A legnagyobbat a bulvárlapok vesztették (akad kiadvány, amely olvasóinak több mint huszonkilenc százalékát, tehát csaknem harmadát elveszítette egyetlen év alatt), de nagyot zuhant a kormánypárti KESMA / Mediaworks tulajdonában lévő megyei napilapok eladása is: összességében több mint 50 ezer olvasójuk tűnt el, így az újságok példányszáma átlagosan 16 százalékot csökkent – összegzi a példányszámok auditálását végző MATESZ legújabb adatait a Magyar Hang.
A női lapok és a komoly kiadványok is csökkentek, de valamivel kisebb mértékben: minden tizedik olvasójuk eltűnt. Van egy félig-meddig kakukktojás is, a Marquard Mediához tartozó Joy magazin: ez az egyetlen lap a MATESZ kínálatában, mely növelni tudta az átlagos értékesített példányszámát az elmúlt egy év alatt, ráadásul nem is kicsit, csaknem 68 százalékkal többet adtak el belőle, a Joy példányszáma a 2021-es csaknem 33 ezerről 2022 végére 55 ezerre ugrott fel, azonban mint utóbb kiderült (és ez némiképp árnyalhatja a képet), hogy a Joyból kevesebb lapszámot lehet a negyedévhez számítani, így bár az átlag valóban nőtt az előző év időszakához képest 2022-re, de ezt kevesebb megjelenéssel érték el.*
Mindegyik más női lapé csökkent: a Nők Lapja 31 ezer olvasót veszített (-20%), a Kiskegyed 29 ezret (-21%), a Fanny 12 ezret (-19). Viszonylag jól tartja magát a Glamour (-4%) és a Meglepetés (-9%) is.
(Nemrég a Joy magazint kiadó Marquard Group Hungary ügyvezető igazgatója volt a Media1 podcastjának vendége, a beszélgetés meghallgatható itt.)
InStyle Men néven új férfi magazin indul – a Totalcartól érkezett a főszerkesztő
A KESMA / Mediaworks tulajdonában lévő HOT! magazinból 2021 végén még 45.763 példányt adtak el, tavaly év végén viszont már csak 32.425-öt (-29%).
28%-ot esett a Central Médiacsoporthoz tartozó Best, 26%-ot a Story, 22%-ot a KESMA-hoz tartozó Bors, és még viszonylag jól tartja magát a Ringierhez tartozó Blikk: 53 ezerről csak 46 ezerre csökkent a napi átlagos példányszáma (-14%).
A megyei lapok között van olyan, amelyik 21 százalékot meghaladó zuhanást ért el (Észak-Magyarország / Észak), több mint 18 százalékos esés (Dél-Magyarország, Dunaújvárosi Hírlap, Észak-Keleti Napló, Petőfi Népe), és összességében eltűnt 51 ezer olvasó egy év alatt.
A komoly lapok között 11 százalékos átlagos csökkenés volt, a legtöbbet a Képmás magazin veszített (-17%), a legkevesebbet a HVG (6,5%).
A KESMA-tól időközben állami kézbe került Nemzeti Sport olvasottsága tovább csökkent: míg tavaly még több mint 21 ezer fogyott belőle naponta, idén év végén már csak 18 ezer (-14%).
Állami kézbe kerül a Nemzeti Sport a Mészáros Lőrinc-közeli KESMA-tól
Nagyjából hasonló mértékben csökkent a Népszava olvasottsága is (-14%).
A Magyar Hangot nem auditáltatja a lap vezetése, ezért nincs ott a MATESZ listáján, de nem titkolják az adataikat. A 2021-es év átlagos értékesített példányszáma 11.461 eladott példány volt, ám 2022 nekik sem lett sikeres esztendő: átlagban 10.760 újságot adtak el hetente, így 9,3 százalékot csökkent a példányszámuk.
(A napokban Lukács Csaba, a Magyar Hang lapigazgatója volt a Media1 podcastjában Szalay Dániel vendége – vele készült interjúnk hamarosan elérhető lesz a Media1.hu oldalon is.)
Vármegye-mizéria: a fideszes médiacsoport (vár)megyénként sem egységes az átállás kérdésében
* Frissítés
Hírünket frissítettük azzal az információval, hogy a Joy átlagos értékesített példányszáma ugyan növekedett, de a képet árnyalja egy információ.
További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.