fbpx
Czeglédy Csaba

Egyszerre 21 kormányközeli lapot kötelezett sérelemdíj megfizetésére a bíróság

A bírósági ítélet szerint a kormányközeli Mediaworks / KESMA 21 sajtóterméke valótlanul és jogsértő módon állította Czeglédy Csabáról, a DK politikusáról, hogy elítélték egy hatmilliárdos költségvetési csalási ügyben. Sérelemdíjat is megítéltek Czeglédy számára.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email
Nyertes pereiről a DK-s politikus és jogász a Facebookon számolt be csütörtökön. Bejegyzése tartalmazza a Fővárosi Törvényszék ítéletét is, amiből kiderült, hogy a valótlanságokat közlő lapok között van például a Magyar Nemzet és annak internetes oldala, a magyarnemzet.hu, valamint a baon.hu, a bama.hu, a duol.hu, a kemma.hu, a vaol.hu, a delmagyar.hu, a szoljon.hu, a nool.hu, az sonline.hu, a kisalfold.hu, a teol.hu, a feol.hu, a zaol.hu és több más, a Mediaworkshöz tartozó megyei lap internetes kiadása.

A bíróságon a kormánypárti médiaholding lapjai azzal védekeztek, hogy az olvasók ismerik Czeglédy Csaba ügyét, tudják, hogy nem ítélték el, ennélfogva nem számít, amit „tévedésből” leírtak. Korábban egyébként többek között a TV2 Tények című műsora is így magyarázta meg a történteket, amikor a csatorna vesztett pert korábban.

A bírósági tárgyalás során egyébként arra is fény derült, hogy a lejáratóanyagot, a hamis híreket – melyről Czeglédynek meggyőződése, hogy azt a Fidesz agitprop  osztályán gyártják – érdemi ellenőrzés nélkül, gyakorlatilag egy gombnyomással teszik ki a megyei napilapok online szerkesztőségeinek oldalára is.

Czeglédy számára összesen 1 millió forint sérelemdíjat ítélt meg a bíróság, vagyis laponként átlagosan 47.619 Ft-ra jön ki az összeg.

További hírek olvashatók a Media1.hu-n!
Borítókép: Dr Czeglédy Csaba politikus nyilatkozik a Szeged TV Szemközt című műsorában. Fotó: YouTube/vtvszeged
Szóljon hozzá!