fővárosi törvényszék

A Klubrádió és az NMHH perének első tárgyalásnapja 2021. 01.20-án a Fővárosi Törvényszéken

Kezdetét vette a Klubrádió és a médiahatóság közötti per, ez történt az első tárgyalási napon

A Klubrádió azonnali ideiglenes bírói jogvédelmi intézkedést kért annak érdekében, hogy február 14. után akkor se némítsák el, ha addigra nem születik jogerős ítélet a perben, amit azért indított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ellen, mert a Médiatanács nem hosszabbította meg a rádió lejáró médiaszolgáltatási jogosultságát. Az NMHH a tárgyaláson bejelentette, hogy szünetelteti a 92,9 MHz frekvenciapályázatot. Ez azt jelenti, hogy a rádió még inkább az idő szorításába került, ha folytatni akarja működését, hiszen így pályázati úton a jogosultsága lejáratáig már nem tudja visszaszerezni a frekvenciáját.

Klubrádió egy autórádión

Indul a Klubrádió és a Médiatanács közti pereskedés

A pereskedés tárgya, hogy tovább üzemelhet-e a Klubrádió a budapesti FM 92,9 MHz-en február 14. után, vagy csak a folyamatban lévő, a médiaszolgáltatási jogosultság lejártáig már aligha lezáruló pályázat során lehet majd esélye visszaszerezni a frekvenciáját.

Marsi Anikó, Gönczi Gábor, a Tények műsorvezetői és a Tényeket felügyelő Kökény-Szalai Vivien, a Tv2 hírigazgatója

A TV2 szerint bagatell tévedés valakiről többször azt állítani, hogy elítélték egy hatmilliárdos büntetőügyben, még ha nem is igaz

A TV2 hírműsora, a Tények több napon át azt híresztelte, hogy elítélték dr. Czeglédy Csabát, a DK jogászát egy hatmilliárdos büntetőügy kapcsán, holott nem történt ilyen. A tévécsatorna ügyvédje azzal mentegette a csatornát a bíróságon, hogy ez bagatell tévedés. A bíróság most ítéletet hirdetett az ügyben.

Biztonsági őrök Varju László (DK) országgyűlési képviselővel az MTVA épületében

Kúria: Mégsem volt részrehajló az M1 műsora, amelyben nem szólalhattak meg ellenzékiek az MTVA székházában történtek kapcsán

Korábban az MSZP a Fővárosi Törvényszéken pert nyert a Médiatanács ellen az M1 Ma este című műsorával kapcsolatban, amiért a grémium nem lépett fel a szerinte kiegyensúlyozatlan egyik riporttal összefüggésben, ám a Kúria most ezt az ítéletet megváltoztatta, mivel úgy véli, bár nem mondhatták el álláspontjukat az ellenzékiek, erre nem is volt szükség.

Jakab Péter, Jobbik

Jakab Péter pert nyert a köztévé ellen

A Fővárosi Törvényszék egyelőre nem jogerős ítélete szerint az M1 Híradóban valótlan állítás hangzott el a Jobbik elnökével kapcsolatban, ezért sérelemdíj megfizetésére is kötelezték a Duna Médiaszolgáltatót.

Media1

A Fidesz-közeli médiahálózat megint félrevezetné önt is, kié a Media1

Hiába mondta ki már több ítéletében a bíróság, hogy jogsértően és valótlanul állították az Origót is tulajdonló Fidesz-közeli médiaholdinghoz, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó egyes lapok az Origo erről szóló cikkeinek utánközlésekor azt, hogy a Media1 hírportál mögött Varga Zoltán áll. A médiahálózat az ellene folyó bírósági sajtóperek alakulásáról is súlyosan félrevezetően, az emberi és szakmai minimumot egyaránt mellőzően tájékoztat.