fbpx

reklámpiac

Közterületi reklámok a Times Square-en, New Yorkban.

Zenith: Lassulni fog a globális hirdetési piac növekedése 2022-ben

8 százalékos növekedésre számíthat a globális reklámpiac idén, ami elmarad a korábbi időszak növekedési mutatójától, de magasabb a 2023-ban várható értéknél. Az egyes területeken belül jelentős eltérések lehetnek, derül ki a prognózisból.

Sas István reklámfilmes

Sas Istvánra, a magyar kreatívipar egyik legnagyobb koponyájára emlékeztünk Papp-Váry Árpáddal (Media1 Podcast, 2022.05.23.)

A magyar reklámipar egyik legendájáról, a négy évvel ezelőtt elhunyt Sas István reklámfilmesről, reklámpszichológusról, műsorvezetőről, érdemes művészről, nyolcszoros cannes-i díjnyertesről, címzetes egyetemi tanárról beszélgettünk Papp-Váry Árpáddal, a Budapesti Metropolitan Egyetem Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karának dékánjával, a Magyar Marketing Szövetség alelnökével, Sas István egyik barátjával, majd néhány Sas-reklámba is belehallgattunk, és egy korábbi, 2011-es beszélgetésből is részleteket játszottunk be.

Guttengéber Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója

Interjú Guttengéber Csabával, az Atmedia ügyvezető igazgatójával (Media1 Podcast, 2022. 05. 02.)

Guttengéber Csaba, az egyik legnagyobb hazai reklámértékesítő ház, a 45 tévécsatorna és számos rádió reklámidejét, valamint egyre több online portál reklámhelyeit értékesítő, és egy ideje már podcastokkal is foglalkozó, 40 milliárd forint feletti árbevételű Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója volt a Media1 podcast vendége. A beszélgetés már meghallgatható.

Radio Dikh és rtl.hu plakátok egy közterületi plakáthelyen Budapesten

Csökkent a magyar reklámpiac, elvitte az infláció a 2021-es bevételnövekedést, borúsak a kilátások a reklámbevételekből élő médiumok számára

Borús adatok érkeztek a Magyar Reklámszövetségtől a Media1-hez a média- és kommunikációs piac 2021-es bevételei kapcsán. A médiatorta adatok alapján hiába nőtt abszolút értéken a magyar reklámpiac, mivel a növekedést valójában elvitte a megemelkedett infláció, így reálértéken csökkenés figyelhető meg. Az is látszik, hogy a nagy külföldi internetes óriások, a Google és a Facebook elszívják a levegőt a magyar médiumoktól. Az állami reklámköltés továbbra is jelentős maradt a magyar reklámpiacon belül, de már ennek jelentős mértéke sem segített a piac meglehetősen kedvezőtlen helyzetén. A jövőbeni kilátások borúsak, mivel a forint gyengülése, a tovább súlyosbodó inflációs helyzet mind negatívan hat a piacra.

politikai plakátok, közterület, outdoor, reklámpiac, kampány 2022, választás

Korlátozott sajtószabadság mellett fut neki a választásnak Magyarország az IPI szerint, Kovács Zoltán szerint viszont él és virul a magyar médiaszabadság

Az International Press Institute (IPI / Nemzetközi Sajtóintézet) legújabb jelentése több problémát is vázolt a magyar médiapiac kapcsán, és úgy fogalmazott, hogy azonnali lépéseket kell tenni az illiberális piaci gyakorlatok felszámolására. Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért felelős államtitkár szerint eközben él és virul a magyar médiapiac.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások