fbpx
A Mediaworks Bécsi úti épülete Budapesten

Több mint 100 millió forint közpénzt kapott csak a PestiSrácok kiadója két hónapnyi reklámkampányból, de más kormányközeli médiumok sem jártak rosszul

Hadházy Ákos ellenzéki országgyűlési képviselő hosszas utánajárás után megszerezte nettó 6,4 milliárd forint közpénz elköltésének adatait Rogán Antal minisztériumától.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Kiderült, hogyan osztotta el két május-júniusi reklámkampányának költéseit az állam – az adatokat Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő tette közzé weboldalán.

A részletekből kiderül: az összesen nettó 6,4 milliárd forintos állami megbízásból a Magyar Nemzetet is kiadó Mediaworks Hungary Zrt. közel 42 százalékos arányban veszi ki a részét, ami ténylegesen 2,67 milliárd forintot jelentett, és ebben még nincs benne az egyéb, szintén KESMA-tag cégek (például a Hír TV Zrt. és az EvoMedia Kft.) további jelentős része.

Állami reklámköltések eloszlása öt májusi és júniusi megrendelés médiatervei alapján
Állami reklámköltések eloszlása öt májusi és júniusi megrendelés médiatervei alapján. Forrás: Hadházy Ákos gyűjtése / Minisztériumi közlés.

A második helyen a korábban Simicska Lajos tulajdonában álló, ma már azonban Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. áll 22,18 százalékkal. A cég elsősorban közterületi plakáthelyek értékesítésével foglalkozik, mellyel csak a vizsgált időszakban nettó 1,4 milliárd forint bevételre tett szert.

A harmadik az a Village Media Kft., mely helyi médiumok reklámfelületeinek értékesítésével foglalkozik. Ők nettó 426 millió forintot kaptak tevékenységükre – érdekesség azonban, hogy a Village Media tulajdonosa az a Hidvégi Krisztina, aki a Balásy Gyula-féle New Land Media Kft. médiaigazgatója is. Ez utóbbi tervezi meg az állami reklámpénzek elosztását.

Jelentős összeghez jutott továbbá a PestiSrácok tulajdonosa, az Insider Media Kft., mely 103 millió forintot (a teljes költés 1,61 százalékát), valamint a Magyar Hírlap napilap média-értékesítője, a Rising Star Kft., mely 132 millió forintot (a teljes költés 2,05 százalékát) kapta.

A kormánykritikus Népszava kiadója, a XXI. Század Média Kft. sem maradt ki: szeletük a tortából 3,35 százalékos, mely nettó 215 millió forintot jelent.

A listán találjuk a Mészáros Lőrinc érdekeltségű Atmediát és a Media Services Company-t vagy például a Media Time Kft.-t, mely a Rádió 1 és a Retro Rádió, valamint a Best FM reklámidejét értékesíti, de jutott az állami reklámokból a Ringier Axel Springer Magyarországhoz tartozó Blikk kiadójának is, mely közel 3 százalékot vitt el a kampányból.

További hírek találhatók a Media1-en! Feliratkozhat hírlevelünkre, követhet bennünket Facebookon és RSS segítségével is.

Borító: A Mediaworks budapesti, Bécsi úti épülete. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!