fbpx

nyomtatott sajtó

újságos bódé Óbudán, hírlap

Tovább zuhant a nyomtatott sajtó

A Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) legújabb, 2022 második negyedéves gyorsjelentése szerint tovább csökkent a nyomtatott lapok értékesítése Magyarországon. Már a bulvárlapok is jelentős esésbe kerültek.

Radio Dikh és rtl.hu plakátok egy közterületi plakáthelyen Budapesten

Csökkent a magyar reklámpiac, elvitte az infláció a 2021-es bevételnövekedést, borúsak a kilátások a reklámbevételekből élő médiumok számára

Borús adatok érkeztek a Magyar Reklámszövetségtől a Media1-hez a média- és kommunikációs piac 2021-es bevételei kapcsán. A médiatorta adatok alapján hiába nőtt abszolút értéken a magyar reklámpiac, mivel a növekedést valójában elvitte a megemelkedett infláció, így reálértéken csökkenés figyelhető meg. Az is látszik, hogy a nagy külföldi internetes óriások, a Google és a Facebook elszívják a levegőt a magyar médiumoktól. Az állami reklámköltés továbbra is jelentős maradt a magyar reklámpiacon belül, de már ennek jelentős mértéke sem segített a piac meglehetősen kedvezőtlen helyzetén. A jövőbeni kilátások borúsak, mivel a forint gyengülése, a tovább súlyosbodó inflációs helyzet mind negatívan hat a piacra.

A Főszerkesztők Fóruma első felvonása a MÚOSZ-ban.

„Mi történne a Mercedesszel, ha hirdetne nálunk?” – főszerkesztők beszélgettek a nyomtatott sajtó túlélési esélyeiről

A MÚOSZ által szervezett beszélgetésen György Zsombor, a Magyar Hang ügyvezető főszerkesztője, Lakner Zoltán, a Jelen főszerkesztője és László János, a Nyomtass Te is főszerkesztője beszélt. Közös bennük, hogy mindhárman az elmúlt évek viszontagságos médiapiaci körülményei között alapítottak nyomtatott lapot Magyarországon. Szó esett a lapalapítás és üzemeltetés nehézségeiről, heti egy kávé árának jelentőségéről, üzlet és politika viszonyáról, de arról is, hogy az említett lapok konkurensei-e egymásnak.

Újságok egy árushelyen

Megújult a Nemzeti Olvasottságkutatás

2021-től a Nemzeti Olvasottságkutatás (NOK) módszertana megújult, egy globális médiakutatási termékhez,  a Célcsoport Index Kutatáshoz (TGI) csatlakozott, amelynek keretében önkitöltős kérdőív segítségével kaphatunk képet az olvasottsági adatok és trendek alakulásáról évi 20 ezres nagyságú, 15-75 éves lakossági minta alkalmazásával.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások