Vaszily Miklós, a TV2 Zrt. új vezérigazgatója

Hiába pletykálják: nem számol a TV2 vezérigazgatója az RTL kivonulásával

Vaszily Miklós, a TV2 Csoport elnök-vezérigazgatója egy interjúban elmondta: az iparági pletykák ellenére nem számolnak az RTL magyarországi kivonulásával. A beszélgetésben kitért a TV2 külföldi terjeszkedésének megakadására, elmondta a véleményét a sporttartalmak előfizetéses streamingre tereléséről, de szóba került az Index és a bezárt Pesti TV is.

Vaszily Miklós – aki 2019 óta tölti be a TV2 Csoport elnöki tisztségét (emellett az Index.hu-t is tulajdonló Indamedia társtulajdonosa és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete / MEME alelnöke, valamint a Mészáros Lőrinc érdekeltségei közé tartozó MBH Bank felügyelő bizottsági elnöke), egy hónappal ezelőtt pedig a TV2 vezérigazgatói feladatait is megkapta Pavel Stanchev menesztése után – először beszélt arról, milyen változást jelent a vezérigazgató-váltás a médiavállalat működésében.

A kormányközeli VG-nek nyilatkozva Vaszily Miklós arról beszélt, hogy kezdi el fenekestül felforgatni a műsorstruktúrát a TV2-nél, hiszen a cég sikeres hat évet tudhat maga mögött, ez alatt stabilan piacvezetővé vált a Nielsen Közönségmérés adatai alapján. Lesznek persze új műsorok, de a műsorstruktúra alapjait lefektették, az új műsorokról pedig többnyire már korábban döntöttek, és azokat be is jelentették. Azt mondta, nagyon sikeres formátumok lesznek képernyőn az ősszel, ami a verseny szempontjából a legfontosabb időszak a televíziós iparágban.

.Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője 2022 decemberében a Media1 podcast- és rádióműsorának felvételén. Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója is több meghívást kapott, de ő minden alkalommal kihátrált a lehetőség elől
Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport (azóta már leváltott) vezérigazgatója (balra) exkluzív podcast interjút ad Szalay Dánielnek, a Media1 főszerkesztőjének 2022 decemberében. Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója is több meghívást kapott, de ő minden alkalommal kihátrált a lehetőség elől

Vaszily az elődje, Stanchev menesztéséről azt nyilatkozta, az „nem helytelen sajtónyilatkozat miatt” történt, de többet erről érdemben nem mondott. (A Blikk című bulvárlapban Stanchev leváltása után azt találgatták, hogy Stanchevet amiatt a 24.hu-s márciusi nyilatkozata miatt meneszthették a vezérigazgatói posztról, amelyben kritizálta a TV2 Tények azon riportját, mely Magyar Péter Európai Parlamentben rögzített kézmozdulatáról szólt. Lapunk, a Media1 több forrásból származó információi szerint egyébként a TV2 tulajdonosaival kialakult konfliktusok és a cégen belüli egyre több nézeteltérés vezettek Stanchev leváltásához.)

Megkérdezték a TV2 új vezérigazgatóját az RTL lehetséges kivonulásával kapcsolatos pletykákról is

Vaszily szerint a TV2 és az RTL meccse még egyáltalán nem lefutott, szoros versenyre számít. Azt is elmondta az interjúban, hogy nem számol azzal a szcenárióval, hogy az RTL Csoport kivonulna Magyarországról is, ahogyan arra egyébként elég sokan számítanak mostanában a szakmában, annak ellenére, hogy az RTL ezt tagadta.

Vaszily Miklós, a TV2 elnöke, az Indamedia társtulajdonosa, a MEME alelnöke, a Pesti TV társtulajdonosa
Vaszily Miklós, a TV2 elnök-vezérigazgatója

Dübörög a verseny

Arra a kérdésre, hogy le lehet-e győzni az RTL-t „végérvényesen”, Vaszily azt mondta, ez mindkét félen múlik. Az elmúlt két évben a TV2-nek sikerült csatorna és csoport szinten is győzedelmeskednie, de nagyon sok jel mutat arra, hogy az RTL vissza szeretné szerezni az első helyét. Vaszily komoly harcot lát a két televízió, az általuk megbízott gyártócégek, a kreatív szakemberek vagy akár a műsorra tűzött filmek között, ezért szerinte a TV2 és az RTL meccse még egyáltalán nem lefutott, hanem borzasztóan szoros. Már csak azért is, mert mindkét cégnél kiváló szakemberek dolgoznak.

Tarolt a Nagy Duett, a TV2-é a május

Vaszily azt mondta, a Nagy Duettnek is köszönhetően több százalékponttal nyert folyamatosan a TV2 májusban minden hétköznap és a hétvégéken is. Amíg tartott a Nagy Duett, szakadéknyi volt a különbség, de azóta is számottevő. Ennek is köszönhető, hogy a TV2 megnyerte a májusi nézettségi versenyt – tette hozzá.

A Nagy Duett 7., 2025-ös évadának szereplői
A Nagy Duett 7., 2025-ös évadának szereplői
Fotó: TV2 sajtószoba

Titokzatoskodó válasz az állami reklámbevételek nagyságával kapcsolatos kérdésre

Szóba került az interjúban a TV2 Csoport állami reklámbevételének mértéke is. Azt mondta erről az elnök-vezérigazgató, hogy „ez tavaly a korábbiakhoz képest is csekélyebb mértékű volt. Erre vonatkozólag elérhető egy aggregált, összpiaci televíziós adat: a televíziós reklámpiacon belüli állami forrásokból származó megrendelések értéke 2024-ben 2,7 százalékkal csökkent és 7,3 milliárd forintot tett ki. Ebben benne van az RTL, az ATV, az MTVA és a TV2 része is. A mi esetünkben összértékben ez alatta maradt a korábbi évekéhez képest. Az árbevételünk azért nő, mert a reklámértékesítést végző Atmedia érvényesíteni tudja a TV2 piacvezető pozícióját.”

Konkrét összeget a TV2 állami bevételeinek nagyságáról – tehát hogy a teljes tévépiaci 7,3 milliárd forintból mennyi jutott nekik – Vaszily nem említett.

Csatornaportfólió

Vaszily kijelentette, most nincs napirenden, hogy további, a TV2 Csoporhoz tartozó csatornát indítsanak, most nem ez az irány.

„Azt gondoljuk, hogy a már meglévő 13 kábelcsatornánk fejlesztése és erősítése, az itteni tartalomba történő invesztíció és a csatornák pozíciójának erősítése üzletileg eredményesebb, mint esetleg más marginális célpontok felvásárlása.”

Streaming és a fizetős sport tartalmak

Szóba került a streaming is, amire Vaszily azt mondta, ők valóban lemaradónak tűnhetnek az RTL-hez képest, de az ennek az oka, hogy ők másképp látják ezt a kérdést, ők ebben óvatosabbak, visszafogottabbak e téren. Ezzel együtt is „biztosra vehető, hogy az elkövetkező években az eddigieknél nagyobb súlyt fog kapni ez a terület” – mondta Vaszily, aki kitért arra, hogy mivel ő a digitális média világából érkezik, ezért is fogják áttekinteni ezt a kérdést újra.

Ami a TV2 Playt illeti, azt mondta, ezen akkor lesznek majd saját gyártású tartalmak, ha üzletileg megéri. Hogy ez el fog jönni, az biztos, de még nem most. „De belátható időn belül biztosan fogjuk fejleszteni a streaminget.”

Vaszilynak feltették az a kérdést is, hogy helyes-e sportműsorokat betenni a streamingelőfizetés mögé (hasonlóan az RTL+ Premiumhoz).

A TV2 vezetője azt mondta erről, hogy szerinte a sportjog a lineáris tévézés hosszútávú felmaradásának az egyik kulcsa, záloga. Ebben a tekintetben más a TV2 stratégiája, mint a konkurenciának.

„Ahogy mi állunk hozzá, az az, hogy legyenek ezek a tartalmak elérhetőek a sportcsatornáinkon, a terjesztők fizessék meg ennek az árát és a sportcsomagot megvásárló tévénézők élvezhessék ezeket a tartalmakat. Az angol Premier League és a spanyol bajnokság jogai is hosszú évekre nálunk vannak. Ezek úgy tartalmában, mind üzletileg nagyon erős brandek. Ahogy pedig mi a terjesztőkkel együtt ezeket a nézők felé kínáljuk, szerintem egy nagyon sikeres üzleti modell. Mi ebben gondolkozunk és ez egyelőre működik.”

Vaszily azt mondta, egyelőre biztosan nem fogják a Liverpool meccseket áttenni a TV2 Play fizetős csomagjába, úgy, mint az RTL tette az UEFA Bajnokok Ligáját tette az RTL+ Premiumra.

Hunyadi: lesz-e folytatás?

A beszélgetés során szóba került, amiről a Media1 írt elsőként még márciusban, hogy a Hunyadi sorozatot a TV2 szlovén érdekeltsége, a Planet TV is sugározza. Azt mondta erről Vaszily, hogy jól fogadták ott is a nézők, az eddig sugárzott 8 nyolc rész hatására duplájára nőtt az idősáv átlaga a 18–64 évesek körében. Vaszily megjegyezte, hogy a Netflixen is nagy siker lett a Hunyadi-széria és Ausztriában az ORF is a sugárzás mellett döntött.

A vezérigazgató egyébként nem tartotta kizártnak, hogy ha sikerül megoldani a finanszírozást, akkor újabb évadot kaphasson a Hunyadi. Vaszily Miklós azt mondta erről, hogy önállóan egy ilyen produkciót nem tudnak finanszírozni, de ha co-producerként szállnak be a finanszírozásba, akkor a jövőben is szívesen, pláne ekkora siker után, amit a Hunyadi produkált.

Vaszily azt mondta, a széria 5 része is az év legnézettebb tévés produkciója lett a Nielsen toplistájában és jelentősen hozzájárult a TV2 piacvezető pozíciójának a megerősítéséhez, valamint ezen keresztül a reklámbevételek kedvező alakulásához.

Nyugat-európai terjeszkedés nem, de régiós még jöhet

Szóba került az is, hogy a TV2 Csoport folytatja-e a külföldi terjeszkedést. Vaszily azt mondta erről, hogy igen, ez csak a célpontoktól függ, a stratégiai szándék ugyanis továbbra is adott.

„Több lehetséges opciót megnéztünk Közép- és Dél-Kelet-Európában, amire sok energia ment el. De ezek végén eddig vagy nem történt értékesítés, vagy nem nekünk adták el.

Ami publikus, az a horvát RTL esetleges megszerzése, amelyet végül a CME vitt el a TV2 elől.

„De figyeljük a piacot továbbra is, ha feltűnik értékes cég, mindig megvizsgáljuk”.

Vaszily azt mondta, főleg a régióban gondolkodnak, Nyugat-Európában semmiképp, mert „a realitások talaján kell maradni”.

Ebből a szempontból a TV2 vezérigazgatója szerint még a lengyel piac is túl nagy falat lehet. Azok a piacok relevánsak, amelyek méretileg értelmezhetők. (A TV2 Csoport még Pavel Stanchev vezérigazgatói megpróbálkozott a lengyel piacra is betörni, de a próbálkozás sikertelennek bizonyult, nem jutottak hozzá ugyanis a kívánt frekvenciához, és a szerbiai terjeszkedés sem jött össze végül, pedig többször is próbálkoztak vele – megj. a szerk.).

Vegyes év a magyar reklámpiacon

Vaszily Miklóst megkérdezték a reklámpiac idei alakulásáról is. Az elnök-vezérigazgató azt mondta erről:

„Egy viszonylag jól induló év a második negyedévben leállt. A nem megfelelő tendenciák miatt valószínűleg az első félév stagnáló reklámpiacot fog eredményezni. A kérdés, hogy 2025 második felében felpörög-e a belföldi fogyasztás és ez az üzleti szempontból nagyon kritikus, utolsó négy hónapra tud-e majd növekedést eredményezni. Mi bízunk ebben.”

A TV2 első embere azt mondta, talán a második félévben sikerül felülmúlni a 2024 második féléves adatokat, a szeptember-december időszakot pedig kimondottan erősebbre várja.

Szóba került az Index / Indamedia is

Vaszily azt mondta, az Index őrzi a piacvezetői pozícióját, maga az Indamedia csoport pedig folyamatosan fejlődik: portálokkal erősít, illetve a rendezvényfronton is nagyon dinamikusan bővül. Halad a saját stratégiájával előre. Ha bármilyen kisebb-nagyobb akvizíciós lehetőség felmerül a magyar online szférában, azt ugyanúgy megvizsgálják, ha pedig lehetőség van rá, akkor terjeszkednek. Ilyen volt a We love Budapest és a We love Balaton.

„Ezúton is gratulálok a csapatnak, nagyon szép teljesítményt nyújtanak. Az átvételi nehézségek után stabilizálták az elsőséget és olyan tartalomszolgáltatást nyújtanak, ami naponta a legtöbb olvasót érdekli. Nagyon elégedett vagyok velük.”

Vaszily Miklós azt mondta, hogy régiós terjeszkedés is felmerül, volt is próbálkozás, de végül nem lett belőle tranzakció.

„Nézelődünk, de nem könnyű ígéretes célpontokat találni.”

Nem hiányzik a Pesti TV a Media Vivantis portfóliójából

Megkérdezték Vaszily-t az ugyancsak az érdekeltségeként nyilvántartott (de a TV2 Csoporthoz hasonlóan ugyancsak Mészáros Lőrinc kötődésekkel is bíró) Media Vivantisról is, ahová a Life TV és az Ozone TV tartozik, valamint 2022-es bezárása előtt a Pesti TV.

Jurák Kata (jobbra) Stefka Istvánnal interjúzik a Pesti TV-n
Jurák Kata (jobbra) Stefka Istvánnal interjúzik a Pesti TV-n

Vaszily azt mondta, egy teljesen más üzleti modell alapján nagyon sikeresen működik a Media Vivantis.

„Minimális létszámmal, alapvetően vásárolt, de jól szelektált tartalommal egy niche szegmensben nyereségesen működik mind a Life, mind az Ozone TV. Mindkettő nagyon jól megtalálta a célcsoportját.”

Arra, hogy nem hiányzik-e a közéleti televízió a Media Vivantis portfóliójából, Vaszily azt mondta, nincs ilyen terv, mert a Media Vivantis kifejezetten üzleti vállalkozás.

„Szerintem vagy ilyen hatékonyan működtetve lehet üzletileg eredményesen televíziózni, vagy pedig olyan nagyban, mint a TV2. Akik a kettő közé szorulnak és ezért saját gyártású tartalmat állítanak elő nagy költségvetéssel, ott nagyon nehezen tud a befektetett gyártási költség a bevételben visszajönni. Ha viszont az illúziókkal leszámol valaki és hatékonyan működteti a tévécsatornáit, mint azt a Media Vivantis teszi, akkor eredményes tud lenni.”

Showműsorrá alakul és új Szerencselányt kap a Szerencsekerék

Óriási változások a Megasztárban: új zsűri, új műsorvezető

Súlyos, több milliárdos veszteség az RTL Magyarországnál

„Gratulálok, nagy siker!” – Dirk Gerkens, a korábbi RTL-vezér keményen beszólt az RTL Magyarország jelenlegi vezetésének

Tovább gyengülhet az RTL befolyása Európában

Ugyanakkora árbevétel, mégis óriási a különbség: míg az RTL csúnyán veszteséges, a TV2 szép nyereséggel zárt

2024-ben is alulmaradt az RTL a TV2-vel szemben a nézettségi versenyben – mutatjuk a Nielsen-adatokat

 

 

 

TV2-vezér: A Magyar Péter nemi szervéről szóló riport bizonyítja újságíróink szabadságát

Távozik Pavel Stanchev, a TV2 vezérigazgatója

Mindent vitt: újabb rekordot döntött a Hunyadi és magasan verte az RTL-t

Összefogott az ATV és a TV2 – jön a Cégfejlesztők

Besült a Mészáros Lőrinc-közeli TV2 Csoport lengyel terve: nem jutottak frekvenciához

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások