A 24.hu hírportált, az NLC-t, a Vezess.hu-t, a Startlapot és több más digitális terméket működtető Central Digitális Média Kft. 2019. december 31-i hatállyal beolvad a Central Médiacsoport Zrt.-be – tudta meg a Media1.
A Media1 ezzel kapcsolatos értesülését Buzder Gábor, a Central Médiacsoport kommunikációs igazgatója is megerősítette.
A Central Digitális Média Kft. (CDM) közel négy éves önálló gazdasági társaságba szervezett működés után, a különböző folyamatok egyszerűsítése érdekében olvad be a Central Médiacsoportba (CMCS).
A Central Médiacsoport vezetése még 2014-ben döntött az értékesítési tevékenység, valamint a digitális termékportfólió különálló cégekbe szervezése mellett. Így 2015 márciusban a cégcsoport önálló vállalatokra (Central Médiacsoport Zrt., CM Sales Kft., Central Digitális Média Kft.) vált szét.
Ezért voltak néhány évig külön cégben a Central digitális termékei
Buzder Gábor elmondta: 2014-ben részben azért is döntött a Central Médiacsoport úgy, hogy a nyomtatott magazinokat (Story, Marie Claire, Best, Nők Lapja stb.) megjelentető Central Médiacsoporttól elkülönülten működjön a digitális termékeket magába foglaló Central Digitális Média Kft., hogy ezzel készítsék elő az akkoriban tervezett Central Médiacsoport – RTL Magyarország közötti stratégiai partnerséget. Ám miután 2016 októberében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa megtagadta hozzájárulását, hogy az RTL Klub üzemeltetője 30 százalékos tulajdonszerzést szerezzen a Central Digitális Média Kft.-ben, már nem sok előnye volt a digitális termékek külön cégben tartásának, miközben az önálló szervezeti egység működtetése jelentősen bonyolította a vállalati folyamatokat.
A Central Médiacsoport kommunikációs igazgatója elmondta: a két Central-cég, a CDM és a CMCS összeolvadásától azt remélik, hogy a kiadó ügyfélkapcsolatai és belső munkafolyamatai is egyszerűbbé és gördülékenyebbé válnak.

Buzder Gábor szólt arról is, hogy a Médiatanács az RTL tulajdonszerzését elutasító döntése óta eltelt időszakban az értékesítési és ügyfélkezelési folyamatok, valamint a nyomtatott magazin és digitális termék-portfólió közös termékfejlesztési projektjei révén egyre szorosabbá vált az együttműködés a CMCS és a CDM között. Ez lehetővé teszi a cég különböző médiamárkáinak erősítését.
A CM Sales már beolvadt
A kommunikációs igazgató megemlítette azt is, hogy a Central-csoport adminisztrációs terheinek csökkentése, munkafolyamatainak egyszerűsítése, valamint a termékdivíziók együttműködésének erősítése érdekében, 2017 végén a hirdetésértékesítéssel foglalkozó CM Sales Kft. már beolvadt a CMCS-be.
Az integráció a tulajdonosi érdeket és ezzel összhangban a kiadó hosszú távú stratégiáját támogatja. A cél, hogy a szorosan kapcsolódó gazdasági folyamatok egy gazdasági vállalkozásban működjenek.
A Central Médiacsoportnál hangsúlyozzák: a CMCS és a CDM integráció cégbírósági adminisztrációját már megindították, és az sem a digitális portfólió operatív működését, sem a beolvadásban érintett kollégák mindennapi munkáját nem érinti, ezzel szemben mind a termékfejlesztési, mind a technológiai feladatokat tekintve egyszerűsödik a nyomtatott magazinok folyamatban lévő digitalizációja, ahogyan az történt például a cégcsoporthoz tartozó Marie Claire márkával is, mely erősíteni tudott az interneten.
A kommunikációs igazgató példaként említette, hogy a GDPR szabályozás elveivel összhangban egyszerűsödik az olvasók személyes adatainak kezelése is. A beolvadással 2020 elejétől gördülékenyebb lesz a stratégiai partnerekkel és a beszállítókkal a mindennapi kapcsolattartás. A beolvadásból fakadó költségelőnyöket a Central Médiacsoport további technológiai fejlesztésekre és márkaépítésekre fordítja.
A cégcsoport átalakulásáról a Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. közvetlenül is értesíteni fogja partnereit, valamint a hamarosan megjelenő Cégközlönyben is olvasható lesz. A CDM jogfolytonossággal olvad be a CMCS-be. A kommunikációs igazgató a Media1 kérdésére elmondta azt is, hogy a digitális terület vezetője ezután is Bognár Bálint marad.