Sziget

Varga Judit igazságügyi miniszter a Sziget fesztiválon

Cenzúrával vádolta a Facebookot a magyar igazságügyi miniszter a Szigeten

Varga Judit a Sziget-fesztivál európai uniós pontján azt mondta, az Igazságügyi Minisztériumban munkacsoport alakul például annak áttekintésére, hogy hol a véleménynyilvánítás és a techcégek által gyakorolt cenzúra szabadsága. A munkacsoport más kérdéseket is vizsgálni fog.

Sziget-fesztivál

A Sziget fesztiválozói a Coca-Cola #loveislove kampányáról és a homoszexualitásról

Eltérően látják a fesztivál látogatói, helyesen tette-e az üdítőmárka, hogy elindította a bevállalós, meleg párokat is plakátjaira helyező kampányát, és hogy a húzásnak milyen következményei lehetnek a cég megítélésére nézve. A Szigeten járva szétnéztünk a Magic Mirrorban is, ahol a homoszexualitás témájához kapcsolódó programok is vannak.

A Coca-Cola Love is Love kampánya a metróban. Fotó: Ladányi András, Media1

A Coca-Cola szivárványosra cseréli a vita tárgyává vált plakátokat

Új fázisba érkezett a Sziget Fesztiválra az üdítőmárka egyenjogúságpárti kampánya. A cég plakátokat cserél, de állítása szerint nem a vita miatt. Eközben rongálás ért néhány eddigi #loveislove plakátot. Feltehetőleg az új típusú plakát is sokakat fog zavarni.

#loveislove, Coca-cola fotó: Ladányi András, Media1

Fideszből támadják a Coca-Colát, de a márka nem áll le a #loveislove kampányával

Homoszexuális emberek is szerepelnek a Coca-Cola #loveislove kampányának egyik plakátján, emiatt egy fideszes képviselő bojkottot hirdetett a kormány stratégiai partnere ellen és online petíció is indult. A Coca-Cola azonban folytatja egyenjogúságpárti kampányát, sőt szivárványos palackkal készül a Sziget-fesztiválra. Mivel az üdítőmárka plakátjai a BKV-s felületeken is megjelentek, a tömegközlekedési cég is megszólalt. Becsatlakozott a Hit Gyülekezete is a megszólalók közé.

VOLT Fesztivál 2019. fotó: Sziget Zrt.

Sokba került az Orbán-beszéd a VOLT Fesztiválon

208 millió forint közpénzt emésztett fel, hogy Orbán Viktor rendszerváltáskori hangját sugározzák a Sziget Zrt. fesztiválozóinak, írja a G7, mely arról is beszámolt, hogy a fesztiváliroda legalább 2 milliárd forint állami pénzt kapott az elmúlt években, ám ennek ellenére mégsem biztosítja az állami pénzekkel kapcsolatos transzparenciát, az ezzel kapcsolatos kérdésekre pedig nem válaszolt.

Sziget 2018 beléptetés. Fotó: Bodorkós Máté - Rockstar Photographers

A Sziget-fesztivál beperli az adatvédelmi hatóságot

A Sziget és a VOLT fesztivált szervező vállalkozás nem ért egyet az adatvédelmi hatóság által kiszabott 30 millió forint összegű bírsággal. A cég szerint az általa szervezett fesztiválok beléptetési rendszere mintaszerű. Leírták, miért nem értenek egyet a bírsággal.