Nyilvánosságra hozta a Legbefolyásosabb magyar nők 2023 listát a Forbes, és ezzel együtt elkészült a média alkategória is, mely arra fókuszált, hogy mely nők a legbefolyásosabbak a hazai médiaiparban.
Így készült a lista
A magazin kilencedik alkalommal készítette el a női listáját. A végső sorrend különböző objektív és szubjektív szempontok mérlegelése után a szerkesztőség döntése alapján született meg. Ilyen objektív tényezők a listán szereplő hivatalos pozíciója, a felelősségi körébe tartozó büdzsé és létszám, az elmúlt egy év eredményei és pályájának íve. Mivel a befolyás nem csak objektív tényezők alapján állapítható meg, fontosak voltak a háttérinformációk és a nehezebben mérhető tényezők is: hogy az adott vezető milyen kapcsolatot ápol a piac és az ország más befolyásos vezetőivel, milyen lobbierővel bír a piacán és kormányzati körökben, mekkora az autonómiája, vállal-e szerepet szakmai szervezetekben, informális körökben, és hogy pozíciója mit jelent a mai Magyarország üzleti és politikai realitását tekintve. Fontos volt az is, hogy vállal-e plusz munkát, kockázatot a környezete fejlesztéséért, társadalmi ügyekért, hajlandó-e véleményt formálni akár a cége nevében is. A lap különféle háttérbeszélgetéseket is folytatott, illetve sajtóinformációkat is tanulmányozott.
(A Forbes médialistájának elkészítésében mások mellett a Media1.hu is közreműködött.)
#1 Vidus Gabriella
A lista első helyezettje idén is Vidus Gabriella lett (borítóképünkön), aki hosszú évek óta áll az RTL Magyarország élén és aki épp az elmúlt hetekben hajtott végre nagy belső átszervezést a cég irányításában, így a korábbi 12 helyett már csak 7 igazgató tartozik neki közvetlen beszámolási kötelezettséggel.
Vidus Gabriella hosszú évek óta megingathatatlanul mindig a Forbes női médiavezetők toplistájának élén végez. „A legfontosabb feladatom az, hogy az RTL öt év múlva milyen cég lesz” – nyilatkozta Vidus, aki a COVID óta állandósult turbulenciában vezeti a médiavállalatot. A magazin megemlítette, hogy az RTL ma már nem csak egy televízió, hiszen digitális platformjaik is egyre fontosabbak.
#2 Kálmán Erika
A lista második helyezettje Kálmán Erika, a Mediaworks Hungary vezérigazgatója lett.

A kormánypárti médiaholdinghoz közel félezer médiamárka tartozik (Magyar Nemzet, Origo, megyei lapok), bár több márkája mostanában szünetel és mint azt megírtuk, nagy elbocsátásokra is sor került.
A Forbes így fogalmazott: „A Mediaworksnél zajló átszervezési és leépítési hullám nem azt mutatja, hogy Kálmán Erikának sikerült fordítani az évek óta hanyatló olvasottságon, pedig 2021 novemberében ezzel a feladattal került a cég élére. Azonban Kálmán továbbra is erős kezű vezető, aki évtizedek háttérmunkájával alapozta meg befolyását – többek között Heinrich Pecina, a Népszabadságot bezáró, 2017-ben felfüggesztett börtönbüntetésre ítélt osztrák üzletember bizalmasaként. A még mindig közel félezer médiumot magában foglaló média arzenál vezetése miatt tartjuk indokoltnak második helyét a listán.”
#03 Pácsonyi Daniella
Harmadik helyre került a legbefolyásosabb női médiavezetők listáján Pácsonyi Daniella, az NLC.hu főszerkesztője, a Varga Zoltán üzletember tulajdonában lévő Central Médiacsoport női digitális portfóliójának lapigazgatója.

Pácsonyi pályája felívelőben van a Centrálnál, melynek elődjéhez, a Sanomához 2010-ben újságíróként került, később szerkesztő, majd felelős szerkesztőként folytatta karrierjét a kiadónál, ebből a pozícióból ment el szülési szabadságra 2013 decemberében. 2015 óta az NLC.hu főszerkesztője, 2020 óta a teljes női digitális portfólió tartozik irányítása alá. 2023 januárjában a Central integrációs folyamatának részeként a Marie Claire print változata is Pácsonyi Daniella portfóliójához került. Az üzleti magazin megemlítette, hogy a magánéletben Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezérigazgatójának élettársa.
#4 Lipták Tímea
A negyedik helyen végzett Lipták Tímea, aki hosszú ideje szintén a Central Médiacsoportnál dolgozik vezetőként. A Central magazin portfóliójának igazgatása mellett a vezetői testületben is helye van. A Central vezető lapkategóriája továbbra is a női magazinok, ami az eladások közel 45 százalékát hozta, a szegmensen belül toronymagasan a Nők Lapja vezet. Liptáknak stratégiai befolyása van mindenre, ami a Central nyomtatott termékeit érinti.

#5 Hámori Barbara
Ötödik a listában Hámori Barbara, a Scripted Productions televíziós gyártócég alapítója, tulajdonosa, producere.

A magazin így fogalmazott vele kapcsolatban: „2022-vel igen aktív évet zárt az RTL sorozatgyártási stratégiájának kulcsproducere, Hámori Barbara. Két új sorozatot mutattak be, ezek közül A Séf meg a többiek kiemelkedő nézettséggel, 675 ezer nézővel kezdett, az évad további részére 300-400 ezerre csillapodott a nézőszám. A Scripted Productions másik sorozata, a Hotel Margaret azonban sorra döntötte negatív rekordjait, míg végül több időpont-változtatás után az RTL elkaszálta az influencerkrimit. A két közepes projekttel ellentétben korábbi sorozatai, a Keresztanyu és a Drága örökösök nagy siker voltak”. Hámori Barbara 2021-ben a Media1 podcastjának is vendége volt, a vele készült beszélgetésünk itt érhető el.
#6 D. Tóth Kriszta
A hatodik legbefolyásosabb női médiás D. Tóth Kriszta műsorvezető, a WMN.hu alapítója, ügyvezető igazgatója lett, aki sikeres tévés karrier után alapította meg portálját, mely napi 56 ezer olvasót ér el, emellett podcastokat gyártanak és tematikus esteket szerveznek.

#7 Grósz Judit
Hetedik lett a Forbes listáján Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális igazgatója (Chief Digital Officer / CDO). A magazin megemlítette, hogy az RTL digitális építkezésének fontos fázisai kötődnek a Grósz Judit alá tartozó területekhez, hiszen az RTL Most és az RTL+ elindítása is személyéhez köthető, ahogy az RTL.hu megújítása is, de az ő vezetésével újult meg az RTL adatcsapata is, aminek köszönhetően fokozatosan adat alapú médiavállalattá válna az cég. Grósz Judit a Media1 podcast- és rádióműsorának is volt már vendége, vele készült beszélgetésünk itt érhető el.

Fotó: RTL sajtószoba / Media1-archívum
#8 Kende-Hofherr Krisztina
Nyolcadik helyen végzett Kende-Hofherr Krisztina, aki számos hírességet, A-kategóriás sztárt menedzsel a TMC Group nevű cégével. Cége 2021-ben 212,5 millió forint árbevételt ért el. Két éve fokozatosan exponálja magát mint motivációs előadó és tréner is. Ő is volt már a Media1 vendége, vele készült beszélgetésünk itt hallgatható meg.
Vendégünk volt Kende-Hofherr Krisztina, a TMC Group tulajdonosa, műsorvezető (Media1, 2022.03.14)
#9 Szalai Vivien
Kilencedik lett a TV2 Tények című műsorát is felügyelő hírigazgató, Szalai Vivien.

A Forbes úgy fogalmazott, hogy a Szalai Vivien irányítása alá tartozó hírműsorról legtöbbször két okból olvashattunk az elmúlt évben: vagy azért, mert helyreigazítási vagy rágalmazási pert vesztett valamilyen politikus vagy közszereplővel szemben, vagy azért, mert újabb héten nyert az RTL Híradóval vívott nézettségi versenyben. A Juhász Péterről szóló helyreigazítás nem fért volna be a műsoridőbe, de pert vesztettek Jakab Péterrel, Donáth Annával, Márki-Zay Péterrel és Varga Zoltán médiavállalkozóval szemben is.
Hat év után is csak trükkösen közölte a TV2 a helyreigazításokat Juhász Péterről
#10 Máté Krisztina
A Forbes-lista 10. helyezettje Máté Krisztina egykori műsorvezető lett, aki a Magyar Film- és Média Akadémia producereként ismert manapság. Cége gyártja a Való Világból kiábrándult nézők megszólítására készült üzleti reality-t, a nagysikerű Cápák között című műsort az RTL-re, de cége gyártotta a Friderikusz Sándor vezette Életünk története – Sztárpárok utazása című, hírességeket megöregítő műsort is.

A Forbes teljes női toplistája elérhető forbes.hu oldalon és a nyomtatott lapban interjúk is kiegészítik.
**
További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon, megtalálhat minket Facebookon, kérheti ingyenesen a napi hírlevelünket és RSS-csatornánkra, valamint Telegram hírszolgáltatásunkra is feliratkozhat.