Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Az RTL Magyarország vezérigazgatója megelőzte Liszkay Gábort, a KESMA ötletgazdáját a legbefolyásosabb médiavezetők toplistáján

Tavaly Andy Vajna ugyan megelőzte Vidus Gabriellát, azonban idén az RTL Magyarország vezére lett a Marketing&Media legbefolyásosabb médiavezetők toplistájának éllovasa. A lista következő helyezettje Liszkay Gábor, a Mediaworks vezérigazgatója, a KESMA alapítója lett.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Tizenkettedik alkalommal készítette el a Marketing&Media kommunikációs szaklap a magyar médiaipar legbefolyásosabb embereinek TOP50 rangsorát.

A szakmai zsűri értékelése alapján a tavalyi második helyezés után Vidus Gabriella, az RTL Magyarország első számú vezetője idén ismét az első helyen végzett.

A második helyen Liszkay Gábor, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) ötletgazdája, a Mediaworks Zrt. elnök-vezérigazgatója végzett (tavaly még csak a 20. volt), míg a harmadik helyre Gulyás János, a Wavemaker ügyvezetője, az MRSZ elnöke ért be.

Negyedik helyre Vaszily Miklós, a TV2 vezére került (tavaly 34. volt Vaszily), míg ötödik helyen – új szereplőként – Rékasi Tibor a Magyar Telekomtól, hatodik helyen pedig Kolosi Péter végzett az RTL-től (tavaly 8.).

Varga Zoltán, a Central Médiacsoport elnöke a tavalyi 3. helyről ezúttal a 7. helyre esett vissza. A nyolcadik helyet dr. Bayer József a Ringier Axel Springer hamarosan nyugdjíba vonuló vezetője kapta, aki tavaly 9. volt.

A kilencedik helyre Guttengéber Csaba került az Atmediától (tavaly 25.), míg a lista tizedik helyére, a tavalyihoz képest egy helyet javítva Bíró Pál, a Google Magyarországtól ért be.

A Marketing&Média toplistáinak alakulását böngészve kiderül, hogy idén a Top 50 szereplőinek a negyede cserélődött ki.

Az elmúlt egy évben is nagy változások voltak a magyar médiapiacon

Simon Krisztián főszerkesztő ennek kapcsán kiemelte, hogy a magyar médiapiac változásait szemlélve az elmúlt hónapokban sokaknak lehetett az az érzése, hogy ennél jóval nagyobb átrendeződés is benne van a pakliban. Elég csak a TV2 Csoportnál még jelenleg is zajló változásokra, vagy a KESMA indulására gondolni. Utóbbi miatt esett ki a tavalyi szereplők közül Mészáros Lőrinc és Matolcsy Ádám, miután átadták médiapiaci érdekeltségeiket az alapítványnak. Az állami megbízásokat teljesítő kommunikációs ügynökségek piacán is koncentráció volt tapasztalható, hiszen ezt a területet már a Lounge csoport uralja. Ezen fejlemények miatt az idén megfordult az a trend, ami az elmúlt esztendőkben meghatározta a Top 50 összetételének a változását, mégpedig az, hogy egyre több politikához közeli szereplő bukkant fel a listán. A Marketing&Media első 50-es összeállításában még csak mutatóban voltak, majd a számuk az elmúlt két évben tíz fölé duzzadt, idén azonban nyolc-kilencre csökkent, a fent vázolt koncentráció miatt.

Érdekesség, hogy az 12 éve elkészült listákon egy év kivételével mindig RTL-es vezető végzett az első helyen, az egyetlen kivételt a tavalyi toplista jelentette, aminek élén az azóta elhunyt Andy Vajna végzett.

Simon Krisztián azt is mondta, az idén is többesélyes volt az első hely, benne volt a pakliban, hogy a zsűri szavazatai alapján a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) ötletgazdája, a Mediaworks Zrt. elnök-vezérigazgatója, Liszkay Gábor fut be az első helyre.

Eltűntek a főszerkesztők

A főszerkesztő szerint a politikához közeli szereplők felbukkanása mellett még látszik egy olyan trend, amit a Top 50 jól visszajelez a médiapiaci változásokból, ez pedig a főszerkesztők eltűnése, azaz a befolyásuk csökkenése. Hosszú éveken át, ha az élbolyt nem is veszélyeztették, de menetrendszerűen felkerült az 50-es listára néhány főszerkesztő. Ebből a szempontból 2011 volt a csúcsév, amikor hatan is bekerültek a legbefolyásosabbak közé.

Ehhez képest az idei a második év, amikor egyetlen sincs a toplistán. Amennyiben alaposan megnézzük a névsort, akkor mindössze egyetlen tartalmi területet felügyelő embert láthatunk, méghozzá a 33. helyen Kotroczó Róbertet, az RTL Magyarország hírigazgatóját (tavaly 24.).

Szintén a toplistáról kikopottak közé tartoznak a piackutató cégek vezetői. Éveken át többen is képviseltették magukat a Top 50-ben, olyannyira, hogy például 2010-ben a listán szereplők 10 százalékát adták, 2013 óta viszont egyetlen piackutató sem bukkant fel az 50-ben.

Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban első tíz helyezettje:

1.
Vidus Gabriella
RTL Magyarország

2.
Liszkay Gábor
Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány

3.
Gulyás János
Wavemaker, Magyar Reklám Szövetség (MRSZ)

4.
Vaszily Miklós
TV2 Csoport

5.
Rékasi Tibor
Magyar Telekom

6.
Kolosi Péter
RTL Magyarország

7.
Varga Zoltán
Central Médiacsoport

8.
Dr. Bayer József
Ringier Axel Springer

9.
Guttengéber Csaba
Atmedia

10.
Bíró Pál
Google Magyarország

Idén áprilisban egy másik médiás toplista is megjelent. Azt a listát a magyar Forbes magazin készítette, és kifejezetten a női médiavezetőket vizsgálta. A lista élén ugyancsak Vidus Gabriella végzett, míg második helyezett lett Halkó Gabriella.

Kiemelt kép: Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A Vodafone Magyarország 5G lefedettsége Budapesten

Elindult Magyarországon a kereskedelmi 5G mobilszolgáltatás

A tényleg turbó sebességű, ötödik generációs mobilinternetes szolgáltatást egyelőre Budapest egy részén elindító Vodafone Magyarország nem adott ki a történelmi pillanatban közleményt, a protokolláris bejelentés politikusokkal ugyanis csak néhány nap múlva lesz. A szolgáltatásra azonban már most rá tudnak kapcsolódni a Vodafone 5G-képes telefonokkal rendelkező ügyfelei.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!