseire nem szeretnénk reagálni. Sem a Central Médiacsoport, sem annak kiadványai nem eladók” – nyilatkozta a médiavállalat nevében Buzder Lantos.

A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata
A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata a Montevideo utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András / Media1

A Central Médiacsoport tulajdonosa egyébként a leggazdagabb magyarok toplistáján szereplő Varga Zoltán üzletember, aki még 2014 második felében vásárolta meg a cégcsoportot, mely akkoriban a Magyarországról kivonuló Sanoma Media Budapest leányvállalata volt. A vállalat pénzügyi eredményeiről ide kattintva érhető el korábbi írásunk.

A Central Médiacsoportba egyébként épp most olvasztják be a 24.hu-t is kiadó Central Digitális Média Kft.-t, erről és az okokról szintén írtunk nemrégiben.

További médiahírek találhatók a Media1-en.

Borító: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

X-Faktor nagyválogató második nap 2019. június 15-én

Rövidebb lesz az X-Faktor

Most szombaton jóval rövidebb lesz az RTL Klub tehetségkutatója, mint a múlt héten. Eközben úgy tűnik, összejött egymással két mentor.