A mostanában általában már napi 100 látogatót sem elérő (forrás: Digitális Közönségmérési Tanács, e.gemius mérés) és fideszes hátszele ellenére pénzügyi veszteségekkel küszködő mediapiac.com című internetes oldal is bekapcsolódott abba a Fidesz-közelből indult rémisztgető kampányba, amely azért támadja a Sziget Fesztivált, mert annak az egyik videómegosztón látható reklámszpotjában azonos neműek (két nő, illetve két férfi) egymás szájára ad egy-egy csókot. A fideszes politológus, Boros Bánk Levente által megszerzett médiaoldal a kormánypárti KESMA-hoz (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) tartozó HírTV és a Mandiner anyagait vette át, melyek a Sziget Fesztivál mellett a Disney+ streamingszolgáltatót is támadják, amiért a platformon elérhető olyan tartalom, amiben azonos neműek szeretik egymást.
A HírTV és a Mandiner, valamint a Médiapiac szerint a Sziget Fesztivál és a Disney+ közreműködésével úgymond maga „az erőszakos nyugati genderlobbi a hagyományos, konzervatív értékeket támadja”.
A Médiapiac cikkének címe: „Homoszexuális párok csókolóznak a Sziget fesztivál reklámjaiban”. A kormánypárti médiumok anyagai szerint a Sziget reklámja és a Disney streamingszolgáltatásában elérhető egyes tartalmak alkalmasak lehetnek a kiskorúak szexuális fejlődésének befolyásolására, ezért meg kellene jelölni őket.
A HírTV a témával kapcsolatos riportját látva a nézőnek könnyen támadhat az az érzése, hogy a Sziget Fesztivál reklámszpotjában felvillanó, egymás szájára puszit adó nők vagy férfiak látványától vagy a Disney+ kínálatában elérhető tartalmaktól kedvet kaphatnak a fiatalok, hogy homoszexuálissá váljanak. A riport egyébként meglehetősen egyoldalú, nem szólal meg benne sem a Disney+, sem a Sziget, valamint csak olyan szakértői megszólalást vágtak be, ami a kormányzati narratívát erősíti.
A HírTV riportja, illetve a Mandiner és a Médiapiac cikke abba a kormányzati retorikába illeszkedik, amely a homoszexualitást egyfajta bűnként igyekszik láttatni. A homoszexualitással kapcsolatos tartalmak megjelenítése a 2021-ben elfogadott új törvényi szabályozás értelmében magyar televízióban legfeljebb éjszaka lehetséges, ez azonban szakértők szerint bűntudatot okozhat a homoszexuális fiatalok körében és növelheti körükben az öngyilkosságok számát, a Velencei Bizottság szerint emellett a jogszabály alapvető emberi jogokat sért.
Velencei Bizottság: alapvető emberi jogokat sért a propagandatörvény
Emlékezetes, hogy néhány évvel korábban, 2019-ben az állami M5 televízió Ez itt a kérdés című műsorában Trombitás Kristóf műsorvezető (ő az, akiről később előkerült egy náci karlendítős fotó) és vendége, Hodász András (ő az, aki nemrég coming outolt, hogy meleg) úgy beszélgettek, mintha a homoszexualitás gyógyítható betegség lenne. A műsor akkor óriási botrányt kavart annak áltudományossága miatt.
Nemrég a Médiatanács a Budapest Pride beharangozó reklámjának vetítését korlátozta, ami miatt a grémium ellen pert indított az RTL Magyarország, a televízió egyébként tavaly nyert már közigazgatási pert hasonló okok miatt a grémium ellen.
Ezenkívül könyvesboltokat bírságolnak meg, ha nem fóliázzák le a homoszexualitást érintő tartalmakat, a kormánypárti HírTV-n emellett idén márciusban egy műsorban annak örvendett Bencsik András, hogy Ugandában kivégzik a melegeket. Utóbb végül egyébként a Médiatanács bejelentések nyomán fellépett a homofób adás kirekesztő jellegű, gyűlöletkeltésre alkalmas kifejezései miatt, de a televíziót tulajdonló kormánypárti médiacsoport éves árbevételéhez képest meglehetősen alacsony, mindössze 200+200 ezer forint bírságot szabott ki a testület.
Pert indít az RTL a Médiatanács melegellenes határozata miatt
Megbírságolta a Hír FM-et a Médiatanács, a Netflixet és az Amazon Prime-ot bepanaszolja külföldön
Cenzúra: Betiltották a homoszexualitás és a gender kifejezések használatát az iraki médiában
Még több hír érhető el a Media1.hu oldalon. Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a legújabb tartalmakról! Csatlakozzon továbbá Facebook-oldalunkhoz és jelentkezzen fel Telegram csatornánkra is.