Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója

Ismét címlapon támadja a 24.hu tulajdonosát az Origo

A lap szerint morálisan megkérdőjelezhető módon szerez olvasókat Facebook-hirdetésekkel az Index körüli helyzet kapcsán a 24.hu.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Újra a több más termék mellett a 24.hu-t, az NLC.hu-t és a Nők Lapját is magában foglaló Central Médiacsoport tulajdonosával, Varga Zoltán üzletemberrel foglalkozott a kormányközeli Origo. A lap ezúttal azt nehezményezte, hogy

„fizetett hirdetések tömkelegével fölényeskednek a belharcokban összeomlott baloldali társoldalukon, az Indexen.”

Az Origo összesen 11, a Facebookon hirdetéssel megtámogatott, az Indexről szóló 24.hu-s cikket emleget, ami az Origo írását jegyző Bordács Bálint szerint „még a baloldali propagandagyár erkölcsi szintjéhez képest is szokatlanul gátlástalan lépés.”

A lap szerint a cikkek Facebookon történő hirdetése morálisan megkérdőjelezhető módja az olvasószerzésnek. Bordács azt állítja továbbá, hogy Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője már az indexes tömeges felmondások napján „bejelentkezett” az Index „hagyományainak” folytatására.

Bordács Bálint emellett elismétli írásában azt a Varga Zoltán által már cáfolt állítást, hogy annak ellenére, hogy a járványhelyzet miatt a Central Médiacsoportnál átmenetileg csökkentették a munkavállalók fizetését (a bércsökkentésről a Media1 számolt be elsőként még márciusban), a tulajdonos 1,5 milliárd forint osztalékot vett fel a cégből. (Varga a Media1-nek azt mondta, a tavalyi pénzügyi eredmény terhére megszavazott osztalékot ténylegesen nem vette fel, nem történt pénzmozgás, épp a koronavírus miatti tartalékolás miatt.)

Varga szerint az Index után most a 24.hu került célkeresztbe

A Central Médiacsoport tulajdonosa az egyre sűrűsödő kormánypárti médiatámadások és az Index körüli változások apropóján júliusban Skype-interjút adott a Politicónak, amiben arról beszélt, hogy szerinte felépített kampány folyik ellene a kormány által ellenőrzött médiumokban, ami szerinte aligha lehet véletlen, és most az Index után már a 24.hu került célkeresztbe.

Varga azt mondta, hetek óta olyasmiket írnak róla, hogy nem fizet adót, rossz ember, rosszul fizeti az alkalmazottait.

„Beavatkoznak a magánéletembe, és minden nap ott vagyok a tévében. Megpróbálnak sarokba szorítani, demotiválttá tenni az alkalmazottaimat, és rávenni őket a távozásra”

– fogalmazott Varga.

Már szinte naponta emlegetik

A kormányközeli médiumok valóban egyre többször, az utóbbi időben szinte naponta foglalkoznak Varga Zoltán általuk vélelmezett problémás ügyeivel. Az osztalék kivételét firtató cikk után vörös bárónak nevezték Vargát, majd ezt egy újabb több napon át tartó támadás követte. A fideszes médiaholdinghoz tartozó HírTV majd az Origo ekkor a Varga érdekeltségébe tartozó 24.hu egyik újságíróját kezdte el támadni, még a lakcímét is ismertették a HírTV-n, illetve kétszer ki is szálltak az otthonához, és egyszer be is csöngettek a kisgyermekes újságírónőhöz. A 24.hu függetlenségét kérdőjelezték meg, a műsorban jelentős időt szentelve Varga Zoltánra. A riportsorozat azt a látszatot keltette, hogy a 24.hu újságírója részt vesz az amúgy kitöltetlen nemzeti konzultációs ívek fogadásában.

Július végén Varga Zoltánt egyenesen „Trükkös Zotyóként” említették, ez a kifejezés a szintén kormányközeli Ripost cikkéből származik. A lap fotókat is közölt egy, a lap állítása szerint Varga Zoltánhoz köthető házról, és azt állították, hogy az ingatlant korábban tulajdonló vállalkozásnak offshore a háttere, ugyanis az egyik cég székhelye Belize-ben található, melyet sokan adóparadicsomként ismernek. A Ripost ténylegesen is adóelkerüléssel vádolta meg az üzletembert, és azzal, hogy trükközésből jött össze a pénz a Ripost által „baloldalinak” megbélyegzett Central Médiacsoport megszerzésére.

Később az Origo egy névtelenségbe burkolózó szerző által közzétett írásban azzal próbálta támadni Vargát, hogy bizonyára ő áll portálunk, a Media1 mögött, Varga hozza a lapunkkal kapcsolatos döntéseket, és bár a Media1-et tulajdonló Vipcast Media ezeket azon nyomban határozottan cáfolta és bírósági pert helyezett kilátásba a Fidesz-közeli médium tulajdonosával, illetve a lejárató célzatú állításokat átvevő többi KESMA-lappal szemben, az állításokat hazugságnak nevezve, az Origo azóta sem korrigálta állításait. Az Origónak ezért bíróság előtt kell majd felelnie.

Egyébként a minap Szauer Pétert, a HVG tulajdonosát is támadni kezdte az Origo, szintén vörös báróként emlegetve a médiatulajdonost, de korábban már ezzel a kifejezéssel illették Leisztinger Tamást, a Népszava tulajdonosát is.

További hírek találhatók a Media1-en!

Szóljon hozzá!