Balásy Gyula már régóta dolgozik a kormánynak, ennek köszönhetően jelentős vagyonra tett szert, többször felkerült a leggazdagabb magyarok toplistájára is, igaz volt, amikor csak B. úrként emlegethették, amit ügyvéd segítségével ért el – idézte fel Hadházy Ákos országgyűlési képviselő a legújabb korrupcióinfós videójában. Balásy neve egyébként a legbefolyásosabb médiavezetők toplistáján is szerepel: nem véletlenül, hiszen cége jelentős médiás pénzek elosztásában működik közre.
Balásy a média nyilvánosságát mégsem kedveli: az átlátszó.hu szerkesztősége ellen például az adatvédelmi hatóságnál eljárást indított, amikor a lap drónfelvételt készített arról az épületről, ahová a vállalkozó a cégeit bejegyeztette. A NAIH azonban az Átlátszónak adott igazat, azaz jogszerű volt a drónfelvételek elkészítése – említette Hadházy.
A titokzatos médiaügynökségi tulajdonosról szóló videójában Hadházy Ákos egy rövid időre az ominózus ingatlant is megmutatta, miközben bírálta az üzletembert.
Hadházy magyarázatként elmondta a videóban, hogy Balásy cége egy olyan médiaügynökség, amelynek az a feladata, hogy a partnere, az állam minél hatékonyabban költse el a rendelkezésükre álló hirdetési pénzeket, tehát minél kevesebb pénzből minél több embert érjenek el. Hadházy szerint azonban nem erről van szó, hanem kőkemény politikáról, független lapokhoz csak alig-alig jutnak állami pénzek.
Hadházy példaként említette, hogy Balásy cége május közepén pár nap alatt nettó 3.731.172 forintot adott a Pesti Srácok című oldalt is működtető Insider Media Lapkiadó Kft. számára, az azonnali.hu pedig gyereknapi hirdetésekre kapott nagyjából 3 millió forintot. (Utóbbinak Schmidt Mária kormánybiztos fia, Ungár Péter LMP-s politikus és Gerényi Gábor a tulajdonosa, előbbinek pedig Huth Gergely.)
A politikus beszélt arról is dokumentumok alapján, hogy Balásy cégének ügynökségi díja 15 százalék, tehát minden elköltött 1 millió forint után 150 ezer forint jutalék illeti meg.
A Rogán Antal vezette Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly 58,6 milliárd forintnyi megrendelést adott Balásy cégeinek és az üzletember cégei tavaly majdnem 7 milliárd forintos nyereséggel zárták az évet. A profit idén még tovább nőhet, hiszen mint ahogy korábban beszámoltunk róla, az eddigi 250 millió forinthoz képest mintegy másfélszer ekkora összegért végezheti el a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) médiatervezését és médiavásárlását a Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft. alkotta konzorcium.
Hadházy felidézte azt is, amit a propagandáról a rendszerben közreműködő egyik cégvezető nyilatkozott korábban az Indexnek, vagyis azt, hogy a kormányzati propaganda célja Magyarországon nem a tájékoztatás, hanem a Fidesz politikai üzeneteinek közpénzen történő eljuttatása az állampolgárokhoz.
„Ebben a rendszerben a NER egyszerre megrendelő, egyszerre ügynökség és egyszerre média. Persze az egyes cégeknél mások dolgoznak, de ők valójában egy csapatban fociznak. Néhány médiatulajdonos vagy ügynökségvezető olykor elhiszi magáról, hogy ő valójában egy vállalkozó, és természetesen abban valóban széttartanak az érdekek, hogy mindenki több pénzt szeretne kivenni a rendszerből. Csakhogy a cél mégiscsak az lenne, hogy a politikai üzenet mindenkit elérjen. Ebben pedig vannak hibák. A leggyengébb láncszem még mindig a média, kis elérésű médiákat kell tömnünk hirdetésekkel. De az ügynökségekkel is vannak bajok. A mindenkori királyi beszállítóknak az a nagy szerencséjük, hogy a megrendelő sem ért a modernebb ügyekhez, így számukra nem is derül ki, hogy ha az ügynökségek gyengén teljesítenek a social media területén.”
További híreket és cikkeket talál a Media1-en! Feliratkozhat a Media1 hírlevelére és az RSS-csatornánkra, valamint követhet bennünket a Facebookon is, hogy garantáltan ne maradjon le a tartalmainkról!