A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata

Vegyesen teljesített a 24.hu és a Nők Lapja kiadója, a Central Digitális Média és a Central Médiacsoport

Az árbevétel mérsékelt növekedése mellett jelentősen zsugorodott a Central Digitális Média Kft. és a Central Médiacsoport profitja. Az Opten adatai alapján egyébként nem csak Varga Zoltán tulajdonosa a cégcsoportnak.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Közzétette 2018-as pénzügyi beszámolóját a Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft.

E szerint a 24.hu-t, továbbá a nemrég NLC-re átkeresztelt Nők Lapja Cafét, a vezess.hu-t, a Startlapot, a Házipatikát és más digitális termékeket portfóliójában tudó Central Digitális Média Kft. nettó árbevétele a 2017-es éves 3,88 milliárd forintról 4,07 milliárd forintra emelkedett 2018-ra. A szerény mértékben növekvő árbevétel mellett jelentősen csökkent azonban a cég adózott eredménye.

A cég 2017-ben még 623 millió forint adózott eredménye 2018-ban körülbelül közel a hatodára, 106 millió forintra esett vissza 2018-ban.

A Central Médiacsoport – ide tartozik például a Nők Lapja, a Story magazin, a Best, az Elle – a pénzügyi beszámoló szerint 11,1 milliárd forintról 12,28 milliárdra tudta növelni árbevételét. Ugyanakkor a Central Médiacsoport profitja terén jelentős visszaesés mutatkozik.

Míg a Central Médiacsoport 2017-ben 1,75 milliárd forint nyereséget könyvelhetett el adózás után, 2018-ban körülbelül a harmadára, 535,1 millió forintra esett vissza a médiavállalat adózott eredménye.

(Frissítés: Egy olvasónk jelezte, hogy feltehetőleg azért is eshetett vissza a 2018-as nyereség 2017-hez képest, mert 2017-ben reklámadó-visszatérítés egyszeri tételként megdobta a vállalati profitot.) 

Varga Zoltánt kikezdte a hétvégén a propagandamédia, de nem is csak ő tulajdonos

További érdekesség, hogy az Opten céginformációs rendszer kimutatása szerint a Central Digitális Média Kft.-nek és a Central Médiacsoportnak a végső tulajdonosa nem csupán a sajtóban egyedül emlegetett – és a hétvégén először az Origo nevű kormánysajtóban, majd órákon belül a TV2 Tényekben és a 888.hu-n is támadott – Varga Zoltán, bár az üzletember továbbra is kétharmad feletti, 68,4 százaléknyi részesedéssel rendelkezik a cégben azután is, hogy 2018 májusában valamelyest háttérbe vonult és átadta a vállalatcsoport irányítását Mészáros Kingának, aki a cég vezérigazgatója lett, Varga Zoltán pedig csak elnöke a cégnek. (Varga a vezérigazgatói posztról való lemondását azzal indokolta tavaly, hogy a cégcsoport külföldi terjeszkedésére fókuszál.)

Az Opten szerint Varga Zoltánon kívül a Centralban a máltai bejegyzésű Hopkins Capital Ltd-nek 9,12 százaléknyi befolyása van, Mikóvári Gergelynek 7,6 százaléknyi része. Szügyi Gergely 6,12 százaléknyi részesedéssel bír, míg Ménesi Dóra Ilona 5,88 százalékban tulajdonos. Ézsöl Gábornak 2,19, Halász Csillának 0,69 százalék, Ézsöl Tibornak 0,09 százaléknyi részesedése van az Opten szerint.

A Central Médiacsoport végső tulajdonosai. Forrás: Opten / Media1
A Central Médiacsoport végső tulajdonosai. Forrás: Opten

A pénzügyi beszámolókat május végéig kellett közzétennie az erre kötelezett vállalatoknak. A Media1-en a múlt héten már beszámoltunk az M-RTL Zrt. és az RTL Magyarország pénzügyi eredményeiről és a kormányközeli, Mészáros Lőrinc részérdekeltségében álló, épp vezetőváltáson áteső Atmedia televíziós reklámértékesítő ház eredményeiről is.

Borítókép: A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

start_it_k&h_2019

Új lehetőség startupoknak

Jellemzően korai fázisban levő, minimum két fős csapatok jelentkezését várják a Start it @K&H inkubációs programba.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!