fbpx

válság

médiatorta 2020 - apadás

MRSZ: Közel 3 százalékot esett a magyar médiatorta, 16 százalékkal zuhant a hazai kommunikációs torta

240 milliárd forint a Magyar Reklámszövetség által mért 2020-as reklámtorta, ami 2,8 százalékkal kevesebb a korábbi, világjárvány előtti normál évhez képest. A tavalyi évi MRSZ Kommunikációs torta 401,9 milliárd forint lett, ami 15,8 százalékkal kisebb a 2019-es mérethez viszonyítva. A digitális média bizonyult a leginkább ütésállónak, a mozi és a rádiós piac kapta a legnagyobb ütést. Az MRSZ kormányzati lépéseket szorgalmaz. Íme a részletek és az iparági szakszövetségek kommentárjai.

MRSZ Barométer kutatás a válság hatásairól a reklámiparban

Óriási zuhanásra számít a magyar médiaszakma

A legfrissebb MRSZ Barométer kutatási adatok szerint közel 56 milliárd Ft tűnhet el a médiapiacról, míg a teljes kommunikációs iparág mintegy 149 milliárd forintos visszaeséssel számol az idei évben. A koronavírus miatt egyre súlyosabb a helyzet, és a probléma elhúzódónak ígérkezik.

index.hu

Nem valószínű az Index teljes bedőlése – Virág Attila, a Hírstart vezető szerkesztője szerint csökkenéssel megúszhatja a lap a válságát

A 24.hu-t is működtető Central Médiacsoporthoz tartozó Hírstart, Magyarország egyik legnépszerűbb hírgyűjtő oldalának vezető szerkesztőjének jegyzete szerint az Index.hu ugyan már sosem lesz olyan, mint amilyen eddig volt, de végül mind gazdaságilag, mind olvasói bázisban túléli, és csak csökkenést szenved el. A volt indexesek által tervezett új lapot kockázatosnak tartja. Úgy véli, csorbult a sajtószabadság, akkor is, ha nem volt fideszesítve a döntés. Ugyanakkor szerinte a távozók csak felgyorsítják az átállási folyamatot, ám döntésük emberileg, szakmailag mégis érthető.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások