Kelemen Kriszta, a Fideszhez közeli KESMA / Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány alá tartozó Mediaworks Hungary portfóliójába tartozó Hot! magazin távozó főszerkesztője a Media1-hez eljutó, búcsúzását bejelentő írásában úgy fogalmazott, hogy az elmúlt hetek, hónapok történései miatt úgy döntött, hogy 17 év után eljön a kiadótól, majd hozzátette, hogy a divizíóban megszüntették a főszerkesztői pozíciókat, majd felajánlották neki, hogy kevesebb pénzért, alacsonyabb pozícióban (felelős szerkesztőként) a lapnál maradhat, de úgy érezte, hogy ennyi év szakmai tapasztalat után ez minden tekintetben visszalépés lett volna, ezért erre nemet mondott.
Azt is írta, hogy az általa főszerkesztett Hot! magazin valamint a Beauty&Plasztika több volt számára, mint szerelem, amire saját váraként, saját gyermekeként tekintett. Megemlítette, hogy az idők során egyre kevesebb emberrel kellett összerakni a lapot, így pedig a napi feladatokat időnként nehéz volt megoldani.
Nehéz időket él át a KESMA / Mediaworks birodalom
A hot magazin! ahhoz a Fidesz-közeli alapítványhoz tartozik, amely néhány évvel ezelőtt megszerezte az összes megyei napilapot Magyarországon és amelynek cége, a Mediaworks kiadja a Magyar Nemzetet, tulajdonosa például a HírTV-nek és amely a nemrég állami kézbe került Nemzeti Sport hirdetési felületeit is értékesíti. A szervezet közel félezer médiamárkát szerzett meg az elmúlt években, amit egy kormányrendelet tett lehetővé, mely nemzetstratégiai jelentőségűvé minősítette, hogy a lapokat kivételes eljárásban, versenyhatósági és médiahatósági vizsgálat nélkül megszerezhesse a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány.
Mint arról a Media1-en már beszámoltunk, a kormánypárti médiaholding elég komoly válságát éli, hiszen számos lapja óriási példányszámzuhanást szenvedett el, többnek a működését is fel kellett függeszteni: így járt például a Figyelő és a Világgazdaság is, a 888-at pedig beolvasztották az Origóba. Az említett bulvárlapból 2021 végén még 45.763 példányt adtak el, tavaly év végén viszont már csak 32.425 fogyott el a Hotból, ami 29 százalékos csökkenésnek felel meg. A megyei lapok az elmúlt évben további 50 ezer olvasót vesztettek el.
A cégnél több hullámban nagy elbocsátásokra is sor került az elmúlt időszakban.
Az Origo először „gyönyörű nőnek” nevezte, később LMBTQ-aktivistának titulálta az átoperált férfit
A kormánymédia kapta az állam társadalmi célú reklámjaiból származó 20 milliárd forint 85 százalékát
Jogszerű pártlapnak nevezni a Mediaworks újságját, végrehajtót küld a Törvényszék a kiadóhoz
További hírek érhetők el a Media1.hu portálon. Megtalálhat minket Facebookon is.