fbpx

közpénz

Orbán Viktor

A magyarországi adófizetők milliárdjaiból szerzett Szerbiában az Orbán-kormány médiabefolyást

A magyarországi adófizetők 2011 és 2019 között mintegy tizenkétmillió euróval, hozzávetőlegesen 4,3 milliárd forinttal járultak hozzá a Szerbiában megjelenő magyar nyelvű médiumok működéséhez. A Szerbiai Oknyomozó Újságírói Központ, a CINS kutatómunkája alapján a pénzek főleg olyan, a Fideszhez közelálló médiumokhoz kerültek, amelyek Orbán Viktor pártjának és szövetségeseinek az üzeneteit közvetítik.

Gönczi Gábor és Marsi Anikó, a TV2 Tények stúdiójában

Szenzációkeltés a TV2 szerint az államtól kapott milliárdjai firtatása

A TV2 a Media1-nek eljuttatott szombat esti üzenetében egyebek mellett azt írja, hogy szerinte azért nem kell elárulnia a sajtó kérdésére, hány milliárd forint közpénzt költött náluk a magyar állam 2020-ban, mert ők magántársaságként működnek. Érvelésük azonban ellentétes az információszabadságról szóló törvény rendelkezéseivel, mely a közpénzek felhasználását közérdekű adatként kezeli akkor is, ha a pénz magáncégeket gazdagít. A vállalat válaszában kétségbe vonja a megjelent összegeket és továbbra is titkolja, mennyi volt akkor a TV2-nél landoló állami reklámpénzek mértéke, és még hozzávetőleges számot sem voltak hajlandók említeni.

A TV2 egyik kedvenc témája, Soros György

Brutális méretű közpénzt kapott a TV2 Csoport 2020-ban

Bár az RTL Magyarország állami reklámbevétele is emelkedett 2020-ban, de a Media1 kiderítette, hogy amit a Mészáros Lőrinc közelébe került TV2 Média Csoport kapott ugyanebben az évben, az hozzávetőlegesen (listaáron) minimum kilencszerese volt az RTL állami pénzének. Ez érthetővé teszi a TV2 titkolózását a hozzá került közpénzekre vonatkozó kérdéseink kapcsán.

Németh Balázs, az M1 Híradó műsorvezetője

Havi közel kétmillió forintba kerül Németh Balázs, az M1 Híradó a médiatörvényt áthágó hírolvasója az adófizetőknek

Bírósági pereskedés végén, egy éven át tartó jogi huzavona után vált nyilvánossá, hogy bruttó 1,7 millió forintos szerződése van az állami televízióval annak a hírolvasónak, aki a médiatörvény megsértésével időnként személyes véleményének hangot adva szó szerint pocskondiázza az ellenzéket a hírek felolvasásakor, és aki idén hónapokra eltűnt a képernyőről.