
Látványosat zuhantak a Fidesz-közeli-lapok a választások óta, de idén szinte mindenki más is zuhant
A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség, a MATESZ adataiból kiderül, ki mekkorát vesztett.
A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség, a MATESZ adataiból kiderül, ki mekkorát vesztett.
2020-ban a teljes magyar médiaszektor bevételének 38 százalékos csökkenése várható – derül ki a kelet-és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző kiadvány, a CANnual Report 2020-as kötetéből, mely több más fontos megállapítással is szolgál a közelmúlttal és az előttünk álló időszakkal kapcsolatban.
A lengyel állami olajcég megszerezte a Polska Press nevű regionális médiavállalatot, melynek felvásárlásával összesen 20 regionális napilap, körülbelül 100 helyi hetilap és magazin tulajdonosává vált, tovább növelve ezzel a lengyel állami befolyást a regionális médiapiacon.
A legfrissebb MRSZ Barométer kutatási adatok szerint közel 56 milliárd Ft tűnhet el a médiapiacról, míg a teljes kommunikációs iparág mintegy 149 milliárd forintos visszaeséssel számol az idei évben. A koronavírus miatt egyre súlyosabb a helyzet, és a probléma elhúzódónak ígérkezik.
Úgy tűnik, hiába nyújtottak be panaszokat az állami reklámköltések miatt, az Apple példája alapján a tiltott állami finanszírozás bizonyítása csaknem lehetetlen.
A Mediaworks/KESMA úgy döntött, a Nemzeti Sport vasárnapi kiadása és a Képes Sport, továbbá a FourFourTwo után leállítja a BRAVO című ifjúsági lapjának megjelenését is. Eközben a MÚOSZ elnöke után immáron Szöllősi György, a miniszterelnök kedvenc lapja, a Nemzeti Sport lapigazgatója és egyben a sportújságíró-szövetség köztudottan erős politikai beágyazottsággal rendelkező elnöke is azért próbál lobbizni a kormánynál, hogy az terjessze ki a szabadúszó újságírókra, fotóriporterekre is a kata mentességet, mert már a túlélésért folyik versenyfutás az iparágban.
A vezető, állami hirdető a hazai médiapiacon a Miniszterelnöki Hivatal, de a legnagyobb költők között ott van a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Villamos Művek Zrt. is.
Gulyás János, az MRSZ tavaly év végén megválasztott elnöke egy interjúban azt is mondta, nem gondolja, hogy összefüggene a reklámadó 2022-ig történő felfüggesztése és az, hogy a Fidesz szeretne visszatérni az Európai Néppárt közelébe. A Magyar Reklámszövetség egyébként nagyon üdvözli a döntést, ahogy szimpatizál a médiatörvény reklámszabályozást érintő részével is.
Sok érdekes statisztikával érkezett meg szerdán a Whitereport a magyar médiapiacra vonatkozó legújabb kimutatása, melyből tényszerűen kiderül, hogyan áll a kormányközeli, illetve állami, valamint a piaci alapú és a globális hátterű médiapiaci cégek küzdelme, milyen volt a 2018-as év, és milyen kilátások várnak a szektorra.
Ezentúl a kesmás Evomedia feladata a szaklap és a kapcsolódó weboldal bevételeinek biztosítása. Az ügyvezető azt mondja, a hatékonyság volt a fő szempont.
Copyright © 2019-2020 All rights reserved / Minden jog fenntartva.
v 1.91.2020.11.11.2106
Az oldal reCAPTCHA-t használ. Adatvédelmi elvek és használati feltételek szerint.