A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata

Beolvad a Central Médiacsoportba a 24.hu kiadója, a Central Digitális Média Kft.

A Central Médiacsoportba hamarosan beolvadó Central Digitális Média Kft.-t az RTL Magyarországgal tervezett, de a Médiatanács által meghiúsított stratégiai együttműködés előkészítési fázisában hozták létre.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A 24.hu hírportált, az NLC-t, a Vezess.hu-t, a Startlapot és több más digitális terméket működtető Central Digitális Média Kft. 2019. december 31-i hatállyal beolvad a Central Médiacsoport Zrt.-be – tudta meg a Media1.

A Media1 ezzel kapcsolatos értesülését Buzder Gábor, a Central Médiacsoport kommunikációs igazgatója is megerősítette.

A Central Digitális Média Kft. (CDM) közel négy éves önálló gazdasági társaságba szervezett működés után, a különböző folyamatok egyszerűsítése érdekében olvad be a Central Médiacsoportba (CMCS).

A Central Médiacsoport vezetése még 2014-ben döntött az értékesítési tevékenység, valamint a digitális termékportfólió különálló cégekbe szervezése mellett. Így 2015 márciusban a cégcsoport önálló vállalatokra (Central Médiacsoport Zrt., CM Sales Kft., Central Digitális Média Kft.) vált szét.

Ezért voltak néhány évig külön cégben a Central digitális termékei

Buzder Gábor elmondta: 2014-ben részben azért is döntött a Central Médiacsoport úgy, hogy a nyomtatott magazinokat (Story, Marie Claire, Best, Nők Lapja stb.) megjelentető Central Médiacsoporttól elkülönülten működjön a digitális termékeket magába foglaló Central Digitális Média Kft., hogy ezzel készítsék elő az akkoriban tervezett Central Médiacsoport – RTL Magyarország közötti stratégiai partnerséget. Ám miután 2016 októberében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa megtagadta hozzájárulását, hogy az RTL Klub üzemeltetője 30 százalékos tulajdonszerzést szerezzen a Central Digitális Média Kft.-ben, már nem sok előnye volt a digitális termékek külön cégben tartásának, miközben az önálló szervezeti egység működtetése jelentősen bonyolította a vállalati folyamatokat.

A Central Médiacsoport kommunikációs igazgatója elmondta: a két Central-cég, a CDM és a CMCS összeolvadásától azt remélik, hogy a kiadó ügyfélkapcsolatai és  belső munkafolyamatai is egyszerűbbé és gördülékenyebbé válnak.

Central Médiacsoport
A Central Médiacsoport épülete Budapesten, a Montevideo utcában. Fotó: Ladányi András, Media1

Buzder Gábor szólt arról is, hogy a Médiatanács az RTL tulajdonszerzését elutasító döntése óta eltelt időszakban az értékesítési és ügyfélkezelési folyamatok, valamint a nyomtatott magazin és digitális termék-portfólió közös termékfejlesztési projektjei révén egyre szorosabbá vált az együttműködés a CMCS és a CDM között. Ez lehetővé teszi a cég különböző médiamárkáinak erősítését.

A CM Sales már beolvadt

A kommunikációs igazgató megemlítette azt is, hogy a Central-csoport adminisztrációs terheinek csökkentése, munkafolyamatainak egyszerűsítése, valamint a termékdivíziók együttműködésének erősítése érdekében, 2017 végén a hirdetésértékesítéssel foglalkozó CM Sales Kft. már beolvadt a CMCS-be.

Az integráció a tulajdonosi érdeket és ezzel összhangban a kiadó hosszú távú stratégiáját támogatja. A cél, hogy a szorosan kapcsolódó gazdasági folyamatok egy gazdasági vállalkozásban működjenek.

A Central Médiacsoportnál hangsúlyozzák: a CMCS és a CDM integráció cégbírósági adminisztrációját már megindították, és az sem a digitális portfólió operatív működését, sem a beolvadásban érintett kollégák mindennapi munkáját nem érinti, ezzel szemben mind a termékfejlesztési, mind a technológiai feladatokat tekintve egyszerűsödik a nyomtatott magazinok folyamatban lévő digitalizációja, ahogyan az történt például a cégcsoporthoz tartozó Marie Claire márkával is, mely erősíteni tudott az interneten.

A kommunikációs igazgató példaként említette, hogy a GDPR szabályozás elveivel összhangban egyszerűsödik az olvasók személyes adatainak kezelése is. A beolvadással 2020 elejétől gördülékenyebb lesz a stratégiai partnerekkel és a beszállítókkal a mindennapi kapcsolattartás. A beolvadásból fakadó költségelőnyöket a Central Médiacsoport további technológiai fejlesztésekre és márkaépítésekre fordítja.

A cégcsoport átalakulásáról a Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. közvetlenül is értesíteni fogja partnereit, valamint a hamarosan megjelenő Cégközlönyben is olvasható lesz. A CDM jogfolytonossággal olvad be a CMCS-be. A kommunikációs igazgató a Media1 kérdésére elmondta azt is, hogy a digitális terület vezetője ezután is Bognár Bálint marad.

Borító: A Central Médiacsoport Zrt. és a Central Digitális Média Kft. bejárata a budapesti Montevideo utcában. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!