járvány

sajtó, média, újság

38 százalékkal zsugorodhat a magyar médiapiac a koronavírus miatt

2020-ban a teljes magyar médiaszektor bevételének 38 százalékos csökkenése várható – derül ki a kelet-és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző kiadvány, a CANnual Report 2020-as kötetéből, mely több más fontos megállapítással is szolgál a közelmúlttal és az előttünk álló időszakkal kapcsolatban.

Okostelefont, twittert használó férfi

Kiderült, mennyivel telefonáltunk és interneteztünk többet a koronavírus hatására

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közölt adatokat arról, hogyan befolyásolták a lakosság szokásait a kijárási korlátozások, a távoktatás bevezetése és az otthoni munkavégzés, de a jelentésből az is kiderült, melyik mobilszolgáltató a piacvezető, vagy hogy mekkorát zuhant a külföldi mobilhasználat, azaz a roaming.

Dancing with the Stars

Rés a kormányzati COVID-pajzson? A TV2 és az RTLII szerint nem vonatkozik a nagyszabású élő showműsoraikra a rendezvénytilalom és a kijárási korlátozás

Hogyan lehetséges, hogy míg Magyarországon kijárási tilalom van életben minden este 20 órától másnap reggel 5 óráig, rendezvények pedig a nap bármely szakában és bármekkora létszámmal sem tarthatók meg, az Orbán-kormány a COVID-19 védekezésre szolgáló néhány hete bevezetett új rendelete ellen vétkezőket pedig tettenéréskor súlyosan szankcionálják, a TV2 szombat este is nagyszabású élő tévéműsort tudott sugározni közönség jelenlétében? Hozzánk érkező felháborodott olvasói levelek nyomán fordultunk kérdéseinkkel a csatornához, így derült ki a koronavírus elleni védekezés egyik újabb furcsa ellentmondásossága. Aztán kiderült, az RTLII is hasonlóan gondolkodik, mint a TV2.

internetező nő a koronavírus alatt

Rosszat is, jót is hozott a koronavírus a pr-szakma számára

Az összesen 41 szervezet, 3000 ügynökség és 70 ország bevonásával készült World PR Report felmérés szerint bár igencsak megütötte a területet a COVID-19 a sok lemondott, elhalasztott kampány miatt, és sok elbocsátásra is sor került, de vannak azért bizakodásra okot adó fejlemények is.

MRSZ Barométer kutatás a válság hatásairól a reklámiparban

Óriási zuhanásra számít a magyar médiaszakma

A legfrissebb MRSZ Barométer kutatási adatok szerint közel 56 milliárd Ft tűnhet el a médiapiacról, míg a teljes kommunikációs iparág mintegy 149 milliárd forintos visszaeséssel számol az idei évben. A koronavírus miatt egyre súlyosabb a helyzet, és a probléma elhúzódónak ígérkezik.

vírus, maszk, koronavírus, mobil

A koronavírus második hulláma eddig nem pörgette fel az e-kereskedelmet

A koronavírus-járvány szeptemberben jelentkező második hulláma nem okozott újabb kiugrást az e-kereskedelmi forgalomban: az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál adatai szerint az előző hónaphoz képest szeptemberben 4,5 százalékkal csökkent a kereslet a webáruházak termékei iránt. Hogyan alakult az egyes termékkategóriák iránti kereslet az elmúlt időszakban, és mi várható a folytatásban?

Amazon

Óriásit ment a Facebook, az Amazon, a Google és az Apple

Az Amazon internetes kereskedelmi vállalat soha nem látott profitra tett szert az év második negyedében, vagyis a koronavírus-járvány alatt, és ezzel a COVID-19 egyik legnagyobb győztese lett. A Facebook csaknem megkétszerezte negyedéves nyereségét.