fbpx
v4na, v4 agency, v4 hírügynökség

Ennyiért szolgáltat Habony Árpádék kormányközeli tartalomgyára

Feltöltötte árait a Fidesz-kormányhoz közeli V4 Agency nevű hírügynökség. A legolcsóbb csomag is 140 ezer forintba kerül, a mindenre kiterjedő előfizetés több mint 600 ezer forintba kerül majd havonta.

Idén április elején derült ki, hogy londoni központtal, V4 Agency néven új, a Fidesszel számos ponton összefüggésbe hozható tartalomszolgáltató ügynökség indult. A V4 Agency / V4NA többségi tulajdonosa a közel 500 médiaterméket tömörítő Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó New Wave Media Group, azaz az Origo kiadója, de tulajdonos Habony Árpád, a miniszterelnök nem hivatalos tanácsadója, a Lokál kiadójának volt tulajdonosa is. A V4NA tulajdonosai között található Magyarország londoni nagykövete, Szalay-Bobrovniczky Kristóf is.

Később a 24.hu megpróbált regisztrálni a tartalomszolgáltatásra, amire elvben e-mailben lett volna mód, de a portál falakba ütközött, mert nem kapott árlistát.

Mostanra viszont – mint a hvg.hu észrevette – nyilvánosan is elérhetővé vált a kormányközeli tartalomgyár árlistája.

Lesz videó, fotó és grafika szolgáltatás is

A feltöltött árlista szerint az alapcsomag 450 euróba (140 ezer forintba) kerül, amiért napi 35-40 hír jár.

Vannak más csomagok is: a heti 3-4 exkluzív hírt tartalmazó Exclusive news elnevezésű csomag 250 euróba kerül havonta. A havi 2-300 fotót tartalmazó fotós csomag 625 eurót, a videós csomag, amiben 15-20 heti videó foglaltatik benne, 250 euróba kerül. Az 5-10 havi grafikát biztosító grafika csomag szintén 250 euróba kerül.

A hvg.hu rákérdezett a teljes csomag árára is, amiről azt írták nekik, ez összesen 1825 eurót emésztene fel havonta, ami átszámítva 565 ezer forintra jönne ki. Azonban egyelőre csak a 450 eurós alapcsomagra van lehetőség előfizetni, a többi csomagot csak később fogják megnyitni.

Hírek kormányüzenetekkel

A V4NA.com oldalon egyébként a hírek közül több a Fidesz-kormány üzeneteit visszhangozza. A hírszolgáltatás főnöke az a Tamás Tóth, aki néhány hónapaj még a TV2 Tények hírigazgató-helyettese volt, Tóth Tamás Antal néven.

Néhány napja a brit The Guardian is foglalkozott a V4 hírügynökséggel, többek között annak kapcsán, hogy cseh és a szlovák diplomáciai körökben a hírügynökség nevét furcsállják, hiszen arra utal, mintha ez a Visegrádi Négyek (a V4-ek) hírügynöksége lenne, az a V4-ek álláspontját közölné. Holott ez nem így van, mert a magyar kormány üzeneteit visszhangozza.

Kovács Zoltán, a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkára a The Guardiannak megpróbálta letagadni, hogy a hírügynökségnek köze lenne a kormányhoz, a brit lap azonban olvasóinak bemutatta a kapcsolódást, például azt, hogy a londoni nagykövet is tulajdonosa a cégnek. A The Guardian példákat említett arra is, hogy hogyan szolgálta a kormány céljait a V4NA, melynek tartalmaival az Origón és több kormányközeli oldalon már akkor is találkozni lehetett, amikor a 24.hu még nem tudott regisztrálni a tartalomszolgáltatásra.

Kovács Zoltán egyébként arra, hogy ha független a V4NA a kormánytól, akkor miért van a tulajdonosai között Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Kovács Zoltán azt reagálta, több tucat német és brit példát tud mondani, amikor valaki egyszerre köthető a politikához és a médiához.

A V4NA honlapján elérhető árjegyzék szerint egyébként hirdetéseket is befogad a hírügynökség.

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások