A Media1 is beszámolt a hétvégén (még a Fidesz szempontjából a vártnál kedvezőtlenebb választási eredményeket megelőzően) arról a Népszavában megjelent cikkről, mely a médiapiaci berkekben egyre terjedő pletykák alapján azt állította, hogy az önkormányzati választásokat követően – főleg ha azon a Fidesz erősen szerepelne – a Fidesz médiahátországát biztosító, mintegy félezer médiatermék jogaival rendelkező Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) alá tartozó Mediaworks megszerezné a magyarországi sajtótermékek terjesztését, vagyis a sajtótermékek terjesztése, az olvasókhoz történő kézbesítése a Fidesz közelébe kerülne a Magyar Postától, illetve a Lapkertől. (A Népszava kereste a Postát és a Lapkert, de a napilap azt írta, nem kapott választ, hogy maradnak-e a piacon.)
A Népszava forrásai úgy tudják, hogy a lapterjesztési piac úgy alakulna át, hogy a Mediaworks létrehozna egy terjesztőcéget, amely kénye-kedve szerint játszhatna a terjesztési díjakkal. Ez azért is fontos fejlemény lenne, mivel a lapterjesztési piacon tervezett átalakításokat a HVG Zrt. és a Central Médiacsoport (a 24.hu, a Nők Lapja, a Story magazin, a Best és még számos más médium) kiadójának nyomás alá helyezésére is fel lehetne használni, hiszen a Central profitot termelő lapjainak profitjának komolyan árthatna a lépés, például ha emelkednének a magazinjai terjesztési költségei.
A Népszava szerint ezzel a 24.hu megszerzése és/vagy elhallgattatása is cél lehet. A lap azt írta, arra számít, hogy a Central Médiacsoport, illetve annak tulajdonosa „visszautasíthatatlan ajánlatot” kap majd, hogy amennyiben bezárja a hatalom számára nem kedves közéleti portált, a Mediaworks jutányos áron fogja terjeszteni a csoport nyomtatott lapjait.
A Media1 ilyen előzmények után kereste meg a Népszavában megjelentek kapcsán a Central Médiacsoportot, ahonnan Buzder Lantos Gábor kommunikációs igazgatótól hétfőn a következő válasz érkezett:
„A Central Médiacsoport nem tud a Népszava értesüléseivel kapcsolatos információkról, ezért a cikk feltételezéseire nem szeretnénk reagálni. Sem a Central Médiacsoport, sem annak kiadványai nem eladók” – nyilatkozta a médiavállalat nevében Buzder Lantos.

A Central Médiacsoport tulajdonosa egyébként a leggazdagabb magyarok toplistáján szereplő Varga Zoltán üzletember, aki még 2014 második felében vásárolta meg a cégcsoportot, mely akkoriban a Magyarországról kivonuló Sanoma Media Budapest leányvállalata volt. A vállalat pénzügyi eredményeiről ide kattintva érhető el korábbi írásunk.
A Central Médiacsoportba egyébként épp most olvasztják be a 24.hu-t is kiadó Central Digitális Média Kft.-t, erről és az okokról szintén írtunk nemrégiben.
További médiahírek találhatók a Media1-en.
Borító: Ladányi András / Media1