Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója

Kijött a toplista a legbefolyásosabb hazai médiavezetőkről

A TOP50-es listán szereplők mintegy harmada lecserélődött egy év alatt. A top10-ben is vannak új szereplők, de az első helyezett ismét Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója lett.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Megjelent a Marketing&Média című kommunikációs magazin által összeállított, a legbefolyásosabb médiaipari embereket tartalmazó toplista. (A kiadó egy felkért zsűri segítségével pontozásos módszerrel állítja össze a rangsort minden évben egyszer.)

Érdekesség, hogy a listán a szereplők majdnem harmada kicserélődött egy év alatt, a tavalyi lista óta.

„Nem a tavalyi év volt a legmozgalmasabb médiaipari szempontból, mégis akadt néhány olyan változás, ami jelentősen befolyásolta a listát. A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) megalakulását 2019-ben lehetett először érezni: sok, korábban személyekhez köthető médiavállalat került a KESMA tulajdonába. Emellett főként a Vodafone–UPC-fúziónak, valamint a nagy kiadóvállalatoknál lezajló személyi változásoknak köszönhető az idén 13. alkalommal összeállított lista közel harmadának cserélődése” – nyilatkozta Simon Krisztián, a listát összeállító újság főszerkesztője.

Ők a legbefolyásosabb hazai médiavezetők

A szakmai zsűri értékelése alapján idén ismét Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett a lista 1. helyén (borítóképünkön). Az RTL-vezérek dominanciája nem új dolog: az eddigi rangsorokban egyetlen esztendő kivételével mindig ennek a médiavállalatnak az első embere vezette a listát. A kivételt a 2018-as esztendő jelentette, amikor Andy Vajna, a TV2 Csoport, a Rádió 1 és a Lapcom akkori tulajdonosa szerepelt az összeállítás első helyén.

Idén ugyanakkor komoly veszélyt jelentett a listavezető számára a végül 2. helyre befutó Vaszily Miklós, a TV2 Média Csoport elnöke, különösen azt követően, hogy nemrég bevásárolta magát az IndaMedia Csoportba. (Az IndaMedia értékesíti több oldal, köztük az Index hirdetési felületeit)

A dobogó 3. fokára Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője került, aki az ügynökség vezetése mellett a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöki posztját is betölti. (Vele épp nemrégiben interjúzott a Media1, elérhető a podcaston.)

A 4. helyezett Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezetője.

Az 5. helyen debütált Pavel Stanchev, a TV2 tavaly kinevezett vezérigazgatója.

Az RTL-es Kolosi Péter tavalyi eredményéhez hasonlóan ismét a 6. helyen szerepel, és a 7. helyen sem történt csere, hiszen erre a helyre idén is Varga Zoltánt, a Central Médiacsoport többségi tulajdonosát szavazta meg a zsűri.

A 8. helyre Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója került, aki a Ringier Axel Springer Magyarországtól, és így a listáról is távozó, nyugdíjba vonuló Bayer Józsefet váltotta a rangsorban.

Két ügynökségi vezető is megjelent a listán idén: Balásy Gyula, a Lounge Group ügyvezető-tulajdonosa 9., Somlói Zsolt, a Mindshare ügyvezetője pedig a 10. helyre került.

Sok csúcsvezető lekerült

A Vodafone–UPC-fúzió eléggé felkavarta a toplistát: az új vezérigazgató, Amanda Nelson előkelő helyen, tizenötödikként debütált, és a távközlési cégtől való távozása miatt kikerült az 50-ből Baráth Péter és Carra Anita is.

Érdekesség, hogy Tombor András és Habony Árpád, a miniszerelnök nem hivatalos tanácsadója idén nem szerepel az 50-es toplistában, pedig Habony az egyik tulajdonosa a V4A nevű nemzetközi hírügynökségnek.

Eltűnt a listáról Liszkay Gábor, a kormánypárti Mediaworks nemrég távozó vezérigazgatója is.

Erősödő főszerkesztők

A lista 16. helyén végzett a tavaly decemberben főszerkesztőnek kinevezett Dull Szabolcs. A 45. helyre visszatérőként került be Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője, 48. helyezettként pedig Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője debütált, aki 2019 nyara óta vezeti a hírportál szerkesztőségét főszerkesztőként.

Alig maradt valaki a „kemény magból”

Már csak öt szakemberből áll a Marketing&Média által összeállított befolyásos médiaipari szereplők „kemény magja”. Ők azok, akik 2008 óta az eddigi összes kiadványban bekerültek a médiaipar 50 legbefolyásosabb szakembere közé: Vidus Gabriella (RTL Magyarország), Kolosi Péter (RTL Magyarország), Somlói Zsolt (Mindshare), Málnay B. Levente (AMC Networks International) és Jonathan Cooper (OMG).

Érdekes, hogy a legmeghatározóbb személyek 50-es listájába sem tudtak bejutni nyomtatott lapok főszerkesztői, vagy például rádiós vezetők.

Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban

(Első tíz helyezett)

Helyezés

Név

Cég

1.

Vidus Gabriella

RTL Magyarország

2.

Vaszily Miklós

TV2 Csoport

3.

Gulyás János

Wavemaker, MRSZ

4.

Guttengéber Csaba

Atmedia

5.

Pavel Stanchev

TV2 Csoport

6.

Kolosi Péter

RTL Magyarország

7.

Varga Zoltán

Central Médiacsoport

8.

Rékasi Tibor

Magyar Telekom

9.

Balásy Gyula

Lounge Group

10.

Somlói Zsolt

Mindshare

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes, 50-es listája a Marketing&Média kommunikációs szaklapban olvasható.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en!

Borító: Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, a legbefolyásosabb hazai médiavezetők toplistájának 1. helyezettje. Fotó: RTL sajtószoba

Szóljon hozzá!

Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Marjan Sarec szlovén kormányfő kezet fog a hivatalos tárgyalásuk után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Karmelita kolostorban 2019. október 28-án.

Erősödnek Szlovéniában az Orbán Viktorhoz közeli, a TV2-t is tulajdonló nagyvállalkozóval kapcsolatos aggályok a Planet TV felvásárlása kapcsán, eközben csúszik az ügylet jóváhagyása

A legfrissebb hírek szerint a szlovén állami tulajdonban lévő Telekom Slovenije Felügyelőbizottságának tagjai nem hagyták jóvá csütörtökön azt a döntést, amelynek alapján a TV2 tulajdonosa veheti meg a Planet TV-t. A szlovén sajtóban eközben erősödőben vannak azok a hangok, hogy mit is akarnak Orbán Viktor köreibe tartozó személyek a szlovén médiával, illetve beszámolnak arról is, hogy Magyarországon állami hirdetésekkel tömték ki a veszteséges TV2-t.

A Magyar Parlament

A tiltakozás ellenére elfogadták a kata szigorítását: rosszul járnak az újságírók, a weblaptulajdonosok, a fuvarosok, az ügyvédek és sokan mások

A pénteken elfogadott jogszabályi rendelkezés alapján jövőre, ha egy katás vállalkozás egy év alatt 3 millió forintnál magasabb összegű bevételre tesz szert ugyanazon üzleti partnerétől, akkor azt extrém mértékű, 40 százalékos büntetőadóval sújtják a kata fix összegén felül. Megszűnik továbbá a kettős katázás lehetősége és sor más, a vállalkozók szempontjából rendkívül előnytelen változás is jön, miközben kivételezni fognak az állam beszállítóival. A változások nagyon kedvezőtlenül érintik a média szektort is.

Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke, a Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumi elnöke

Az Index.hu Zrt. elnöke pontosítást kért a 444-től, és azt, hogy „ne működjön közre az Index szétverésében”

Bodolai László a 444-hez és a Media1-hez is eljuttatott jegyzőkönyvi részlettel igazolva látja, hogy szerinte nem igaz, amit tegnap a 444 írt az Index.hu Zrt. kapcsán. Az Index elnöke több kört is futott már a 444.hu-nál, először a szerzőnél, majd a főszerkesztőnél és a 444-et működtető Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatónál is, hogy pontosítsák az írást, illetve ahogy Bodolai fogalmazott, „ne működjön közre az Index szétverésében”. Bodolai azonban állítja: nem kapott választ. Ezt a 444 munkatársa is megerősítette a Media1 érdeklődésére, de azt is elmondta, miért.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!