GVH, Gazdasági Versenyhivatal

A GVH nem vizsgálja a Mediaworks uralmi szerződését

A versenyhivatalt azután kérdezte meg a Media1, hogy kiderült: a Mediaworks dönthet a Fidesz-közeli médiaalapítvány alá tartozó más médiavállalatok vezetőiről is.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Media1 is beszámolt róla, hogy Mészáros Lőrinc felcsúti milliárdos volt cége, a Mediaworks kiskirály lesz a fideszes médiabirodalomban, a Közép Európai Sajtó és Média Alapítványon belül. A hvg.hu által a cégközlönyben elsőként megtalált uralmi szerződés szerint a Mediaworks dönthet kinevezésekről, visszahívásokról, beszerzésekről, vagyis szinte mindenről további 28 médiavállalatnál, köztük például a teljes magyar megyei lapportfólióról.

Portálunk a mai információról értesülve megkereste a médiahatóságot és a versenyhatóságot, hogy vizsgálták-e a fúzióra emlékeztető ügyletet, a változások nem korlátozzák-e a piaci versenyt, illetve a médiapiac sokszínűségét. A médiahatóság eddig ugyan nem válaszolt, ám a Gazdasági Versenyhivatal hamar reagált.

A GVH nem vizsgálódik, itt a magyarázat, miért

A GVH-tól Csernyánszky Miklós versenykultúra-fejlesztési munkatárs azt írta a Media1 érdeklődésére, hogy a GVH nem vizsgálja az említett változást, mivel versenyjogi szempontból nem minősül összefonódásnak, hanem egy vállalatcsoporton belüli átrendeződésnek tekinthető.

A cégek eddig is egy vállalatcsoportba tartoztak, így az átrendeződés nem független vállalkozáscsoportokat érint. A vállalatcsoporton belüli átrendezések nem tartoznak a Tpvt. VI. fejezetének hatálya alá

– közölte a GVH.

A GVH válasza hozzáteszi, fúziós szempontból tehát az uralmi szerződés megkötése nem jelent változást.

Versenyjogi értékelés szerint ez nincs hatással a piaci viszonyokra, mivel az összefonódások vizsgálatakor a hatásokat éppen abból a megközelítésből vizsgáljuk, hogy a fúzió során létrejövő entitás egy vállalkozásként fog-e megjelenni a piacon – folytatódik a válasz.

A Mediaworks székháza Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1
A Mediaworks székháza Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

A Mediaworks dönt szinte mindenről

Mint kiderült, a Mediaworks tulajdonosi jogokat gyakorolhat a fideszes médiaholding által megszerzett 28 cég fölött, a vállalatcsoporttá alakulás többek közt az alábbiakat vonja magával:

  • Közös beszerzési rendszert használnak, gyakorlatilag a Mediaworks dönt a beszerzésekről és bonyolítja le azokat;
  • Egységes informatikai rendszert használnak;
  • Összehangolják humenerőforrás-menedzsmentjüket, gyakorlatilag a Mediaworksnél határozzák meg, ki dolgozzon az Origótól a Hír Tv-n keresztül a Ripostig bárhol.
  • A Mediaworks jogosult a cégek marketing- és jogi tevékenységének összehangolására;
  • A cégek a Mediaworks által irányított központosított pénzügyi rendszerbe tömörülnek, közös likviditási menedzselési, közös elszámolási stb. rendszerekkel;
  • Összehangolt számviteli rendszert alkalmaznak;
  • Összehangolt kontrolling-rendszert használnak.

Természetesen ha a médiahatóság is reagál, hogy a médiapiac sokszínűségét az ügylet nem veszélyezteti-e, akkor arról beszámolunk. (Frissítés: hetekkel később reagált az NMHH is, de azt közölték, nem vizsgálódnak ők sem, mivel nem is tudnak a változásokról.)

Az ügy előzményeiről itt írtunk bővebben. Itt pedig arról, hogy máris leváltották az Origo vezérigazgatóját, akinek a helyére a Mediaworkstől érkezik vezető.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Fővárosi Törvényszék

A Karas Monika vezette médiahatóság nem szeretné, ha Béla az utcáról belenézhetne a rádiós pályázatokba

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság jogi képviselője a Media1 főszerkesztője által indított közérdekű adatigénylési perben a Fővárosi Törvényszéken azt kezdte el ecsetelgetni, hogy rossz az információszabadságról szóló törvény, ha az előírja, hogy bárki belenézhet a közérdekű adatokat képező dokumentumokba. A jogász szerint a bárki szót nem kellene úgy értelmezni, hogy mindenki.

disney+ logó

A Disney+ nagyot robbantana, de az öröm mégsem maradéktalan

Az idei év az eddigi egyik legizgalmasabb a streaming-piacon: a Netflixnek idén először nagyobb mértékben visszaesett az előfizetésinek száma, miközben több új szereplő is megjelent, az Apple TV és a Disney+. Utóbbi elképesztő tempóban bővült az első napokban, de a start mégsem lett teljesen felhőtlen.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!