Az ORF1 riportjának egyik pillanata a magyar médiahelyzetről

A magyar médiapiac bedarálásával foglalkozott az ORF1 osztrák állami tévécsatorna

16 perces videót sugároztak a magyar médiahelyzetről, például a Fidesz-cimborákkal feltöltött Médiatanácsról, az állami hirdetések eltérítéséről és arról, hogy Mészáros Lőrinc először megvette a magyar média jelentős részét, majd egyszer csak odaajándékozta azt az újonnan létrehozott fideszes médiaholdingnak.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Kovács Zoltán (nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkár, kormányszóvivő, a vadászati világkiállítás kormánybiztosa, a Nimród című vadászati lap főszerkesztője) Twitter-csatornáján bukkantunk arra a videóra pénteken, ami előzőleg az ORF1 osztrák közszolgálati televíziócsatornán került adásba.

A Gute Nacht Österreich (Jó éjszakát Ausztria!) című műsorban, Peter Klein műsorvezetésével 16 perces összeállítás volt látható arról, mi történt Magyarországon az elmúlt években a jogállamisággal és a médiahatósággal, hogyan csinált illiberális demokráciát az Orbán-kormány 10 év alatt Magyarországon.

Bemutatták, hogy az Orbán-kormány megalakulását követően összevonták az MTI-t, a Duna TV-t, a Magyar Rádiót és a Magyar Televíziót, és ebből egy nagy holdingot hoztak létre, miközben sorra bocsátották el a kormánnyal esetleg kritikus újságírókat. Később pedig több intézmény összeolvasztásával létrejött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács, ahová a Fidesz cimboráit helyezték el. A pártkatonák bevonhatják a rádiók engedélyeit, ahogyan az már több esetben elő is fordult, hisz több rádiót elnémítottak (lásd Music FM, Civil Rádió, Class FM stb.) de Magyarországon már azt is szabályozzák, maximum hány percnyi összefüggő hírműsor kerülhet adásba, az osztrák műsorvezető szóhasználata szerint mintegy anti-népnevelésként történt mindez.

A magyar felirattal is elérhető videóban szó esik arról is, hogy „társadalmi célú hirdetésekkel” (melyek valójában propagandisztikus célokat szolgálnak) hozzák helyzetbe a nem független médiumokat a független magánmédiumokkal szemben, a kevésbé simulékony médiumoktól pedig elzárják az állami reklámcsapokat. Az RTL Klubnak talán ha 1 százaléknyi pénz jut, míg például az állami tévékbe és a kormánybarát TV2-hez dől a közpénz.

A műsor következő részében szó esik a médiabirodalom építéséről, amit Henrich Pecina készített elő Orbán Viktornak, a Népszabadság bezásáról és arról, hogy a munkatársak, akik előzőleg még az Orbán-kormány visszaéléseiről írtak cikkeket, nem kaptak hozzáférést a számítógépeikhez. Ezen a ponton hangzik el a felcsúti dollármilliárdos, Mészáros Lőrinc neve is az osztrák műsorvezető szájából. Szó esik arról, mennyi minden került már a felcsúti milliárdoshoz, aki először megvette a médiavállalatot, majd a megvásárolt cégét elajándékozta a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványnak (KESMA), sőt 2018. november 28-án rajta kívül még megannyi kormánypárti kötődésű médiavállalkozó döntött így, majd a versenyhatósági vizsgálat alól kivonta az ügyletet Orbán Viktor egy rendelettel.

Kovács Zoltán államtitkár-kormánybiztos-főszerkesztő a műsorban elhangzott tényállítások cáfolata helyett a Twitteren bírálta az ORF1 tévécsatornát, mondván az Soros Györgyhöz kötődésű médiumokat is idézett a műsorban.

 

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Pécs Aktuál

Pécs Aktuál: új Fidesz-közeli újság Pécsett

Az új lap tulajdonosa a korábban a Fidesz színeiben önkormányzati képviselőként is dolgozó helyi médiavállalkozó, Fodor-Petrov József. A lap kreatív munkatársa pedig a már megszűnt OK!Pécs tulajdonosa, aki mai napig a kesmás SzegedMa főszerkesztője is egyben.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!